Kun kiristysruuveja kiristää niin kiristys tapahtuu vain niihin kohtiin missä on nivelen puolella halkio. Eli kiristykset kiristävät vain yhden akselin harjan kohdalta. Korjaus asiaan tapahtuu siten että nivelen puolelta otetaan ainetta pois halkion molemmin puolin. Ts. tehdään tilaa akselien harjanteille. Kun tilaa on tehty niin kiristysruuvit kiristävät koko akselin ympäri eikä kiristys osu vain yhteen tai kahteen akselin harjanteeseen. Normi homma ja muutama akseli tullut korjattua. Kiristysruuveihin lukkoliimaa. Muutoin aukeilevat työnään. Laatu on 12.9 eli normaalia kovempaa terästä. Jos tarvitsee hankkia uusia.
Perävaihteen heiluminen sivusuunnassa ei ole oikein suotavaa. Todennäköisesti neulalaakerin pesä on kulunut väljäksi tai, kuten mainitsit, olet koonnut jotakin väärin.
Tuolla aiemmassa linkissäni selvitin miten ongelman saa pois. Tässäkin on mielestäni tullut suunnitteluvirhe. Laakerointi pitäisi olla voimakeskiössä eikä sen sivulla. Kun tukipiste on sivussa siihen suuntautuu sivuttainen vääntömomentti eikä naurettavan kokoinen neulalaakeri, jota ei ole erityisesti edes suojattu, voi kestää kovin pitkään.
Taas jatkuu. Kiristin molemmat kardaanin päät ja väljät hävis, mutta täytyy jatkossa yrittää muistaa seurata näitäkin ja vaikka sitten talvella korjata tai korjauttaa kunnolla.
Perässä neulalaakeri ei ole päässyt pyörimään pesässään ja itse laakerikin on alle 5000km ajettu. Kirjoittelin tästä muistaakseni jo joskus aiemminkin ja kävin silloin Piikkiössäkin kyselemässä Nurmelta ja kumppaneilta mitä pitäisi tehdä kun perä heiluu pikkusen uudellakin laakerilla, silloin käskettiin vaan seurailemaan ettei välys kovasti kasva.
Rakennehan on tosiaan melko typerä ja tarvitsisi selkeästi toisenkin laakerin niinkuin linkissäsikin.
Olisiko mahdollista esim. ensi talvena tehdä vastaava muutos tohon mun sporttiin? Ja jos olisi niin mitä homma tulisi maksamaan?
Lopuksi taas vähän aiheen vierestä: