Terveiset kaikille foorumia lukeville uudelta tulokkaalla.
Alla ei vielä ole Guzzia, mutta aiemmin elämässä omistuksessa ollut HD Sportster 883 ja Suzuki Intruder 800. Jälkimmäinen tosin olosuhteiden pakosta, tuli väkisin vaihdossa autoa myydessä. 
Nyt viimeiset 3v on 2-pyöräisen virkaa hoitanut isältä peritty Tunturi Daami, joka on kyllä aktiivikäytössä lähes joka päivä. Silti hieman rupesi polttelemaan motorisoitukin versio pitkän tauon jälkeen ja niistä nimenomaan Guzzi, onhan ulkonäkö melkein kaikissa malleissa puhdasta äijää, ja semmoinen mulle pitää olla. Japseihin en enää intikan jälkeen koske ja harrikkakin on turhan kallis ylläpitää, vaikkakin noista kahdesta ehdottomasti mukavampi ja leppoisampi ajaa, taloudellisempi ja luotettavampi. Lisäksi, sen vähän perusteella mitä tiedän, Guzzi on tekniikaltaan automaisempi ja siten todennäköisesti luotettavampi, kun puuttuu ketjut, öljykytkimet ja muut rihvelit rakenteet. Olenko oikeassa vai väärässä?
Guzzin malleja katsottuani erityisesti on ruvennut kiinnostamaan California ja Bellaggio ulkonäkönsä puolesta. Käytöltään pyörä tulisi enimmäkseen matkakäyttöön ja joskus pitäisi pystyä kyydittämäänkin, vaikka varmaan 80% ajosta tapahtuisi yksin. Itsellä mittaa 190cm ja raamia löytyy, takapenkin kaunistus on hänkin kurvikas (ei läski) 180cm, joten aivan pienimmät pyörät eivät ehkä tule kysymykseen. 
Mitkä malleista soveltuvat siihen että voi tarvittaessa ajaa myös kaksistaan? California? Bellaggio? Ehkä Nevada tai Griso? Muut mallit eivät oikein puhuttele ulkonäöltään ollen liian sporttisia tms. Onko Nevada auttamattomasti liian pieni taikka Griso liian sporttinen, johon ei saa edes laukkuja? 
Californioita näyttää olevan kivasti tarjolla käytettynä. Budjetti on max. 6000 brysselin ruplaa, jolla kulkine pitäisi irrota, mieluummin allekin. Malleja on ainakin III, Jackal ja Stone. Eroaako nuo mitenkään teknisesti toisistaan? Onko kestävyyksissä eroja? Onko Bellaggio mallina uusi ja mitä yhteistä siinä on teknisesti noihin edellämainittuihin? Onko Guzzilla muita malleja, uudempia tai vanhempia, mitkä voisivat käyttööni tulla kysymykseen?
Teho ei näyttele tässä tapauksessa mitään tärkeää osaa, koska on pärjätty 900:n Harrikan hikisillä 45:llä hevosvoimalla. Kokeilin kerran California III:sta ja siitä kiihtyvyydestä pystyy harrikkakuski ainoastaan unelmoimaan. Tärkeää olisi mukava matka-ajo, mahdollisuus kyydittää, hieman tavaraa mukaan, taloudellisuus ja tietty äijämäisyys, jota ei tarvitse naapureille selitellä, mikäli eivät sitten satu olemaan täysiä pönttöjä. Silloinhan ei vastaavasti kannata selitellä...
Millä tasolla näissä on kestävyys ja luotettavuus? Entä ajettavuus ja mukavuus? Harrikka oli toimiessaan mukava kapistus, mutta moottorin tärinä repi lokasuojat ja tankit hajalle, vilkut ja valot oli jatkuvasti pimeänä ja kytkintä+vaihteistoa piti korjata joka ajokauden alussa. Intikka oli täysi katastrofi huonoine suunnitteluineen... Jos 800cc prätkä vie bensaa sataselle enemmän kuin 2-litrainen bensa-auto säätämisestä huolimatta niin voidaan puhua jo huonosta insinööritaidosta. Lisäksi kone huusi 100:n vauhdissa kuin lava-Pösössä. Ajoasento teki Ylivieska-Oulu -välillä kuskin invalidiksi ja jousitus hakkasi selän paskaksi. Remonttiakin riitti. Ihan samanlaiseen työmaahan ei viitsisi iskeä käsiään. 
Entä oston taloudellinen puoli? Onko näiden maahantuonnissa mitään järkeä vai kannattaako ostaa Suomesta? Italiassa tuntuu olevan tarjontaa hyvin ja parempi puolisko puhuu italiaa melkein kuin syntyperäinen. Pyörän saannissa sieltä ei olisi ongelmia. Mitä katsoin verotusarvoja niin hinnat muodostuisi tuomalla hieman halvemmaksi kuin täältä ostamalla. Olenko siinä tapauksessa unohtanut jotain? Ainakin teollisuudessa yleistä oli se, että jos tarjous meni läpi, siitä oli jäänyt jotain pois.
Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista, mitä näyttää tällä foorumilla olevan ainakin muihin kysymyksiin. Onneksi suomi24-tyyppinen amisvouhotus loistaa poissaolollaan...