Kirjoittaja Aihe: Nevadan öljyt ja öljynsuodatin  (Luettu 10543 kertaa)

canam

Vs: Nevadan öljyt ja öljynsuodatin
« Vastaus #15 : Toukokuu 17, 2015, 19:45:27 ip »
Tervehdys,
olen uusi kirjoittaja täällä.
Lueskellut jo 3-4 vuotta.
Mulla on Nevada -02 ja sen ohjekirjassa lukee seuraavasti.
N.B. To check the oil level correctly, the transmission box and the swinging arm should be perfectly horizontal, as shown in fig.27.
Kuvan mukaan perän keskiö ja kardaanitunnelin keskilinja ovat vaakatasossa.
Öljyn pinta on täyttö/tarkistustulpan alareunan tasalla ja vaakatasossa kartaanitunnelin alempien pulttien keskilinjassa.

Rockmaple

« Vastaus #16 : Toukokuu 17, 2015, 20:20:44 ip »
Onkohan tuossa tulpan sijainnissa mahdollisesti joku vuosimalliero, kun 2006 painetun Nevadan manuaali myös neuvoo tarkastamaan öljyn tason molemmat pyörät maassa.

http://www.manualslib.com/manual/848386/Moto-Guzzi-Nevada.html?page=77#manual

Olettaa kai voi, että maan pinta on vaakatasossa. Ehkäpä kuitenkin lorautan V7:n perään varmuuden vuoksi desin-pari lisää.

Edit: Jaa ei sentään noin paljoa, kun kirjan mukaan öljymäärä on 170 cm3. Ei löydy tallista edes mittalaitetta tuollaisille määrille, kun olen raskaamman kaluston huolloissa tottunut ämpärimittoihin. Vissiin pipetti haettava apteekista millä tiputtelee.

TunturiTT

« Vastaus #17 : Toukokuu 17, 2015, 20:22:02 ip »
Helpommalla pääsee, kun laittaa valutettuun perään ohjeen mukaisen määrän rasvaa. Ei tarvi arvailla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

« Vastaus #18 : Toukokuu 18, 2015, 17:03:51 ip »
TTT:n kanssa samaa mieltä. Miks tehä yksinkertasesta asiasta monimutkanen...

I.H.

« Vastaus #19 : Toukokuu 18, 2015, 18:30:45 ip »
Sama pätee täällä esim. Caliin lootaan 0,75l perään 0,25 + moly ja moottoriin 3l ja se on siinä, eikä tarvitse  pyörää vatupassiin asetella.
Titaniumin kuski

TunturiTT

« Vastaus #20 : Toukokuu 18, 2015, 18:32:21 ip »
Biltemasta saa edukkaasti mittaputkiloita. En nyt tähän hätään tiedä sen oikeaa nimeä, mutta sellainen mitta-asteikolla varustettu putki jossa on kaatonokka.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

GuzGuz

« Vastaus #21 : Toukokuu 18, 2015, 19:40:04 ip »
Ei tehdä yksinkertaisesta hankalaa, samaa mieltä.
Helpoiten alhaalta kuumana pois ja yläpropusta uudet.
Perien öljymäärä kyllä lisääntyy pikkuhiljaa kun laitetaan mitalliset.
Se ei juurikaan ehdi kuluttamaan ja kaikki ei tule ulos lämpimänäkään valuttamalla.
Tarkistaa määrä muutaman vaihdon välein vaakatasossa keskipropusta tuntuu hyvin turvalliselta.
Periaatteessa perä ui noin puolillaan öljyssä, aika täyteen saa laittaa että tulee tiivisteistä ulos liian täytön paineen tähden.
Kunhan huohotin ei ole tukossa, se kannattaa tarkistaa oilinvaihdoissa.
Puhaltaen selkiää, paineilma on hyvä näissä.

BMW

« Vastaus #22 : Toukokuu 19, 2015, 10:29:25 ap »
Ei o kyllä ollu tapana tarkistella öljymääriä perästä välillä jos ei o vuotoja näkyvissä. Ei Guzzista eikä Bemarista. Kerran vuodessa öljynvaihto ja se on siinä. Ja miten se öljyn määrä sielä pikkuhiljaa lisääntyis? Voihan sitä olemattoman vähä sinne perään jäädä vanhaa öljyä muttei missään tapauksessa niin paljoo että sillä ois mitään merkitystä mihinkään. Mun mielestä.

GuzGuz

« Vastaus #23 : Toukokuu 19, 2015, 14:54:50 ip »
Niin, kuluuko öljyä abaut sen verran kun seinämiin vuosittaisissa vaihdossa jää?
Yllättävän paljon valutetusta perästä tulee vielä liukastetta vaikka paineilmalla.
En osaa sanoa käytetyn Calini perän aiemmista täytöistä, mutta perässä oli ostaessani puolisen desiä enemmän kuin normisopivat 250cl.
Pääasia että pyörät kulkee hyvin huollettuina.

Monti

« Vastaus #24 : Syyskuu 09, 2021, 10:55:30 ap »
Kyseessä on vuosimalli 2001. LTJ-merkintä Nevada 750-LF/743

Jaaha Sama (alimittainen 743cc 2001) pyörä kuin minulla ollu nelisen viikkoa. Opettelen perusasoita ja ihmettelen myös öljyjä sun muita. Kehtaako sinulta Vaiska kysyä jos tulee tarves kun olet varmaan jo tehtyt kaikki mokat mitkä minua odottaa. Omassani ei tiedossa huoltohistoriaa ja ajettu 56000. Kai Karvinen Ky vaihtoi vaihteiston öljyt ja sääti vivut, mutta täys perushuolto on varmaankin tehtävä.  Enää ei kerkee ja lompsa tyhjä mutta keväällä sitten.