Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi Eldorado  (Luettu 9197 kertaa)

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #15 : Marraskuu 06, 2014, 18:17:38 ip »
Eldo punaisena on tyylikäs..ja satulakorkeus tarpeeksi matala.
Bagger olisi ihan ok ilman noita levyjä jalkojen kohdalla. On siinä Italialaisiltakin mielikuvitus loppunut
Mr
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2014, 21:30:11 ip kirjoittanut MarkkuEVP »
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #16 : Marraskuu 06, 2014, 20:22:33 ip »
Eihän kukaan valmistaja ole oikein ymmärtänyt että pyörän ostajissa on nykyisin paljon kaltaisiani haperopäitä joiden mielikuva m-pyörästä on hieman erilainen kuin rakettisuunnittelusta.
Esim Triumph on hieman jäljillä bonneviriileydensä kanssa ja myynyt hyvin ilmeisesti myös nuorisolle.
Vaikka Norton, niin erinomainen tilaisuus tehdä teknisesti aivan uusi ja säilyttää perinteistä disainia saa multa pisteitä.
Hinnat on vaan niin mahdottomia, ettei taida oikein myyntimenestykseksi.
Guzzin lähtökohdathan on hyvät kun tehnyt samaa pyörää pikku muutoksin jos Calista kyse pitkään, mutta nyt sekin taru on lopussa ja mennään sitten näillä.
Eli korjataan vanhoja ja uudet menee ja tulee, en pahasti erehdy kun väitän klassikoiksi muodustuvan muutaman vanhemman Guzzin.


motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2014, 20:30:33 ip »
Kyllähän noista "vanhoista" Caleista EV eri versioineen ja varmaankin Vintage tulee olemaan haluttuja myöhemminkin. V11-setissäkin on arvostettuja versioita. Vanhat klassikot alkupään S:sät ja LM pysynevät haluttuina.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #18 : Marraskuu 07, 2014, 23:40:10 ip »
Niin, mutta kuka kykenee vastustamaan pumpulla varustettua paineöljyvoideltua 6-vaihteista vaihteistoa?

Onko nykyisessä vaihteistossa ilmennyt ongelmia?

Itselläni on budjetissa (nykyisenä eläkeläisenä) mahdollisuus moottoripyörän vaihtoon aikaisintaan keväällä 2018 ja oletan 5-vaihteisten olevan tuolloin suhteellisen edullisia.
Emeritus-guzzisti

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #19 : Marraskuu 11, 2014, 14:52:22 ip »
Hyvinkin hienoja ovat nuo Eldorado versiot, molemmilla värityksillä. Mukavaa ajan patinaa kuten 1100 Caleissa. Jos joskus tulevaisuudessa parantavat vielä moottorin bensankulutusta pienemmäksi ja Hepco tekisi koville laukkusarjoilleen raudat kuten vanhoihin Californioihin, voisi paluu Guzziin olla kymmenen vuoden päästä totta :) Mutta, todella tyylikäs veto noin ulkonäön puolesta nämä eldoradot, muut näistä uusista vedoksista eivät oikein säväytä.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #20 : Marraskuu 11, 2014, 20:53:07 ip »
Onko nykyisessä vaihteistossa ilmennyt ongelmia?

Kyseinen vanha pikkulohkon viisivaihteinen on kokenut monta päivitystä matkansa varrella ja joka kerta on parannettu kestävyyttä ja käytettävyyttä. Paljon ajetuissa alkaa ensiövedon hammaspyörät ääntämään mutta se ei ole kovin fataalia. Viitosvaihteeseen tuli jo kauan sitten päivitys järeämpien hammaspyörien muodossa joten ei siinäkään enää helposti tule loppu vastaan. Huolto ja käyttötapa ratkaisee kestävyyden kun mennään toiselle sadalletuhannelle. Alhaisilla kierroksilla vedättämisestä ei tämäkään vaihteisto tykkää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi Eldorado
« Vastaus #21 : Marraskuu 11, 2014, 21:27:46 ip »
Sitä pikkulohkon vitosta on vissiin rukattu kahdesti. Levennetty hammasta ja sitten tehty se öljyleikkaus hampaan keskelle.

Tuohon uuteen Caliin saa muuten cromiset tankin kyljet. Roikkuvat seinällä jossain kuvassa, jossa oli niitä pikkulohkon tuunausosia. Posket erottaa siitä venttiilikansien dippauksesta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.