EV Caliin -04 nyt hieman perusasioita, nesteet, tulpat ja filtterit (kuuluisa tankin sisäinen filsu onkin vasta satasen huollossa edessä) vaihtui.
Pyörästä on täydellinen huoltohistoria, joka on loistavaa kun näkee mitä tehty milloinkin.
Mutta vähemmän loistavaa on ettei mitään suositusten mukaisia, ei vakio huoltoihin kuuluvaa, ole tehty koskaan.
Kardaania ei koskaan avattu, etuputkien stefoja ei koskaan vaihdettu jne.
Pyörä on kuitenkin Piikkiössä huollettu aina tähän mennessä, joten oletan että mitä tehty, niin huolella.
Vai onko? Esim tulppien välys näkyi olevan 1mm 0,7 sijaan, eli ilmeisesti ruuvattu suoraan pakkauksesta säätämättä.
Pienet asiat pistää mietteliääksi..
Kardaani ei mitenkään oireile ja puutun siihen vasta syksymmällä samalla kun rengas vaihtuu, etu stefat menee uusiksi samalla ja kierrän putkia neljäsosa kierroksen samalla hyvien neuvojen mukaisesti.
Parasta itse tekemällä on että tietää tasan mitä on tehty ja pyörähän kulkee heti ihan eri lailla ainakin omasta mielestä.
Tuon 87000km ajetun kunniaksi täytyy todeta että puristuspaineet kuin uudessa ja hyvässä iskussa.
Kestävän pyörän maine ei liene tyhjästä tempaistu.
Kuten naapurikylän Jacalissakin, niin ohjausvaimennin on finito, samoja n km ajettu.
Kannattaisi varmaan sijoittaa laadukkaampaan, mutta on hurjat 200e+ noilla:
http://www.stein-dinse.biz/images/product_images/popup_images/883155-z.jpgAika peruskauraa nykypyörissä, kellään mielessä vaihtoehtoja?
Isoilla laukuilla ja maksipleksillä omani alkaa vispaamaan turhan jännittävästi ohituksissa yli 135kmh, en tiedä auttaisiko kunnon vaimennin?
Iskareiden säädöt ruuvasin paljon kireämmiksi kun tullessa ja auttoi hieman, mutta niin, onko siis ohjausvaimentimella kovin olennaista vaikutusta?
Olisko tää sitten hyvät huollot, parempi mieli kaneetti..