lambda on vain keskipöntössä eikä putkiin mitään anturia mene, niin mitenkähän nyt tulkkaan tätä
Minä tulkkasin sitä aikanaan omalla kohdalla niin, että kun keskipöntössä alkukäyrät yhdistyvät yhteen ja samaan tilaan, siellä oleva lambda saa ikään kuin keskiarvon molempien pyttyjen AFR -arvosta (harvoissa Guzzeissa on kaksi lambdaa, oliko uudet Stelviot ainoita?). Sen mukaan sitten hienosäätöä sikäli mikäli moottori on riittävän lämmin ja ollaan sellaisilla kierroksilla että lambdasäätö on käytössä. Kun tätä keskimääräisesti kateille sopivaa kaasua sitten jaetaan kahdelle äänenvaimentajalle, joissa on molemmissa heti siinä alussa katit, ollaan kaikilla tahoilla tyytyväisiä. Luukuunottamatta ehkä kuskia, jota saattaa satunnaisesti ohimenevän kevyesti keljuttaa, kun ajelee mukavasti suu muikeana 3000 rpm kierroksilla pintakaasulla ja alkaa ilmetä nykimistä... (koska näin on ecu softa pantu tekemään).
-04 mallina myyty Suomessa mutta runkonumeron mukaan kasattu -02
Valmistenumerosta selviää milloin on tehty: esim. ZGU KD C4 20
3M 111111
1) World Manufactures Identifier (ZGU)
2) Type of vehicle (KD)
3) Model (C4)
4) Version (20)
5) Year of manufacturing, for example: X=1999, Y=2000, 1=2001, 2=2002,
3=2003, etc.
6) Manufacturing plant (M = Mandello del Lario)
7) Chassis number (no.111111 refers to the first vehicle built)