Koko sen ajan (vuodesta 2006) kun olen Guzzeja omistanut niin pyöräni ovat saaneet paljon kiinnostuneita ja pysähtyneitä katseita. On jopa kehuttu suoraan, että sulla onkin komea pyörä. Esim. tänä kesänä kävin pikaisesti ostoksilla Vanhan Rauman yhdessä putiikissa. Pyörän parkkeerasin autolle varattuun ruutuun, joita on siellä vähän. Eräs ilmeisesti turistiherra pysähtyi jo seuraamaan minun saapumista paikalle, ilmeisesti Stelvion pehmeä jytinä kapealla kadulla teki vaikutuksen. Hän vielä odotti niin kauan, että sain ostokseni hoidettua ja lähdin paikalta. Tuli jotenkin outo fiilis, mitä ihmeellistä tässä Guzzissa oikein on. Tosin Stelviota on katsottu jo muutenkin aika useasti pitkään. Ehkä Guzzi on vaan niin erottuva ja persoonallinen mp, että sitä jopa ihaillaan ainakin ulkonäön ja ehkä äänen perusteella. Minun kokemukset Guzzin suhteen ovat olleet muutenkin voittopuoleisesti positiivisia. Stelvio on osoittatunut olevan paljon parempi menopeli kuin mitä osasin edes odottaa. Ehkä vaan löysin ominaisuuksiltaan minua eniten miellyttävän pyörän.
Tämä olis siis yhden omistajan tarina. Näitä pitäisi olla enemmän. Vai pitäisikö ?