Joo, kyllä toimiva vaimennin olisi hyvä tumppaamaan vatkausta.
Periaatteessa kai mikä hyvänsä merkki käy kunhan sopisi kiinnikkeiltään.
Noi perus hillitsemet ei pahasti kustanna, mutta osoittautuneet toimivuudeltaan ilmeisen lyhytikäisiksi:
http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/17530260-z.jpgTimoEV mainitsi että tuon vanhankin voisi ehkä kunnostaa vaihtamalla kumiholkin, tuosta kuulisi mielellään lisää.
Laatikon nesteiden vaihdosta:
Putket irti että pääsee käsiksi proppuun on aika työläs tuossa omassa EV:ssä takakaatumarautojen kanssa kun joutuu puristinta ja naapurin apuja käyttämään takaisin kasauksessa.
Periaatteessa sopivasti hieman mutkalla avain missä räikkä propun voisi saada auki putkia irroittamatta.
Tuttua varmaan Caleja huoltaneille. Mikähän naksutiheä sinne menisi, tilaa ei taaskaan paljon ole.?
Sinänsä tietysti ihan hyvä irroittaa putketkin huoloissa, tulee putsattua kunnolla paikkoja samalla.
Etupakoiset kun on rosteria ja taaimmat perusterästä galvaaninen eripari hapettuu mielällään kiinni ja hyvä laittaa hieman sinkkipastaa väliin samalla että aukeavat jatkossakin helposti.
Omaani on vaihdettu joskus Lafranconin putket, mutta alkuperäisetkin vaimentimet lienee magneetin tarttuvat?