Kirjoittaja Aihe: Pari syytä tehdä huollot itse?  (Luettu 16550 kertaa)

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
Vs: Pari syytä tehdä huollot itse?
« Vastaus #15 : Toukokuu 26, 2014, 18:33:15 ip »
Tuossa viime viikonlopulta tuli ajettua tuolta Malmosta kotio päin motaria ja vauhti oli alkuun se 120 mitä laki salli niin eikös kaikki Aku-Ankka autoista
ylöspäin pitännyt kinnata edelle vakaata oli Calin meno tuolla EV-touring paketilla sitten iski hiukan piru ja nostin tuonnne 150 silloin rupes hiukan ravisteleen mutta menihän nou Volvot ja Saabit vielä komiasti ohi sitten tuolla 180 meno oli taas vakaata kunhan muisti Audeille ja Bemareille antaa
tietä tiedä sitten miten vispaa tuolla 200 täytynee joskus kokeilla. :D

TunturiTT

« Vastaus #16 : Toukokuu 26, 2014, 21:38:22 ip »
Siihen tarvitaan jo pitkä kokonaisvälitys ja piiitkä alamäki, että Cali menee 200 todellista  ;D
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

« Vastaus #17 : Toukokuu 26, 2014, 21:44:35 ip »
Ei mene Cali koskaan 200 todellista, oma Titanium Hallin nopeusmittaustapahtumassa tutkan mukaan 195 km/h    8)
Titaniumin kuski

Camn

« Vastaus #18 : Toukokuu 26, 2014, 22:01:01 ip »
Lainaus
1100 Brevassa ei ole myöskään ohjausiskunvaimenninta
Oho, enpäs huomannut. Eikä tanko tärise. En tiennyt että tärisemättömiä Guzzeja onkaan...

Lainaus
Monissa Californioissa kun taasen on "ladonovenkokoiset" pleksit
Kun madaltaa tuota pienintä Calin pleksiä, saa mielestäni vauhtiajoon sopivan ja kypärämelun kannalta hiljaisimman = ei pyörteitä, täysin puhdas suora viima kypärään.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2015, 22:09:55 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

rimpjar

• tuolla mennääntämä suvi
« Vastaus #19 : Toukokuu 27, 2014, 04:58:21 ap »
Siihen tarvitaan jo pitkä kokonaisvälitys ja piiitkä alamäki, että Cali menee 200 todellista  ;D

Voip olla kyllä se moottori huusi jo tuossakin aika ilkeästi. ;D

GuzGuz

« Vastaus #20 : Toukokuu 27, 2014, 09:53:21 ap »
Joo, kyllä toimiva vaimennin olisi hyvä tumppaamaan vatkausta.
Periaatteessa kai mikä hyvänsä merkki käy kunhan sopisi kiinnikkeiltään.
Noi perus hillitsemet ei pahasti kustanna, mutta osoittautuneet toimivuudeltaan ilmeisen lyhytikäisiksi: http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/17530260-z.jpg
TimoEV mainitsi että tuon vanhankin voisi ehkä kunnostaa vaihtamalla kumiholkin, tuosta kuulisi mielellään lisää.
Laatikon nesteiden vaihdosta:
Putket irti että pääsee käsiksi proppuun on aika työläs tuossa omassa EV:ssä takakaatumarautojen kanssa kun joutuu puristinta ja naapurin apuja käyttämään takaisin kasauksessa.
Periaatteessa sopivasti hieman mutkalla avain missä räikkä propun voisi saada auki putkia irroittamatta.
Tuttua varmaan Caleja huoltaneille. Mikähän naksutiheä sinne menisi, tilaa ei taaskaan paljon ole.?
Sinänsä tietysti ihan hyvä irroittaa putketkin huoloissa, tulee putsattua kunnolla paikkoja samalla.
Etupakoiset kun on rosteria ja taaimmat perusterästä galvaaninen eripari hapettuu mielällään kiinni ja hyvä laittaa hieman sinkkipastaa väliin samalla että aukeavat jatkossakin helposti.
Omaani on vaihdettu joskus Lafranconin putket, mutta alkuperäisetkin vaimentimet lienee magneetin tarttuvat?

NorgeGTL

« Vastaus #21 : Toukokuu 27, 2014, 10:23:07 ap »

Voip olla kyllä se moottori huusi jo tuossakin aika ilkeästi. ;D

Eikös se Cali mene sen 200 kun 100:ssa kiertää noin 3000 kierrosta ja 200 olisi vasta 6000 kiekkaa.

Tuli mieleen tuosta vaihdelaatikon ropusta, että eikös öljyn voisi imaista laatikosta. Olen aikonut seuraavalla kerralla kokeilla jos sinne letku mahtuisi.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

TunturiTT

« Vastaus #22 : Toukokuu 27, 2014, 10:37:08 ap »
Kokeiltu juttu, onnistuu.

GuzGuz

« Vastaus #23 : Toukokuu 27, 2014, 12:37:57 ip »
Totta, onnistuuhan oilin poistot imullakin ja määrät tulee sopivaksi kun ei ihan täyttä määrää lisää, letkulla ei kaikki tule pois ja sikäli olisi parempi ottaa propusta ettei lietettä jäisi.
Cali on omimmillaan 2500-4000 kierroksilla, vääntö on hieno alhaalta.
Teoriassa 6000 kierroksilla mentäisi paria sataa, mutta ei käytännössä kun ilmaa vastassa.
Mitään raketteja Guzzit ei katuversiossa ole, ratapyörät on erilatausta, v-lohkosta on otettu huikeitakin tehoja.
Ei kai kukaan lähelle 200kmh ajele matkapyörällä, paitsi jos kiiruus yllättää.
Moottoritie on tylsää ajettavaa lauloi aikanaan joku ja samaa mieltä että pidemmän kautta on parempaa maisemaa kun ehtii nähdäkin jotain. 

BMW

« Vastaus #24 : Toukokuu 27, 2014, 14:39:37 ip »
Eikös 2004 mallin Calissa oo se toinen tyhjennysroppu sielä laatikon perässä ettei tarvi pakoputkia irki repiä? Ainakin 2004 mallin Stonessa on.

NorgeGTL

« Vastaus #25 : Toukokuu 27, 2014, 14:48:11 ip »
Noinko on? Tarkistan.

No onhan siellä takana joku propun näköinen... Sieltäkö tulee vaihteistoöljy pois? Ei meillä vasemmistoliitossa ole ollut tästä tietoa. Eikä käyttöohjekirjassakaan.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

BMW

« Vastaus #26 : Toukokuu 27, 2014, 15:25:57 ip »
Sieltä tulee öljyt ulos ja säästyy huoltotöitten tekijä paljolta ylimääräseltä työltä ja kiroilulta.

Vierailija

« Vastaus #27 : Toukokuu 27, 2014, 17:49:02 ip »
Joo, kyllä toimiva vaimennin olisi hyvä tumppaamaan vatkausta.
Periaatteessa kai mikä hyvänsä merkki käy kunhan sopisi kiinnikkeiltään.
Noi perus hillitsemet ei pahasti kustanna, mutta osoittautuneet toimivuudeltaan ilmeisen lyhytikäisiksi: http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/17530260-z.jpg
TimoEV mainitsi että tuon vanhankin voisi ehkä kunnostaa vaihtamalla kumiholkin, tuosta kuulisi mielellään lisää.
<snip>

Eipä maksanut moinen montakaan rahaa Moto Italiassa aikoinaan, tosin oli markka-aika silloin. Harrastuksen puolelle menee korjaus, ei säästön.  :D
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

« Vastaus #28 : Toukokuu 27, 2014, 21:07:08 ip »
Tuon pystyy purkamaan kokonaan. Yhdessä mallissa on sellainen nipistetty se läpituleva pää. Tämän kun hioo sileäksi, niin kiristys löysättynä voi vetää osiin. Sitten rakenne ja korjattavuus selviää purkajalle. Itse olen yhteen vaihtanut uuden rosterisen varren ja uudet, puhtaat vaseliinit. Tuli hyvä.

GuzGuz

« Vastaus #29 : Toukokuu 29, 2014, 11:07:06 ap »
Hauskaa piisannut mopon kanssa. Huotokirjoissa lukee että huom ilmafilsua ei vaihdettu viimeksi ja syykin selvisi kun oikean puolen takaruuvi pyöri tyhjää.
Olihan painimista että tuli pois, lopulta lukkopihdeillä kiinni ja melkein koko pyörän paino vinssaten ylös ruuvin varassa eikä se auennut vaan koko asetelma tuli läpi.
Nyt täytyy kiinnike miettiä uusiksi. Epoksi riittänee sitomaan vastakappaleen. Ruuvit ei niin tiukalla tarvi olla filtterille että jatkossa vastaavaa hauskuutta.
Tuo ohjausvaimennin ei oikeasti ota kuin hiukan pohjaan ruuvattuna. Jos siis korjattavissa, niin eikö tanko tarvisi vaihtaa paksummaksi tai kumipusla tyoreemmaksi olisi helpompi kaava mutta mistähän saisi.
Tankin alla johdot sopii väärinkin päin tuli todettua. Virrat päälle ei virkkaa mitään pumppu jos ristissä liitokset.
Nyt kyllä taisi meni oikein päin kun käyntiinkin suostui.
Calin EV:stä tarinat.