Ok, kiitos.
Tilanteessa jossa anturit ovat kampi-akselilla, en heti keksi miten tuolla pääsisi siihen että kipinä tulee vain sillä oikealla työtahdilla.
Tuolla kyllä kysytään "Revolutions without ignition" mutta en keksi että mistä silloin päätellään se että aloitetaan oikeasta tahdista tuo laskenta. Tähän kohdentui tuo aiempi kysymykseni.
Kahden anturin version ainoa järki lienee siinä että se kunnioittaa perinteitä.
Voi olla keskivertoasentajalle helpompi laittaa kaksi anturi kuin alkaa dataamaan tuonne sitä sylinterien välistä kulmaeroa.
Tämä hukkakipinäkysymys on sinänsä epäolennainen kun puhutaan normaalikäytössä olevista moottoreista. Sitten kun kierrosluku menee reilusti yli 10000 rpm ja puristussuhdetta on riittävästi (joko ahtimen avulla aikaansaatuna tai muuten), alkaa kipinän voimakkuudella olla merkitystä. Ilman hukkakipinää puolien työmäärä vähenee ja latausaikoja voi pidentää -> voimakkaampi kipinä.