Kirjoittaja Aihe: Rautaperseajo  (Luettu 17263 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #30 : Tammikuu 16, 2015, 11:01:39 ap »
Jos edestakaiset ovat sallittuja, niin sitten tuossa ei ole mitään ihmeellistä. On vain ajettu 1800km 20 tunnissa ja tankkauslaput lähetetty syyniin. Niin on annettu ymmärtää, ettei kannata nopeusennätystä SS1:seen Suomen teillä yrittää, koska seurauksena on hylkääminen.

Ei kai siinä ihmeellistä ole, mutta perusajo on tuhat mailia eli 1609 km 24 tunnissa. Seuraavat sitten tuon monikertoja eli 1800 km ei kuulu joukkoon.
Emeritus-guzzisti

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #31 : Tammikuu 16, 2015, 11:11:00 ap »
Ei kannata tähdätä tasan 1609km tasan 24 tunnissa luotsaetapin luonteisesti, niin kuin olen kuullut jonkun tehneen. Tarkistuksen tulos oli, että jäi muutaman kymmenen km vaille ja hylky oli tuloksena. Vaan juuri noin, että aika vähän vaille ja km reilusti yli.
Forza Moto Guzzi!

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #32 : Tammikuu 16, 2015, 12:46:19 ip »
Mullakin hylättiin, 2,7 km liian lyhyt pyöristivät sen 3 km:iin
Titaniumin kuski

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #33 : Tammikuu 16, 2015, 16:35:05 ip »
On pelkkää huolimattomuutta jos ajaa alimatkan...otin varman päälle ..Guzzin mittariin tuli 1745 km.Viralliset km diplomissa 1674 km.

Lars

  • Vieras
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #34 : Tammikuu 16, 2015, 17:29:44 ip »
Juu, siis kertaalleen saa ajaa tien edestakaisin, TUOLTA löytyy kaikki tarvittava tieto näistä ajoista, siitä vaan kokeilemaan on perse rautaa vai .....Ihan mukava MP-kerho tuokin, jäseneksipääsyyn vaaditaan yksi hyväksytty suoritus, jatkossa riittää jäsenmaksun maksaminen (on halvin SMOTON jäsenyyden tuova kerho) Minun ensimmäinen ajo tarkastettiin ihan idean emämaassa USAssa, IBAF:lla ei ollut vielä silloin tarkastusoikeutta.

Jouko S

  • Viestejä: 869
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #35 : Tammikuu 16, 2015, 18:19:51 ip »


jatkossa riittää jäsenmaksun maksaminen (on halvin SMOTON jäsenyyden tuova kerho)
Näkyipä olevankin kallis tuo Rautaperseiden jäsenmaksu..20 euroa vuodessa! Meillä GRUPPOSSA saa mm. SMOTON jäsenyyden 15e:n jäsenmaksulla ilman rautaperseilyä! Taitaa Gruppo olla maailman halvin SMOTON jäsenyyden tuova kerho? Gruppossa ilmeisesti osataan keskittyä olennaiseen; kulut ja tulot sen mukaan..

Jouko

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #36 : Tammikuu 16, 2015, 18:20:49 ip »
IBA Finlandin sivuilta: "IBA Finland hyväksymät ajosuoritukset on jaoteltavissa seuraaviin ryhmiin, Saddle Sore eli SS ajot: 1600 - 32180 km / 1-20 vrk, Bun Burner eli BB ajot: 2414 - 4827 km / 1 - 2 vrk".

Eli olisiko ollut Bun Burner 2414 km/24H ja vielä kesken? Eli 600 km ja 4H jäljellä...  ???
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #37 : Tammikuu 16, 2015, 19:19:35 ip »
Siis, pitääkö siitä tekstistä rekkkarin alla maksaa vuosimaksuakin?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Lars

  • Vieras
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #38 : Tammikuu 16, 2015, 20:25:10 ip »
Eiköhän tämä keskustelu ollut tässä.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #39 : Tammikuu 16, 2015, 22:14:20 ip »
Näin on parasta..minulle kyllä jäi ajosta hyvä fiilis..ei kaatunut talous ja tulee joskus ajettua uudestaankin.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #40 : Tammikuu 16, 2015, 22:55:20 ip »
Joo, eiköhän kukin saa harrastaa miten tahtoo. Joku tykkää toinen ei.

Mukavahan noita olis vielä ajaa kun jaksais valvoa.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #41 : Tammikuu 17, 2015, 08:55:29 ap »
Tottakai saa kukin ajaa kuten haluaa. On sitä tyhmempiäkin harrastuksia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Rautaperseajo
« Vastaus #42 : Tammikuu 17, 2015, 11:37:07 ap »
Mulla ei ole valvomisen suhteen ongelmaa. Joskus nuorempana kokeillut olemalla valveilla useamman vuorokauden peräkkäin.
Viime kesänä kokeilin olla hieman yli puolitoista vuorokautta yksillä silmillä eikä tehnyt tiukkaakaan. Se ei tietenkään takaa sitä onko ajokunto missä mallissa mutta henkilökohtaisesti en pidä rautaperäajon ajamista ongelmallisena väsymyksen suhteen. Mutta meitä on erilaisia. Mikä toiselle on normia on toiselle ylittämätön paikka. 

Aikoinaan työelämässä huomasin että yövuoron jälkeen ei tullut uni vaan samoilla valveilla meni seuraavakin yövuoro. Vasta keskiviikkona nukutti sen verran että aamupäivästä muutama tunti tuli oltua höyhensaarilla.

Viimeisessä duunissani sai päivätyön aloittaa kuudelta aamulla ja tehdä ns suoran päivän eli kotiin kahdelta. Sillä tavoin meni viisi vuotta. Herätys aamulla puoli viisi ja iltapäivällä harrastusten pariin 3 - 4 tunnin ajaksi.

Sitten tuli uusi pomo taloon ja sanoi että tehdään vain yhdenlaista päivää: töihin seitsemältä, tunnin ruokatunti ja kotiin neljältä. Ruokatunti saatiin tingittyä puoleksi tunniksi mutta muuten oli erinomaisen vaikeaa sopeutua uuteen komentoon. Vaikeaa oli muillakin kuin minulla. Eikä harrastusaikaa jäänyt iltapäiviin juuri nimeksikään. Paska duuni. Lopetin hommat.