Moto Spezialista tuli aikoinaan jotain tavaraa ostettua, sittemmin on lopettanut toimintansa.
Heidän luettelossaan vuodelta 2002 on em. kytkimen painoksi sanottu 4,1 kg.
Heillä oli myös ns. Transkontinental-kytkin minkä paino levyn kanssa oli 3,3 kg.
Vauhtipyörää keventäessä suurin vaikutus saadaan kun rautaa poistaa ulkokehältä.
Keskiosan kevennys lähinnä heikentää vauhtipyörää sen kovimmin rasitetusta kohdasta,
moottorin kierrosherkkyyteen vaikutus on pieni.
Mielestäni moottorin pyörivien massojen pienentäminen, silloin kun se tapahtuu yhtä "helposti"
kuin Guzzissa, on viritystoimenpiteenä aivan kärkisijalla. Vaikutus moottorin luonteeseen on todella
positiivinen. Vähän hankala kuvailla mutta, reilu kevennys ja pyörä kiihtyy kakkosvaihteella samalla tavalla kuin ennen ykkösellä. Kampiakselissa on tosiaan niin paljon inertiaa että, vauhtipyörää ja kytkintä ei sen puolesta
saa liian kevyeksi, mekaaninen kestävyys näyttää olevan se rajoittava tekijä.
Joku muukin on ehkä huomannut miten käy kun vauhtipyörä on liian kevyt. Kun ruohonleikkurista löystyy
terälapun kiinnitys, ei sitä enää (onneksi) saa käyntiin.
Mitä tulee massiivisen "limpun" vaikutukseen pyörän kääntyvyyteen, asia tuli selväksi
viimekesänä kun ajoin EAK-kurssilla nopeaa pujottelua n. 100km/h vauhdilla eri vaihteilla.
Pienellä vaihteella ajaessa keilojen kiertäminen tuntui työläämmältä.
Saman huomasi Botniaringin uuden osan shikanissa. Näillä kerroilla moottori oli tosin poikittain.
