Terve
Kesä lähestyy  ja sen mukana taas se jokavuotinen kuumotus moottoripyörän hankintaan.  Nyt vihdoinkin alkaisi olla mahdollisuus mieleisen pyörän hankintaan taloudellisesti ja kun luovuin autostakin muutama vuosi sitten turhana kapistuksena niin nyt on varsinkin kesäisin alkanut suuresti kyrsiä kun käytössä on vaan tennarit, fillari ja julkiset välineet.
Transformers kyykkypyörät ei nappaa yhtään vaan hakusessa on enemmänkin retroa. Ensin silmiin osui honda cb 1100 joka mielestäni on kaunis kun karamelli ja se toinen potentiaalinen vaihtoehto, sitten eksyin jostain moto guzzin sivuille ja V7 osui heti hermoon, tyyli on pyörässä enemmän kun kohdallaan. Nyt kiinnostaakin millainen V7 on käytössä. Youtuben puhki koluttuani näyttää siltä että ainakin sillä on hauska ajaa, fiilis kohdillaan ja aloittelijalle hyvä helposti käsiteltävänä ja tehojakin on aika maltillisesti.  Kokemukset 2-pyöräisistä rajoittuu lähinnä 80-luvun mopoiluaikoihin (tosin tuunatut pv:t ja monkeyt kulki kyllä sillon paremmin kun tämän päivän kevarit  

 ) ja satunnaisiin kevarikokeiluihin metsäteillä eli kokemus siis aika lailla nollatasoa moottoripyöräilystä, A-kortti löytyy kun olen viimeistä vuosiluokkaa joka sai sen kylkiäisenä.
Haeskelen siis pyörää jolla voi ajella suht rauhallisesti pieniä maaseututeitä hymy korvissa maisemista ja fiiliksestä nautiskellen. Luulisin että sekä cb ja V7 täyttää nuo tarpeet mutta joku  tuossa v7:ssa vaan viehättää suuresti, onko se sitten se design vai äänet vai merkki, en tiedä vai kaikki yhdessä, jotain sellasta räyhäkkyyttä tuossa muotokielessä on joka hiukan puuttuu hondasta. Äänet varsinkin aftermarket putkilla pesee hondan surinan mennen tullen ja hintakin on lompakolle sopuisampi. Hankkisin joka tapauksessa siis II version koska abs jarruista en ala tinkiä. Myös joku käsittelykoulutus lienee tarpeen, mitään turhia luuloja omista taidoista ei ole.
Mutta mites sitten jos tarakalle istuttaa vaimokkeen ja hiukan matkatavaroita. Hyytyykö V7 ensimmäiseen isompaan ylämäkeen vai riittääkö suoristuskyky kuormattunakin kiireettömään mutta vaivattomaan ajoon, mihinkään autobahnille tosin ei ole tarkoitus lähteä. Jostain lueskelin myös että pyörä käy hiukan ahtaaksi kaksi päällä  ja aika pieneltähän tuo näyttää, itsellä mitat on 174 cm, 84 kg, emäntä nyt jostain syystä ei suostu kertomaan paljonko painaa  

 mutta about 155 cm / 50 kg. Tosin mitenkään taattua ei siis ole jotta istuuko puoliso kerran kokeiltuaan enää toista kertaa tarakalle =) ei ainakaan toistaiseksi ole osoittanut mitään kovin suurta intohimoa aiheeseen.
Entäs pyörän huoltokulut, onko MG ylläpitokulut halvemmat kun esim vaikka tuon CB:n ja miten pyörien huoltokulut/vuosihuollot noin ylipäätään menee kustannusten osalta V7:ssa.
Vaihtoehdoista kiinnostaa siis sekä Stone että Special, Racer on vähän liikaa mun makuun (alumiinitankki on kyllä hieno mutta numerolätkät menee jo vähän yli). Onko stonessa ja specialissa muuta eroa kun tankin maalaus, vanteet ja pelkääjän paikan kahvat? Tekniikka lienee kaikin puolin sama noissa Racerin parempaa takajousitusta lukuunottamatta jos oikein olen ymmärtänyt.
Matkustajan ergonomiasta vielä kun tiedän että vaimo haluaa ainakin vähänkään kioskireissua pidemmälle matkalle jonkin sortin selkätuen mutta minkäänlaista selkänojaa en ole nähnyt. Joku laukku lienee ainoa ratkaisu jolla sen saa tehtyä? Tosin selkänoja nyt itsessään olisi kyllä aika susiruma tässä pyörässä mutta eipä ne laukutkaan esteettisesti yleensä kovin kauniita ole.
Laatukin vissiin on näissä nykyisissä guzzeissa ihan kohdillaan joten rahoilleen saa kunnon vastineen.