Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzi V7 II (2015)  (Luettu 13201 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Moto Guzzi V7 II (2015)
« : Syyskuu 26, 2014, 15:45:47 ip »
Terve!
Kölnin MP-messuilla esiteltäneen uusi versio V7 mallista:
http://blog.motorcycle.com/2014/09/25/manufacturers/moto-guzzi/2015-moto-guzzi-v7-ii-lineup-debut-intermot/

t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #1 : Syyskuu 26, 2014, 17:17:39 ip »
En ole koskaan ajanu pikkulohkolla metriäkään mutta jostain kumman syystä nuo uudemmat V7:t on alannu kiinnostaa. Eikä tuo uutinen ainakaan helpota asiaa... Että seuraava mikä talliin tulee voi hyvinkin olla joku tuommonen. Jos huomenna syysajelulla sattuu olla koeajettavana pikkulohko niin ajattelimpa käydä kokeilemassa.

Mihin sitä oikeasti tarvii +100 hv tai +100nm vääntöjä? Siis arkipyörässä ja kun ei tarvi kakspäällä ajaa. Ja saahan noihin lisää potkua jos tarvii ( http://www.stein-dinse.biz/Complete-partlist/Unsorted/Zylindersatz-V75-Nevada-Breva-84mm-834-ccm::173825.html )

Tuo musta/ oranssi osuu mun makuhermoon aika napakasti http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/v7/1709196


HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #2 : Syyskuu 26, 2014, 17:54:03 ip »
Sutimisenesto pikkulohkoon  :D
Kuudes vaihde on kyllä hyvä lisä. Jos siis on kaikki välitykset arvottu uusiksi. Tuo uusi look (joka oli jo viime vuonna, miinus värit) on kyllä minunkin silmään sopiva.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #3 : Syyskuu 26, 2014, 20:05:07 ip »
Sutimisenesto pikkulohkoon  :D

Voi olla tammikuussa hyväkin varuste... :D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

classic

  • Vieras
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #4 : Syyskuu 26, 2014, 22:31:07 ip »
Kyllä minä olen niin vanhanaikainen että en halua noin anorektisen hoikkia pyttyjä ja muutoinkin mieluummin ottaisin originaali version josta tuo maalaus teema on kopsattu.. Eli kyllä aitojakin  S750:ä on tarjolla. Eikä hinnat laske. Ja niissä on ääntä ja on katu-uskottavuutta vaikka muille jakaa.. Mutta uutena niitä ei saa..

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #5 : Syyskuu 26, 2014, 23:06:56 ip »
Miten käy tehojen kanssa?
V50:ssä oli 80-luvun alussa n.50hv ja nykyisessä on suunnilleen saman verran, vaikka on +250cc, ruisku ja kärjetön sytytys.
Kun itse koeajoin V7, niin kyllähän se kulki, mutta juuri kun päästiin pelialueelle, niin se kulku loppui.
Semmoinen 70-80hv ja 8500rpm ois kiva ja pyörän luonne muuttuisi olematta silti mikään rähinäpyörä.
Tämäkin vielä! ! !

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #6 : Syyskuu 27, 2014, 19:39:58 ip »
Kun itse koeajoin V7, niin kyllähän se kulki, mutta juuri kun päästiin pelialueelle, niin se kulku loppui.
Semmoinen 70-80hv ja 8500rpm ois kiva ja pyörän luonne muuttuisi olematta silti mikään rähinäpyörä.

Tuli muuten ihan sama olo koelenkillä. Mutta muuten kyllä ihan mukava. Ja kevyt.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #7 : Syyskuu 27, 2014, 20:01:35 ip »
Liekö tuossa esittelypyörässä (ollut) säädöissä vikaa, kun vasemman lämpösuojan takaa näkyy putki kuumentuneen.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #8 : Syyskuu 27, 2014, 21:13:07 ip »
Ei tuo mikään outo juttu ole. Koeajomopo saa sen verran enemmän tennaria, että putket värjääntyy. Mun Cali oli ostettaessa kirkaspiippuinen, mutta kun ryhdyin sitä opettamaan tavoille, rusketus ylettyi piakkoin lähes vaimentimen päähän asti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #9 : Syyskuu 27, 2014, 21:21:31 ip »
Tässä Wildguzzi palstalta vertailukuva: moottorin asento & uusi vaihteisto.
V11 - it defines you.

kaide

  • Viestejä: 1 141
  • Rookie_1977
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #10 : Syyskuu 28, 2014, 11:19:33 ap »
Tais yks vol. I mennä eilen kaupaks. Ihan vaan puskakorvilla kuullellen.
Forza Moto Guzzi!

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #11 : Syyskuu 28, 2014, 18:13:20 ip »
Miten käy tehojen kanssa?
V50:ssä oli 80-luvun alussa n.50hv ja nykyisessä on suunnilleen saman verran, vaikka on +250cc, ruisku ja kärjetön sytytys.
Kun itse koeajoin V7, niin kyllähän se kulki, mutta juuri kun päästiin pelialueelle, niin se kulku loppui.
Semmoinen 70-80hv ja 8500rpm ois kiva ja pyörän luonne muuttuisi olematta silti mikään rähinäpyörä.

Tehojen kanssa ei käy mitenkään, mutta vääntöä on lisää ja matalilla kierroksilla.
Mullakin oli olevinaan Floridassa 52 hv, mutta riittävän jyrkässä ylämäessä nyykähti. Nevadassa oli 48 hv eli sama kuin nykyisissä, mutta vääntöä riittävästi, jaksoi painavaakin ruhoa kuljettaa.  :)
Emeritus-guzzisti

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #12 : Syyskuu 28, 2014, 18:21:17 ip »
Liekö tuossa esittelypyörässä (ollut) säädöissä vikaa, kun vasemman lämpösuojan takaa näkyy putki kuumentuneen.

Jaa'a, saa joku tietäjä kertoa, miten yhdestä kurkusta jaetaan noin erilaista seosta.  ???
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #13 : Syyskuu 28, 2014, 18:37:04 ip »
Tuosta kuvakulmasta ei voi sanoa, onko toisenkun putken kupeessa ruskeata. Heijastaa kromi sen verran. Käyrät on kuitenkin saman verran värjäytyneet, etten olisi huolissani.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Moto Guzzi V7 II (2015)
« Vastaus #14 : Syyskuu 28, 2014, 20:21:19 ip »
Lainaus
Jaa'a, saa joku tietäjä kertoa, miten yhdestä kurkusta jaetaan noin erilaista seosta.
Ei niissä kurkuissa kulje lainkaan seosta. Seos muodostetaan vasta imuventtiilin varren tietämillä.
Putkissa on siis vain alipaineista ilmaa sen mukaan mitä läppää käsketään avautumaan. Ihailtavan yksinkertainen ratkaisu. Itse olen jo vuosia sitten käyttänyt samaa ratkaisua yhdessä H-D:ssa ja kahdessa Guzzissa kun olen digitalisoinut niiden moottorinohjaukset.