Kirjoittaja Aihe: Breva 850 ECU-map.  (Luettu 4289 kertaa)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Breva 850 ECU-map.
« : Helmikuu 26, 2015, 08:37:00 ap »
Pistinpä Grisoghetton kautta Markille orkkiskartan kullanmurustani. Hän lupasi tsekata muutosmahdollisuuksia.
Nimim. karttaajasulakeliäootellessa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #1 : Helmikuu 26, 2015, 22:32:08 ip »
Ihmemies jos näkemättä ja kokeilematta saa säädöt kohdilleen  ;D
Mulla on sportin säätely kestänyt useamman 10-tonnin eikä vieläkään ole valmista!
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #2 : Helmikuu 27, 2015, 07:35:44 ap »
Luulen että menneepi enempi modaus -> testaus -> modaus-linjalla. Onhan tolla Markilla kohtuullisen kova kokemus aiheesta, joten luotan kohtuu paljon, että saapi aikaseksi jotain varsin käyttökelpoista. Penkkisäätöä tohon nyt en kyllä aatellu, mutta jos persdynolla pääsee nykyistä parempaan niin hyvä näin. Meneepä se aika näinki.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #3 : Helmikuu 27, 2015, 10:13:07 ap »
Lainaus
Mulla on sportin säätely kestänyt useamman 10-tonnin eikä vieläkään ole valmista!

Valmis on melkoisen absoluuttinen käsite: loppua kohti säätäminen menee enemmän ja enemmän yksityiskohtaiseksi ja hienovaraisemmaksi. Jossain kohtaa pitää peli viheltää poikki. Alussa on helpompaa koska silloin mahdolliset epäkohdat ovat selkeämmin esillä ja muutosten vaikutukset helpommat havaita.

Mutta pitkäaikaisessa säädössä on Ikkalalla ilmeisesti onnistumista tapahtunut koska pyörä toimii edelleenkin ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin haluttua parannustakin on tapahtunut.

Saattaapi Markin säätö olla vastaavaa kuin itselläkin eli helposti havaittavat ja yleisen kokemuksen kautta todetut alueet laitetaan ensin kuntoon. Hienosäätö jää sitten käyttäjän toimeksi jo hieman paremmin tavoitteita vastaavan pyörän ajosuoritteiden välillä.

Ymmärtääkseni Markilla on kokemusta jo varsin laajasti useammista malleista sekä alkuperäistiedostoista.
Kysehän on lähinnä kahdesta seikasta: päästörajoitusten aiheuttamien "pakollisten" vajaatoiminta-alueiden parantamisesta sekä yleinen tarkastelu esimerkiksi tehontuoton tai taloudellisuuden suhteen. Useimmat haluavat moottoripyörältään juoheaa käytöstä ja samalla taloudellisuutta.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #4 : Helmikuu 27, 2015, 13:17:32 ip »
Juurikin tämä pyörän jouhea toiminta ja taloudellisuuden parantaminen oli tarkoitus ja sen myös Mark  lausui Ghetto-sivustolla tavoitteekseen karttaa muokatessaan. Tehon maksimaalinen ulosotto ei tässä tapauksessa ole määräävä tekijä, koskpa nykyinenkin teho Brevassa on vähintäänkin riittävä itelleni.
Pari tankillista testiajoa molemmilla kartoilla kertonee  tuloksen, kunhan sinne asti rojektissa ehitään.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #5 : Helmikuu 27, 2015, 16:57:18 ip »
Lainaus
Markilla on kokemusta jo varsin laajasti useammista malleista sekä alkuperäistiedostoista

http://www.grisoghetto.com/t1101-building-a-map-should-only-take-5-minutes

Olen päässyt siihen käsitykseen aina välillä aussien asioita vilkuillen, että ihan alussa lähti perstuntumalta mutta nykyisin on kaikki välineet käytössä, mitä jollain tapaa "kohtuuhinnalla" on rahalla ostettavissa.  Nälkä kasvaa syödessä ja kuten MM asian ilmaisi "joskus on peli vihellettävä poikki". Tähän ilmeisesti harvoilla oikeaa edistystä itse aikaiseksi saaneilla on kyky.  Lie saman oloinen riippuvuus kun tupakka, viina ja villit naiset... että entä jos kuitenkin... jospa sen saisi vielä rahtusen paremmaksi... jospa vielä lenkin heitän vaikka ilta pimenee ja sää kylmenee ja vaimolla sauna jo lämmitettynä ja kaljat kylmässä...

V11 - it defines you.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #6 : Helmikuu 27, 2015, 19:12:25 ip »
Lie saman oloinen riippuvuus kun tupakka, viina ja villit naiset... että entä jos kuitenkin... jospa sen saisi vielä rahtusen paremmaksi... jospa vielä lenkin heitän vaikka ilta pimenee ja sää kylmenee ja vaimolla sauna jo lämmitettynä ja kaljat kylmässä...

Näin siinä on jo tainnut käydä ;D  Veikkaan että sportti olisi jo laitettu kiertoon jos näitä säätömahdollisuuksia ei olisi.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #7 : Helmikuu 28, 2015, 16:03:20 ip »
... alussa lähti perstuntumalta mutta nykyisin on kaikki välineet käytössä, mitä jollain tapaa "kohtuuhinnalla" on rahalla ostettavissa.
Paljon tekevät ajolenkkejä nyt Dynojetin Autotune (for Powercommander) käytössä. Logi arvojen mukaan muokataan sitten ecu-karttaa "optimiksi".
Siitä kartasta vielä sitten versioidaan muutama variaatio erilaisille ajotyyleille sekä toiveille ja asentaja voi sitten vielä CO-säädöllä viimeistellä sopivuuden omaan pyörään, tuntumaan tai "sävelkorvaan".
Hauskaa tuntuu testaus ja vertailu touhu olevan ja toisten (ja omille) eri mieltymyksille irvaillaan vapaasti.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #8 : Helmikuu 28, 2015, 16:45:06 ip »
Autotunen tais saada vasta Pc vitoseen. Kolmoseen ei kai saa?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #9 : Maaliskuu 01, 2015, 00:24:10 ap »
Lainaus
Autotunen tais saada vasta Pc vitoseen
Virallisesti näin. Jotkut osaajat värkkäävät myös PC vitosta vanhempiin laitteisiin sopiviksi jollain tapaa.

V11LeMans.com palstalla oli  juuri keskustelua että Guzzitech toimittaa 15M/RC ecuun sovittamaansa PC vitosta, mutta valmistaja Dynojet ei ole asian kanssa itse tekemisissä. http://www.guzzitech.com/store/product/pc-vat200gt-rx-15mrc-flash/

Samoin smaltmoto Saksassa tarjoaa PC vitosta Aprilia RSV Milleen, johon Dynojetin virallinen tuote on PC III usb.
http://www.smaltmoto.de/epages/64429347.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/64429347/Products/%22PCV%20RSV%20RP%20/%20ME%20/%20PA%22
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Breva 850 ECU-map.
« Vastaus #10 : Maaliskuu 01, 2015, 09:03:26 ap »
Sen voisi saada kolmoseen, kun laittaisi sen multi function hubin kiinni. Eli lisälaitteet mahdollistavan jakajan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.