Nonni nyt on V7 tullut koeajoettua. Eilen käväisin Tampereella Heinolla, sattui olemaan samaan aikaan koeajoviikot joten piha oli täynnä enemmän tai vähemmän harmaantuneita konkareita nahkapanssareissaan joten hiukan hirvitti lähteä mukaan tumpeloimaan. Rouhiainen jonka kanssa oli pyörästä aiemmin jutellut oli sen verran hienotunteinen jotta ehdotti että voidaan aloitella tuolla toisella hallilla jossa on rauhallista. Eikun kamat niskaan, pientä opastusta ja sitten kokeilemaan. Täytyy myöntää että koskaan ns oikeata moottoripyörää kokeilematta tuo V7:kin tuntui aluksi melko isolta kapistukselta ja jotenkin kivikovalta ja melko hallitsemattomalta äkäiseltä möhkäleeltä (ja se näytti silti niin pieneltä jonkun bemarin matkaenduron rinnalla). Alussa oli pikkasen ongelmia ennenkun kytkimeen ja kaasuun tottui, viimeksi käsikytkintä on tullu käytettyä 80-luvulla pv:llä ajellessa, pyörä tuppasi kummasti välillä hiukan hyökkäilemään etenkin ykkösellä ennenkuin kaasuun ja kytkimen luistatukseen alkoi tottua.
Sitten eikun kylille, kyllä hirvitti ekat liikenneympyrät ja mutkat kun ei ollu jotenkin oikein minkäänlaista tuntumaa pyörään, vilkut unohtui järjestään päälle kun tottunu autossa itsestään palautuviin. Melkoinen pommi liikenteessä siis. No suuntasin poriin menevälle tielle jotta pääsen jonnekin rauhallisemmille alueille ja toinen yllätys oli miten voimakkaasti tuuli painaa vastaan satasen nopeudessa. Mietin mielessäni että okei jos satasessa on tällasta niin entäs kun motarilla on 120+ lasissa niin siinä varmaan tarvii jo oikeasti roikkua tangossa jotta pysyy kyydissä. Onneksi tie oli lähes tyhjä joten autoja ei hirveästi tarvinnut stressata.
P***jäykkänä pelosta jatkoin ajamista ja taisin puristaa kahvoja oikein hengen hädässä kun kämmenet alkoi olla ihan hapoilla. Sitten pois päätieltä pienemmille mutkateille. Tunnin verran kurvailin pitkin tampereen lähiseutuja ja kun ensikauhu alkoi hellittää niin aika nastaahan tuo oli, ensin alkuun olin hiukan epävarma miten vastaohjaus sujuu mutta ainakin tuolla V7:lla ei ollut mitään ongelmaa, se meni lähes itsestään mutkiin. Takaisin suunnatessa n 30 km päässä tampereesta alkoi vielä bensavalo palamaan joten se toi hiukan lisäjännitystä koeajon loppuun. Anyways summa summarum hauskaa oli etenkin kun nopeudet oli max 80 kmh ja tiet hiukan pienempiä. Motarille en koeajon aikana edes uskaltautunut. 
Sinänsä oliko pyörä hyvä vai ei ei tietenkään minulle auennut kun ei ole mitään vertailupohjaa mutta ainakin itse tykkäsin kyllä tuosta V7:sta näin ensikokemuksena, tehoja tuntui olevan enemmän kuin tarpeeksi, istuma-asento vaikutti hyvältä ja touhu tuntui hauskalta kunhan alun pelko hiukan hellitti. Emäntä vielä jaksaa muistutella harrastuksen kalleudesta joten tuota seikkaa ja pyörän väritystä pohdiskellessa tässä vielä hiukan pyörittelen mietintämyssyä miten edetä hommassa.
Illalla piti mennä nukkumaan jo ennen yhdeksää kun väsytti aivan perhanasti, liekö tuo adrenaliinipaukku jotenkin fyysisesti vaikutti vai mikä oli. Ei tarvinnu nukkumattia kauaa odotella toisin kun yleensä  

EDIT: Nyt kun muistelen niin tällä neitseellisellä koeajolla on jotain yhteneväisyttä yhteen toiseenkin ekaan kertaan. Pelkotila alussa kummassakin about samaa luokkaa, pyörän koeajo vaan kesti paljon pidempään kuin se toinen ajo.