Mulla on sportin säätely kestänyt useamman 10-tonnin eikä vieläkään ole valmista!
Valmis on melkoisen absoluuttinen käsite: loppua kohti säätäminen menee enemmän ja enemmän yksityiskohtaiseksi ja hienovaraisemmaksi. Jossain kohtaa pitää peli viheltää poikki. Alussa on helpompaa koska silloin mahdolliset epäkohdat ovat selkeämmin esillä ja muutosten vaikutukset helpommat havaita.
Mutta pitkäaikaisessa säädössä on Ikkalalla ilmeisesti onnistumista tapahtunut koska pyörä toimii edelleenkin ja mikäli olen oikein ymmärtänyt niin haluttua parannustakin on tapahtunut.
Saattaapi Markin säätö olla vastaavaa kuin itselläkin eli helposti havaittavat ja yleisen kokemuksen kautta todetut alueet laitetaan ensin kuntoon. Hienosäätö jää sitten käyttäjän toimeksi jo hieman paremmin tavoitteita vastaavan pyörän ajosuoritteiden välillä.
Ymmärtääkseni Markilla on kokemusta jo varsin laajasti useammista malleista sekä alkuperäistiedostoista.
Kysehän on lähinnä kahdesta seikasta: päästörajoitusten aiheuttamien "pakollisten" vajaatoiminta-alueiden parantamisesta sekä yleinen tarkastelu esimerkiksi tehontuoton tai taloudellisuuden suhteen. Useimmat haluavat moottoripyörältään juoheaa käytöstä ja samalla taloudellisuutta.