Asiasta tälläkään kertaa mitään ymmärtämättä...

Manuaali ohjeistaa vaihtamaan Calistimen öljyn ~5´000 km välein. Tietääkseni pyörillä ajetaan keskimäärin 10´000 km /a, joidenkin ajaessa tietenkin paljon enemmän. Kustannukset koko puuhasta on sen verran ryhdikkäät, että muutama euro öljyn litrahinnassa häviää jo pelkästään taukopaikkojen korvapuustien hintaan. Sen tietenkin käsitän, että "synteettinen kilpaöljy" maksaa aivan eri summan, kuin Motonetin Valvoline. Mutta sittenkin...
Niin, ja onkos ihan oikeasti väliä sillä onko öljy kultahipuilla varustettu vai ei? Kunhan vaatimusrima ylitetään. Ja semminkin, kun suurin osa Guzzisteista ajelee "aikuisten nopeuksia", jolloin öljy"rasitus" on suht.vähäistä.
Ratariemuhan on sitten ihan eri asia.
Olen käyttänyt "Valvoline 20W-50 Motorcycle" -öljyä jo senkin takia, että se on näppärä kipaista tuosta lähimyymälästä. Enkä ole havainnut mitään kummallisia merkillisyyksiä.
Sen Molymömmön kanssa on ihan sama asia; Kun se on ohjeessa, niin miksi sitä ei voisi lisätä? Ostin sitä joskus Piikkiöstä 100´000 km tarpeen, 11€/purkki. Eipä tuo hinta juuri takataskua keventänyt.