Jos vika on öljyssä, niin hyvä juttu kun selvisi niin vähällä. Rohkenen kuitenkin ottaa puheeksi vielä tuon vivuston kitkat ja siirtohaarukan keskitysjousen. Laatikon sisällä on hakaneulajousi, joka keskittää siirtohaarukan aina vaihteen vaihtamisen jälkeen. Sportista en tiedä, että on siinä samanlainen säätö kuin vanhemmissa malleissa, eli keskiasento säädetään vaihteiston takaseinä läpi menevällä pultilla, jossa on laatikon puoleinen pää epäkesko. Pulttia kääntämällä saa hiukan siirrettyä kohtaa, johon siirtohaarukka asettuu kun vaihdepoljin vapautuu paineesta. Vaihdepolkimen holkki ja kaksi palloniveltä, jotka ovat polkimen ja vaihdelaatikon käyttövivun välissä, kannattaa kokeilla herkistää vaikka spruuttaöljyllä jos ei huvita aukoa pultteja. Kitkaisuutta voi olla myös itse käyttövivun akselilla, mutta siihen ei voiteluaineella saa spruutattua ulkopuolelta. Jos herkistäminen ei auta niin seuraava askel on tuon keskitysjousen säätäminen vaikkapa kokeilun ja erehdyksen kautta. Aika ahtaassa paikassa on se säätö jos se ylipäätään on olemassa. Tuollainen oire, että pienemmälle saa vaihtumaan ajan kanssa, panee epäilemään kitkaa, joka päästää vivun ryömimään oikeaan kohtaan pienellä viiveellä. Vaiva kyllä pitäisi eliminoitua niin, että kun on vaihtanut kerran alapäin niin käyttää vaihdevipua hiukan vapaa-pisteen yläpuolella, mutta vain hiuksen hienosti ettei laatikko etsi isompaa päälle.