Täällä oli jo aiemmin keskustelua kompressoreista. Luin aiemman viestiketjun, mutta muutamia kysymyksiä nousi vielä pintaan. Minulla olisi akuutti tarve uuden kompressorin hankintaan kun aiemmalla lähinnä renkaantäyttöön tarkoitetulla salkkumallisella härpäkkeellä tuli ns. "tunnit täyteen". Apua syksyn/kevään renkaidenvaihtorumbaankin olisi haussa. Ongelmana vain on se, että noiden kompressorien tiedot ovat hyvin puutteellisia. Niissä ilmoitetaan vain mystinen "imutuotto", joka lienee Motomatin tuolla aiemmassa viestiketjussa mainitsema virtaama ilman kuormaa. Laitteiden kaupittelijoista ei kukaan ole tuota termiä osannut (ehkäpä hieman tarkoituksellisesti) minulle selittää.
Onko olemassa mitään laskukaavaa, jolla tuosta "imutuotosta" voisi päätyä johonkin käyttäjän kannalta merkitykselliseen tuottolukemaan ?
Paljonko tuota todellista tuottoa pitäisi olla, jotta mutterinväännin pyörisi (Motonetin tarjoussivuilla on Bahco-mutterinväännin, jossa ilmankulutukseksi ilmoitetaan 85 l/min 6,3 bar) ?
Aiemmassa ketjussa mainittiin, että painesäiliön olisi tarpeen olla mahdollisimman iso, onko 50 l passeli koko ?
Olisiko tuollainen perinteinen öljyvoideltu kone kuitenkin parempi valinta kuin ns. kestovoideltu kone (tuo aiempi pieni kompressorini oli tuollainen kestovoideltu kapine eikä se kyllä kovin paljon käyttöä kestänyt) ?