Kirjoittaja Aihe: Guzzin kiinnostamattomuus  (Luettu 49093 kertaa)

TunturiTT

Vs: Guzzin kiinnostamattomuus
« Vastaus #60 : Elokuu 25, 2014, 06:06:09 ap »
Jos sen semmoinen metallikuorinen, lieriön mallinen, käy sen tilalle Biltemasta Amazonin vilkkurele.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kaijus

« Vastaus #61 : Elokuu 25, 2014, 10:49:05 ap »
Tuo hintatasohan määräytyy täysin tarjonnan / kysynnän mukaan ... heh lässyti lässyti,

Jos puhutaan Brevasta jolla kruisalin 15 tkm:

Uusi Breva on maksanut vuonna 2010 hieman alle 20000€ (luulen)

Vuonna 2013 alkukaudesta liike pyysi siitä 10900€, jonka maksoin. (Hinnan tiputus noin 3000 €/v)

Laitoin myyntiin ainoana isona Brevana nettimotoon vuoden 2014 alussa, jossa se oli yli puoli vuotta. Hintapyyntikehitys 10900 --> 8900 ---hiljalleen tiputellen

Voipi olla että hintaa oli liikaa jonka mukaan sitä myös koko ajan tiputin, mutta netissä ei ollut vertailukohtia. Nythän siellä on kaksi isoaBrevaa. Toisen hinta on 11900 (vuoden vanhempi kuin minulla oli) ja toinen minun vanha hintaan 7600. Se on tonneroisen enemmän kuin mitä minulle siitä hyvitettiin.

Nyt näkyy asiantuntijaliike myyvän sitä lauseella "Siisti isolohko bokseri"  ;D

Tuo arvioimasi uuden hinta lienee ollut lähempänä neljää- tai viittätoistatuhatta kuin kahtakymmentä. 2010 malli on ollut ns. ylivuotinen (1100 valmistettiin tietääkseni vuosina 2005-2007, sen jälkeen tuli 1200 Breva) eikä ollut tuolloin enää "virallisessa" hinnastossakaan. 2010 maksoi mm. Bellagio karvan alle 15000, California 16900 - 18500 ja Griso S.E. 18500.

Nythän sen pyynti on kohdallaan (edullisesti saa joku hyvän ajokin) - tuon toisen hintapyyntö osoittanee kauppiaan ammattitaidon..

Kaijus

ALi

« Vastaus #62 : Elokuu 25, 2014, 15:11:54 ip »
Suoramyynti on kokonaan eri juttu, kuin vaihtaminen. Tarjonta ylittää nyt kysynnän todella reilusti.
Pyörää vaihtaessa taasen voisi hyvinkin Guzzin(kin) kohdalla merkkiuskollisuus olla eduksi.
Näin koin itse 90-luvun alun lamassa, kun vaihdoin K100RS:n R100GS:ään kohtuu pienellä välirahalla.
JOS kauppias kokee merkin hankalaksi, niin hänellekin yhden vaihto toiseen voi olla houkuttelevaa.
Hallissa seisseen pyörän ovat kiinnostuneet nähneet ja uusi tarjokas tuo hallille uusia kiinnostuneita.
2V 1100 Brevan vaihto esim. Griso 1200 V8:aan, johon saa "attackia" karttapäivityksellä oli ollut oma valintani.
Näin olen ajatellut myös vaihtavani nyky Nevadasta myöhemmin Bellagioon - kivutta sovittavalla kädenpuristuksella.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

aj@

« Vastaus #63 : Elokuu 25, 2014, 16:32:43 ip »
On suorastaan hämmentävää, miten "erilainen Guzzi " Bellagio onkaan. Ripaus Grisoa, mutta ei kuitenkaan ja customin kanssa sillä on yhteistä vain häivähdys ulkomuotoa, jos sitäkään. Olisinpa tiennyt aikaisemmin, olisi nippu rahaa jäänyt muihin tarkoituksiin. Siis minähän en koskaan tee koeajoja, miten nerokasta ::)

B11

« Vastaus #64 : Elokuu 25, 2014, 17:22:22 ip »
Tuo hintatasohan määräytyy täysin tarjonnan / kysynnän mukaan ... heh lässyti lässyti,

Jos puhutaan Brevasta jolla kruisalin 15 tkm:

Uusi Breva on maksanut vuonna 2010 hieman alle 20000€ (luulen)

Vuonna 2013 alkukaudesta liike pyysi siitä 10900€, jonka maksoin. (Hinnan tiputus noin 3000 €/v)

Laitoin myyntiin ainoana isona Brevana nettimotoon vuoden 2014 alussa, jossa se oli yli puoli vuotta. Hintapyyntikehitys 10900 --> 8900 ---hiljalleen tiputellen

Voipi olla että hintaa oli liikaa jonka mukaan sitä myös koko ajan tiputin, mutta netissä ei ollut vertailukohtia. Nythän siellä on kaksi isoaBrevaa. Toisen hinta on 11900 (vuoden vanhempi kuin minulla oli) ja toinen minun vanha hintaan 7600. Se on tonneroisen enemmän kuin mitä minulle siitä hyvitettiin.

Puolen vuoden aikana tuli ainoastaan yksi kysely Brevasta. Ajattelin (ehkä naivia ehkä ei), että mikäli joku on kiinnostunut, voi hän tarjota jotain... Ei kiinnostanut enään talven yli säilyttää pyörää ja odottaa mahdollista ostajaa. Liikkeestä löytyi hyvä pärrä joka sattui kiinnostamaan. Ehkä hävisin kaupassa, ehkä en. Tämä on harrastus joka maksaa....
Uudella mopolla on ajettu  7000km vähemmän kuin entisellä.
(Ikkala) Niin myös olen kuullut, että nämä jo kestävät hyvin vaikka sitten ajaa sen 100000km Tietenkään ratapyöränä se ei kestä, mutta itselläni käyttö on kruisailua ja hieman matkailua. Saas nähdä miten tuolla taittuu lapin reissu :)

Hmm, siis reilussa vuodessa 4300€ takkiin? Sehän on äkkiälaskettuna 39% pyörän ostohinnasta, argh! ::)

kvlm

« Vastaus #65 : Elokuu 25, 2014, 22:33:47 ip »
En ole Guzzi kaupoissa hävinnyt vielä mitään , molemmat on jääneet talliin.

-KG-

ALi

« Vastaus #66 : Elokuu 26, 2014, 10:23:59 ap »
Olisinpa tiennyt ...
Tarkoitatko, ettet olisi itsellesi Bellagiota valinnut ?
Pidän Nevadan keveydestä kaupungissa ja sillä menee leppoisan vauhdilla mutkatietkin.
Bellagio miellyttää silmääni, mutten minäkään ole tehnyt sillä koeajoa. Vielä.
Nyt ei ole sopiva hetki (ne muut menot) vaihtaa ja innostuessani asia toteutuisi kuitenkin...
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

aj@

« Vastaus #67 : Elokuu 26, 2014, 15:46:58 ip »
Oikea tulkinta on, että sitä rahaa on mennyt kohtuumäärä kaikenlaiseen vaihtelemiseen. Jos olisin Grison myydessäni ollut nk. kartalla ja tajunnut Bellan idean, olisi tuo vaihtorumba jäänyt tekemättä. Nyt tajuan, mutta kauan se kesti.

GuzGuz

« Vastaus #68 : Elokuu 27, 2014, 12:24:53 ip »
Hauska tää sohaisu ettei Guzzit kiinostaisi.
Taitaa olla niin että MG kuskeissa on keskimääräistä enemmän jotain erilaista kun valtavirtaan hakeutuvia.
Jääräpäiset individualistit voi myös huoltojen helppouteen suhtautua omakätisesti kai vaikuttaa.

Jallu

« Vastaus #69 : Elokuu 27, 2014, 19:18:28 ip »
No ei se kovin paljon kiinnostanut kun pyöräni oli myynnissä. Toki olisi yksi tullut jopa katsomaan sitä mutta puhelimeni pimahtivat juuri sinä viikonloppuna joten ohi meni. Ehkä kohtalo puuttui peliin ja tulinkin katumapäälle joten pyörä ei ole enää myynnissä. Käyttökustannukset kun ovat Beemeriin verrattuna varsin maltilliset. Ja onhan se aika kreppavaa olla kahden loistavan moottoripyörän omistaja  ;D ;D

Camn

« Vastaus #70 : Elokuu 29, 2014, 23:14:00 ip »
"New for 2015 is the Special Edition Rosso Trophy (Matte), which features a black engine, chassis and instrument panel covers, racing footpegs, and red stitching on the seat and accents on the wheels that match the Moto Guzzi red on the fuel tank."
http://www.ridermagazine.com/latest-news/moto-guzzi-announces-2015-griso-1200-8v-se-and-2015-v7-stone.htm/
V11 - it defines you.

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #71 : Elokuu 30, 2014, 07:12:28 ap »
Hienot värit tuossa on. Guzzi on vienyt todella taiteeksi sen että ulkonäöllisillä muutoksilla tuotetaan "uutta" seuraavalle vuodelle. Pitäisi joskus tutkia montako % myynnistä heillä oikein on erilaisia "Special Edition Rosso" versioita. Niitä on varmasti jo melkein sama määrä kuin erilaisia muumimukeja. Tai nykyisiä harrikkamalleja.

Nyt kun teippausteknologia on edennyt, niin jonkun pitäisi ruveta tekemään tuollaisia teippisarjoja jolla pyörän saisi aina kunkin vuosimallin mukaiseksi.
Tai vaihtaa pinta mattaan, mikä on juuri nyt muotia kaikissa ajovälineissä.

Kaijus

« Vastaus #72 : Elokuu 30, 2014, 09:22:13 ap »

Harri Niemi

• V11 Coppa Italia
« Vastaus #73 : Syyskuu 07, 2014, 16:17:37 ip »
Koko sen ajan (vuodesta 2006) kun olen Guzzeja omistanut niin pyöräni ovat saaneet paljon kiinnostuneita ja pysähtyneitä katseita. On jopa kehuttu suoraan, että sulla onkin komea pyörä. Esim. tänä kesänä kävin pikaisesti ostoksilla Vanhan Rauman yhdessä putiikissa. Pyörän parkkeerasin autolle varattuun ruutuun, joita on siellä vähän. Eräs ilmeisesti turistiherra pysähtyi jo seuraamaan minun saapumista paikalle, ilmeisesti Stelvion pehmeä jytinä kapealla kadulla teki vaikutuksen. Hän vielä odotti niin kauan, että sain ostokseni hoidettua ja lähdin paikalta. Tuli jotenkin outo fiilis, mitä ihmeellistä tässä Guzzissa oikein on. Tosin Stelviota on katsottu jo muutenkin aika useasti pitkään. Ehkä Guzzi on vaan niin erottuva ja persoonallinen mp, että sitä jopa ihaillaan ainakin ulkonäön ja ehkä äänen perusteella. Minun kokemukset Guzzin suhteen ovat olleet muutenkin voittopuoleisesti positiivisia. Stelvio on osoittatunut olevan paljon parempi menopeli kuin mitä osasin edes odottaa. Ehkä vaan löysin ominaisuuksiltaan minua eniten miellyttävän pyörän.

Tämä olis siis yhden omistajan tarina. Näitä pitäisi olla enemmän. Vai pitäisikö ?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 07, 2014, 21:45:48 ip kirjoittanut CoppaKusti »

Jallu

« Vastaus #74 : Syyskuu 07, 2014, 20:10:03 ip »
Edellinen Guzzini, -95 mallinen musta/punainen Cali, herätti huomiota melkein joka paikassa. Skotlannissa iäkäs rouva tuli kehumaan kuinka kaunis pyörä minulla on.  Cittarin pihalla kun tulin kaupasta viereisen parkkiruudun kaveri sanoi vaimolle että odotas vähän kun toi lähtee kohta tahdon kuulla ... Työkaveri sanoi firman pihalla että en ole homo vaikka sanon että sinulla on helvetin kaunis pyörä. Kyllähän näitä riittää. Siinähän se, minkä Guzzi ehkä tehossa häviää se tyylissä voittaa.