Kirjoittaja Aihe: Guzzin osto? Puolueettomia mielipiteitä kaivataan.  (Luettu 34598 kertaa)

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
Vs: Guzzin osto? Puolueettomia mielipiteitä kaivataan.
« Vastaus #15 : Lokakuu 16, 2014, 20:55:38 ip »
Mutta onko mallikohtaisia eroja? Näyttää olevan tarjolla California III, ja sitte nuo stonet ja jackalit. Onko tekniikassa tullu jossain vaiheessa polttoaineensuihkutusta lukuunottamatta jotain sellaista muutosta, johon ehdottomasti kannattais investoida? Tarkoitan lähinä moottorin ja vaihteiston kestävyyttä. Sähköt nyt rakentelee miten päin vaan ja kaasareitakin voi soveltaa taikka megasquirtin rakentaa, mutta jos vaihteisto tai kytkin prakaa 1000km ajon välein, käryää hermo jo hiljaisemmaltakin kaverilta.

Mitä tulee koeajoihin, koetan käydä vilkaisemassa liikkeessä nyt tulevana vkl, kun oon Tampereen suunnalla muutenkin liikkeellä. Hämeenkoskelle en oikein viikonvaihteen aikana ehdi, Savukoskesta puhumattakaan kun tätä kirjoittaessani istun Seinäjoen liepeillä.

Eipä niissä suuria eroja tekniikassa ole. Mutta jotain sentäs, 1000cc->1100cc, california 3 on viimeinen jossa järjellinen perävälitys, keulat on parempia 1100 malleissa  (taitaa olla jo kali3:kin, ainakin loppupään malleissa). Kestävyydessä ei ole eroja. En minä ainakaan saa rikki.

Jos itelleni nyt etsisin käyttöguzzia niin se olisi -80 tai 90 luvun alusta oleva tonninen kaasareilla. Nuo vaan tuntuu kestävän maailmaa vastaan kaikista parhaiten. Ja osia saa eikä maksa maltaita. (Toisin on tilanne näissä uusissa 8v koneissa... >:( )
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

motomatti

« Vastaus #16 : Lokakuu 16, 2014, 21:31:37 ip »
Lainaus
(Toisin on tilanne näissä uusissa 8v koneissa... Angry )

Taitaa olla nuo vanhemmat 90-luvun 8V koneet lujempia. Itse olen yrittänyt sellaista saada oikein yrittämällä rikki mutta niinpä vain edelleenkin laulaa. Valitettavasti ei selkä tahdo enää kestää sillä pärräämistä. Koneen siirto Californian runkoon on käynyt mielessä... Tai sitten myynti hyvään kotiin.
Brevan runkoon kone ei sovi. Olen mitannut.

Ikkalan kanssa olen eri linjoilla moottorinohjauksen suhteen. Ei niin että kaasutin kärjet olisi huono keksintö vaan että digitaalinen moottorinohjaus on vaan niin paljon helpompi ja kone saa aina soppaa ja kipinää ihan oikein.
Onko kellään tietoa onko ollut vikoja kuinka paljon P7, P8 tai 16M-moottorinohjauksissa? Niitä on ollut jo yli 25 vuotta ja vieläkin pelaavat monen Guzzin ja Ducatin satulan alla. Ne on niitä vähän sikarilaatikkoa isompia peltirasioita.

Tais mennä off topic mutta ei ole ensmäinen kerta....

TunturiTT

« Vastaus #17 : Lokakuu 16, 2014, 21:39:23 ip »
Tuo Jackal/Stone olisi aika lähellä perus Sportsteria varustelun suhteen. Ei turhia krumeluureja.
Voipi käydä sun makuun livenäkin. Siihen kun lisää sen määrittelemättömän Guzzismin, niin siitä joko tykkää tai ei. Välimakuja ei juuri ole..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #18 : Lokakuu 16, 2014, 21:54:03 ip »
Lainaus
(Toisin on tilanne näissä uusissa 8v koneissa... Angry )
Taitaa olla nuo vanhemmat 90-luvun 8V koneet lujempia.

Kyllähän nämä uudetkin ihan lujilta tuntuu. Pieniä suunnitteluvirheitä vaan... Mutta sitten kun jotain osaa tarvii niin johan ottaa aikaa. Mitähän tässä nyt on sitä kammen takalaakeria odoteltu, 7-8 viikkoa.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Vierailija

« Vastaus #19 : Lokakuu 16, 2014, 21:55:48 ip »
<snip>
Jos itelleni nyt etsisin käyttöguzzia niin se olisi -80 tai 90 luvun alusta oleva tonninen kaasareilla. Nuo vaan tuntuu kestävän maailmaa vastaan kaikista parhaiten. Ja osia saa eikä maksa maltaita. (Toisin on tilanne näissä uusissa 8v koneissa... >:( )

Paitsi sähköt. Tosin osat eivät ole kalliita, mutta hermot menee...  ;D
Emeritus-guzzisti

motomatti

« Vastaus #20 : Lokakuu 16, 2014, 22:17:16 ip »
Ensi töiksi vanhojen liittimien hävittäminen, maadoitusten uusiminen, maajohto keulan alakolmion ja rungon väliin sekä kovettuneiden johtimien ja johtosukkien vaihto. Liittimet hinta-laatu-suhteeltaan edullisiksi Supersealeiksi ja niitäkin mahdollisimman vähän. (johdot vain liitetään ilman liittimiä) Valojen releistys. Sitten alkaa pelaamaan. Erityistä huomiota pitää kiinnittää latauksen johtoihin ja liittimiin. Boschin liittimet tapaavat sulaa ylimenovastuksen vuoksi ja Saprisassa muuta häikkää. Bosch on parempi....

Mielipiteeni ei ole puolueeton.

GinTurismo

« Vastaus #21 : Lokakuu 16, 2014, 22:33:43 ip »
Itse ostin 1989-mallisen MilleGT:n vuonna 2006. Sen jälkeen sähköpuolelta on vaihdettu akku kerran, kärjet kerran ja takalampun polttimo pari kertaa. Riippuu tietenkin yksilön aiemmasta käyttö- ja huoltohistoriasta, miten paljon remonttia joutuu tekemään.

Silloin kun pyörää hain, selasin tiuhaan mobilea ja motoscout24:ää, ja ainakin silloin edullisimmat pyörät olivat myynnissä keväällä. Tällöin myös tarjontaa oli paljon, syksyllä siellä roikkuivat enää ylihinnoitellut yksilöt.
Vielä yksi GT, kiitos.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #22 : Lokakuu 16, 2014, 22:37:43 ip »
Pöh. Aina noita guzzin sähköjä mollataan. Koskahan ne mulla alkaa kummitella, tähän päivään mennessä ei suurempia kotkauksia ole tarvittu. Toki noilla kolmella nyt ei ole ajettu vasta kun karvan yli 1/2 miljoonaa yhteensä. Mutta kaippa ne sähköviat sieltä joskus sitten tulee.

ja Saprisassa muuta häikkää. Bosch on parempi....

Mikäs saprisassa tökkii?

Guzzr

« Vastaus #23 : Lokakuu 16, 2014, 23:30:41 ip »
Syksyllä ylihinnoitellut. ?
Yleensä ,kyllä käyt. moottoripyörät ovat kalliimpia keväällä ajokauden lähestyvillä.
Luulisin loppukesä - syksyn aikana  mp,t ovat edullisempia kun oo vähemmän ostajia ja kylmä kausi tulossa ja joskus mp-omistajalla
ei ole mp-tallipaikka (näin oli kerran kun ostin ZZr,ä Nummelasta yksityisomistajalta )
Guzzini ostin heinäkuussa (toinen vaihtoehto oli silloin 2 syl honda VTR -punainen sekin mutta oli paljon kalliimpi).
 Ja samalla tuli kaupasta mukaan AGO-kypärän italialais-väreissä- mutta siitä on jo monta vuotta ja Le Mans V on käynyt hienosti
mutta m. nainen ei oo viihtynyt tällä mp,n takapenkillä  -Sanoo satulan kapeiksi, huonot kahvat ja kovaääninen ja kulj. ajaa liian kovaa.   ;)
 Ja Guzzini kaipaa pitempiä matkoja  -katot. ens kesäksi?

GinTurismo

« Vastaus #24 : Lokakuu 17, 2014, 09:05:49 ap »
Niin, Suomessahan pyörät ovat perinteisesti olleet kalleimmillaan keväällä, kun ostokiimaisilta kärpäsen puremilta ostajilta voidaan pyytää mitä vain.
Saksassa ainakin tuolloin 2005-2006 tilanne oli päinvastainen; keväällä tarjontaa oli paljon, ja se laittoi ehkä myyjät kilpailemaan. Lisäksi keväällä suurempi osuus myyjistä haluaa tosiaan päästä eroon pyörästään, eikä vain laita ilmoitusta sisään ylihinnalla ja katso, josko jostain sattumalta löytyisi se rikas hölmö.
Vielä yksi GT, kiitos.

egon

« Vastaus #25 : Lokakuu 17, 2014, 09:32:36 ap »
182 senttiselle Brevassa istuminen on hieman kuin hansikkaassa. Ei epämukava, mutta jos heittää päiväseltään pitemmän siivun, niin siinä tekisi mieli muutella polvien kulmia hiukka enempi. Voi olla 190 senttiselle sitten tarvetta kokeilla nostaa peffaa tai madaltaa tappeja. Frouva on kököttänyt Brevan takapenkillä jotain 60 k eikä ole pahemmin valittanut, joten siellä lienee lokoisat oltavat vaikka tilaa ei ole mitenkään runsaasti. Pisimmät siivut on olleet siinä 1k paikkeilla päivässä. Mitä olemme 2 päällä käyneet koeajelemassa Stelviota, niin kyllä se on parasta mitä tähän saakka on osunut kohdalleen, pleksiä lukuunottamatta. Kokeilemissani pyörissä minulla on kypärä ollut joka kerta turbulenttisessa virtauksessa, kohisee ja tärisee. Tuo ominaisuus on erittäin paljon kuskin mittasuhteista, selän pituudesta, käsien pituudesta yms. kiinni, joten mikä sopii yhdelle ei välttämättä sovi toiselle.

California-miesten kanssa puhellessa on käynyt ilmi, että moni on vaihtanut satulan Corbiniin, mikä kuulemma laittaa matkan maistumaan paremmalta jos istuu pidempään yhteen kytiin.

Camn

« Vastaus #26 : Lokakuu 17, 2014, 10:09:10 ap »
Perinteisellä tavalla menee keskustelu ensimmäistä Guzziaan ostavan kannalta ehkä turhan yksityiskohtaiseksi? Mutta toisaalta tietoa tulee paljon. Itse ostin aikanaan Cali Stone Touringin ajamatta sillä metriäkään. Sattui vaan kemikaalit päässä sellaisen asentoon että ”ton mä haluun” (kun toista "isoa" pyörääni sitten kevariaikojen olin hommaamassa). Olin ihastunut Cali EV –malliin, joka sattui seisoman yhdellä syyslomalla hotellin edessä Pariisissa.  Vaikka en ole laajemmin Guzzi –tuntija, äänestäisin EV –mallin puolesta (ellei budjetti sitten anna myötä viimeisimpään moottoriversioon eli vuosimallit 2006*) alkaen).  Ellei sitten kavahda integraalijarruja. Onhan se vähän Custom-kromi-krumeluuri -pyörä kyllä. Kauneus on katsojan silmässä. Sittemmin oma suuntaus lähti menemään sporttisempiin pyöriin.

*)2006: engine imported from the Breva 1100. Alternator improved, the flywheel new. Twin spark cylinder heads, mechanical tappets.  New throttle body.  Guards and cableways between the cylinders and tank. Braking pressure distributor modified.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 18, 2014, 17:50:11 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

« Vastaus #27 : Lokakuu 17, 2014, 10:54:48 ap »
Integraalijarruja on turha pelätä. Ovat tehty aktiivista käyttöä varten. Mutta jos on omaksunut erillisjarrujen käytön eikä halua uutta oppia niin jarrujen muutos erillisiksi ei ole iso ongelma. Muutamaan pyörään olen sellaisen muutoksen tehnyt.
Nyt tosin eräs henkilö on ilmoittanut haluavansa Stoneen integraalijarrut. Ensi töiksi on hankittava toinen etulevy ja jarrusatula sille. Letkua, tai oikeammin metallipunoksista teflonputkea, saa hydrauliikkaliikkeistä. Jos runko-osuuden haluaa metalliputkella niin sekin onnistuu.

TunturiTT

« Vastaus #28 : Lokakuu 17, 2014, 12:09:32 ip »
Ei se integraali pahemmin edes tunnu (muuta kuin hyvänä hidastuvuutena), jos ei äkkinäiselle kerro. Liukkaalla sitten asia erikseen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

egon

« Vastaus #29 : Lokakuu 17, 2014, 13:00:38 ip »
Itselle on ainoa gämmä integraalin syystä meinannut tulla sitä kautta kun oli ehtinyt syövyttää vanhalla Mille GT:llä alitajuntaan integraalien hurjan jarrutehon. Eka reissua paiskattiin Brevalla sakemannin betonisella moottotitiellä vesisateessa kun liikenne edessä pysähtyi yhtäkkiä kuin seinään. Selkäydinneste painoi vaistolla varvasjarrua käsijarrun rinnalla, niin kas, menikin Brevan takanen lukkoon. Armottoman vikuroinnin päätteeksi jäimme kuitenkin kahden pyörän varaan, mutta eipä tee mieli kokeilla uudelleen.

Jos saisi valita niin integraalit olisi minulla myös Brevassa.