Kirjoittaja Aihe: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.  (Luettu 50007 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #90 : Huhtikuu 29, 2015, 23:19:03 ip »
Onpa edullisia noi kytkinlevyt Camm:n kuvassa.
Vs vaikka Stinsen vastaaviin.
Mikä putiikki kyseessä?

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #91 : Huhtikuu 29, 2015, 23:22:41 ip »
Kyl se Stein-Dinsen sivuilta on: http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Clutch/New-Version/Clutch-disc-MG-big-model-new-version-SD-TEC::1947.html. Tuo SD-TEC on juuri heidän tuotesarjansa.
V11 - it defines you.

kvlm

  • Viestejä: 378
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #92 : Huhtikuu 30, 2015, 10:13:31 ap »
..tuoltahan sitä on itsekin tullut paljon osia ostettua eikä ole ollut ongelmia , -mutta -->mitä on saksalaisia guzzi harrastajia tavannut kaikki ovat varoittaneet ko liikkeen tuotteista ??? Ehkä niihin Z- merkattuihin kannattaa suhtautua varauksella..

-KG-

TK

  • Viestejä: 294
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #93 : Toukokuu 05, 2015, 23:41:09 ip »

Kun kiristysruuveja kiristää niin kiristys tapahtuu vain niihin kohtiin missä on nivelen puolella halkio. Eli kiristykset kiristävät vain yhden akselin harjan kohdalta. Korjaus asiaan tapahtuu siten että nivelen puolelta otetaan ainetta pois halkion molemmin puolin. Ts. tehdään tilaa akselien harjanteille. Kun tilaa on tehty niin kiristysruuvit kiristävät koko akselin ympäri eikä kiristys osu vain yhteen tai kahteen akselin harjanteeseen. Normi homma ja muutama akseli tullut korjattua. Kiristysruuveihin lukkoliimaa. Muutoin aukeilevat työnään. Laatu on 12.9 eli normaalia kovempaa terästä. Jos tarvitsee hankkia uusia.

Perävaihteen heiluminen sivusuunnassa ei ole oikein suotavaa. Todennäköisesti neulalaakerin pesä on kulunut väljäksi tai, kuten mainitsit, olet koonnut jotakin väärin.

Tuolla aiemmassa linkissäni selvitin miten ongelman saa pois. Tässäkin on mielestäni tullut suunnitteluvirhe. Laakerointi pitäisi olla voimakeskiössä eikä sen sivulla. Kun tukipiste on sivussa siihen suuntautuu sivuttainen vääntömomentti eikä naurettavan kokoinen neulalaakeri, jota ei ole erityisesti edes suojattu, voi kestää kovin pitkään.

Taas jatkuu. Kiristin molemmat kardaanin päät ja väljät hävis, mutta täytyy jatkossa yrittää muistaa seurata näitäkin ja vaikka sitten talvella korjata tai korjauttaa kunnolla.

Perässä neulalaakeri ei ole päässyt pyörimään pesässään ja itse laakerikin on alle 5000km ajettu. Kirjoittelin tästä muistaakseni jo joskus aiemminkin ja kävin silloin Piikkiössäkin kyselemässä Nurmelta ja kumppaneilta mitä pitäisi tehdä kun perä heiluu pikkusen uudellakin laakerilla, silloin käskettiin vaan seurailemaan ettei välys kovasti kasva.
Rakennehan on tosiaan melko typerä ja tarvitsisi selkeästi toisenkin laakerin niinkuin linkissäsikin.
Olisiko mahdollista esim. ensi talvena tehdä vastaava muutos tohon mun sporttiin? Ja jos olisi niin mitä homma tulisi maksamaan?

Lopuksi taas vähän aiheen vierestä:


 

panttiroiko

  • Viestejä: 21
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #94 : Toukokuu 06, 2015, 22:57:05 ip »
Näppärän näköinen Quota. Mistähän tuollasen sais...?  ;)

TK

  • Viestejä: 294
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #95 : Toukokuu 07, 2015, 21:36:02 ip »
Täältä saat halvalla, 6000e special price only for you. Ei oo paha matkakaan, yhteensä aika tarkkaan 1022km.

TK

  • Viestejä: 294
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #96 : Kesäkuu 06, 2015, 16:55:01 ip »
Palaan vielä vanhaan aiheeseen:
Quotan kanssa sekoilun ja peräkopan maalauksen välissä avasin kytkimen vielä kertaalleen koska unohdin aikaisemmin tiivistää laakeripukin alimmat pultit, fiksuna luin ohjeen vasta näin jälkeenpäin..
Samassa ohjeessa puhutaan kytkimen ja starttikehän kohdistus merkeistä joita en omista osistani löydä. Aikaisemmin katoin vaan vauhtipyörää asentaessa että oikea pytty on puristustahdin yläkuolokohdassa ja D-merkki kytkinkopan reiän kohdalla.
Kytkimen painelevyn hampaassa on porattu merkki joka käsittääkseni laitetaan vauhtipyörän nuoli-merkin kohdalle ihan vaan siksi että jousien upotukset osuu kohdalleen.
Ohjeessa mainitaan myös kytkinkannen, starttikehän tai mikä ikinä onkaan (lontoonkieliset sanoo ring gear) merkki joka pitäis sovittaa vauhtipyörän merkkiin, semmosta en löydä mistään. Pitäiskö olla joku oikea merkki, maaliraita vai jotain muuta?
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2015, 19:21:59 ip kirjoittanut TK »

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #97 : Kesäkuu 11, 2015, 13:43:50 ip »
Ei tätä kukaan ole kysynyt, mutta asensin 10 v sitten Cali II:een kotimaista tuotantoa olevan kytkimen välilevyn. Idea on siinä että välilevy on n. 3 kertaa paksumpi hampaitten osalta, jolloin pintapainetta vauhtipyörää vasten tulee vähemmän eikä takertele. Ensimmäinen kytkinlevy edestä on välilevyyn sorvatussa "kupissa" ts. paksuus siltä kohti tietysti kuten originaalissa. Hyvin pelaa vieläkin. Tekijän nimi on tallessa

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #98 : Kesäkuu 11, 2015, 15:25:16 ip »
Paljonko tuollaisella välilevyllä oli hintaa? Ei huono innovaatio.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #99 : Kesäkuu 11, 2015, 19:01:49 ip »
Mullakin niitä oli läjä jossain vaiheessa. Näitä reunasta hammastukseltaan leveitä kytkimen välilevyjä. Totesin turhakkeeksi. Kerää itseensä ankarasti kytkinpölyä, kuluu ja alkaa jumittelemaan melko pian. Viimeinen taisi mennä pari vuotta sitten Rovaniemen suuntaan. Tiedä sitten onko enää käytössä.

Kuluneen kytkinkehän saa sillä myyntikuntoon mutta tuskin muuta iloa siitä on.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: 1100 Sportin kytkimen purkaminen.
« Vastaus #100 : Kesäkuu 15, 2015, 09:32:27 ap »
En muista enää tuon kuppivälilevyn hintaa. Ei paljon ollut. Jorma Sarkkinen niminen kaveri niitä teki. On minulla 10 v vanha puhelinnumero tallessa.
Kukin tulee uskollaan autuaaksi.  Vaihdoin viimeksi levyt, vaihdelaatikon päässä olevan rattan ja tuon välilevyn. Ei ole koskaan kytkin toiminut niin hyvin kuin nyt .. siis jo vuosikaudet. Ties kuinka monennet osat ovat .. ehkä kolmannet