Kirjoittaja Aihe: Iskareita taakse  (Luettu 3368 kertaa)

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Iskareita taakse
« : Kesäkuu 15, 2014, 12:18:54 ip »
Mille GT:n toinen Koni huokailee öljyä ulos. Ne taitaa saada purettua ja huollettua ?

Toinen vaihtoehto olisi esim.
http://www.mgcycle.com/product_info.php?products_id=4472

Hinta on jotakuinkin edullinen, nyk taalan kurssilla alle 150 €.
MUTTA UPSin sivuilla seikkailtuani sain laskurilla hinta-arvion 193 € rahtikuluiksi. Liike kyllä kertoo neuvotelleensa rahdin UPSin kanssa puoleen, mutta silti ...
Vai laskinko jotain väärin, onko joku tilannut jenkeistä esim. iskareita ?

Euroopan kaupoista en noita IKON Basix-iskareita löytänyt.
Vielä yksi GT, kiitos.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #1 : Kesäkuu 15, 2014, 14:19:20 ip »
http://www.guzziclub.fi/foorumi/index.php?action=printpage;topic=2310.0
 IKONin sivuilta löytyy Ruotsissa tuoja ja GuzziCenter ,Järfälla on jälleenmyyjä.
 
Vmpk sanoo :Bike Revival - en tunne
Terv guzzr.

Guzzr

  • Viestejä: 672
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #2 : Kesäkuu 15, 2014, 14:22:16 ip »
UK,sta löytyy tä :
http://www.bike-revival.co.uk/

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #3 : Kesäkuu 15, 2014, 15:43:26 ip »
IKONia löytyy kyllä lähes joka kaupasta, mutta hinnat parille ovat jotain 350 tai yli.
Tuo IKON Basix -tyyppi näyttää olevan halpis-IKON ilman vaimennuksen säätöä, vain jousen esikiristyksen säädöllä. Mutta se olisi varmaan ihan tarpeeksi hyvä normaalikäyttöön.
Vielä yksi GT, kiitos.

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #4 : Kesäkuu 15, 2014, 19:37:39 ip »
Tuota...on taas kysyttävä...
Miten nuo iskarit valitaan? Tietenkin kiinnitysreikien on täsmättävä ja pituuskin olisi oltava oikein. Mutta onhan se ihan eri asia ajella V7:lla yksin kuin Calilla kaksi päällä. Siis "kuormankantokyky" olis määriteltävä. Vai myykö myyjä heti oikeat, kun kertoo mikä pöristin olis kyseessä? Vai miten se menee?  ???  :o
Olen tätä ennenkin täällä pähkäillyt, vaan en oo saanut tietoo...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #5 : Kesäkuu 15, 2014, 20:34:13 ip »
Ainakin Konin myyntiluettelo oli laaditty siten että oli merkki/mallikohtainen ykkösvaihtoehto ja sille korvaajia joissa mittaeroja ja pituuseroja. Eiköhän iskarivalmistajat tee edelleenkin mallikohtaisia iskareita eikä niitä tarvitse summan mutikassa valita.

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #6 : Kesäkuu 15, 2014, 21:47:12 ip »
Lainaus
"kuormankantokyky" olis määriteltävä
Minäkin olen tätä tuskastellut. Jos takaritsille hyppää ihan tavallinen kyytiläinen, sanotaan nyt vaikka varusteet päällä 75 - 100 kg, onhan se hirmuinen kuorma pelkästään takaiskunvaimentajien kannettavaksi. Tätä kun peilaa siihen, että jousituksen säätöön annetaan suositusarvot painaumalle a) pelkkä pyörä ("free sag") ja b) ajossa ("ride height"), jotta ajo-ominaisuudet ja jousitusvara olisi kohdallaan - kyllä ihmetyttää pientä Guzzilla kulkijaa.

Esitän, että jos säätää säätöalueen yläpäähän = painauma yksin "pienin sallittu", niin jos on kyytiläinen ja tavarat päällä, mennään reilusti yli "suurimman sallitun" painaumassa. Jousitus pohjaa kuopissa ja ajo-ominaisuudet ovat mitä sattuu. Nyt jos on vielä pyörä jossa tuo jousen esijännityksen säätö (= perän korkeus, jos jouset eivät ole progressiiviset, kuten ymmärrän normaalitapauksessa asian olevan) on jokseenkin mahdoton tehdä (V11 kohdalla esim. tankki pois, imuilmakotelo pois ja tarvittavat erikoistyökalut säätömuttereiden liikuttamiseen) - ei hyvä. Sama oli Cali Stonen kanssa, säätömutterit (erikoistyökalu jos ei halua että mutterit kärsivät) joiden kanssa tuhrautui aikaa jos oli kyytiläinen tiedossa. Sitten taas takaisin kun ajat yksin.

Vähintäänkin Cali EV, nykyCali ja Norge - niissä täytynee tuo takaiskunvaimennuksen säätö käydä kädenkäänteessä ja niin, että jousessa löytyy hirmuinen säätöväli, että saa myös kuormattuna ja kyytiläisen kanssa tuon painauman takana kohdalleen?  Järkevin olisi tietysti "napista tapahtuva" sähköinen säätö, kuten lie monissa pyörissä nykyisin tapana.
V11 - it defines you.

gotler

  • Viestejä: 256
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2014, 19:37:59 ip »
Ennen ainakin nuo Konit oli huollettavissa/korjattavissa. Mutta onko Suomessa pajaa, missä tuo onnistuu ja mihin hintaan? Sanoisin, että nuo Konin iskarit säätöineen on maailman toiseksi paras keksintö.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Iskareita taakse
« Vastaus #8 : Kesäkuu 16, 2014, 22:29:04 ip »
Kysys Motoralita, vieläkö huoltavat kaksipyöräisten Koneja?

http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo-ja-pakettiautojen-osat/iskunvaimentimet-ja-jouset/Koni-huoltooli

Silloin kun Koni vielä oli mukana moottoripyörien iskaribisneksessä, huollatin LeMansin
Konit heillä.

Pekka
Sohc van Helmi.