Tuli vaa sellainen mieleen, että onko muilla kokemuksia asiasta. Kun laittaa ns. ylläpitolaturin kiinni noin puoleksitoista kuukaudeksi. Erään moottoripyöräpajan pitäjän mukaan vois sanoa goodbye akulle, jos pitkään laturi kiinni vaikka syksystä kevääseen asti. Jota en ole tehnyt. Kuukauden kaksi korkeintaan.
Edellisessä pyörässä ( ei Guzzi ) meno loppui ensimmäisellä pitkällä reissulla kuin seinään kun akku sanoi sopimiksen irti, totaalisesti. Tosin ei uusikaan akku tuntunut olevan hyvä ( Motonet ). Tai sitten ei vain pyörän latauskapasiteetti riittänyt enää navigaattorin kuormitusta. Pienestä kiinni.
1100 Brevassa ties kuinka vanha akku nyt kiinni, ei voi tietää kun ei ole historiaa tiedossa. Tarvitsee varmaan laittaa perälaukkuun varalta uusi akku ensimmäisille reissuille mukaan ettei käy samoin.
Katselin akkukeskustelua täällä foorumilla ja sähköamatöörinä pihalla ku lumiukko.
Hyviä neuvoja kaivataan, selkokielellä.
Notta sitä mä vaa ihmettelen.
