Toissatalvena kun oli kaikki muu rungosta irti paitsi moottori ja johtosarjat huolehdin siitä että akun miinukselta menevä paksu maadoitus menee "puhtaasti" moottorin vaihteistoon. Regulaattorilta vedin lisämaajohdon moottorin runkoon. Alkuperäinen on myös kiinni regulaattorin jalassa. Tässä pyörässä n käytössä se Motomatin moittima tapa, että kaikki johdot vedetään yhteen yhden pultin alle akkujen navoille.
Maadoitus pitäisi olla kunnossa, arvelen...
Sulava 30A sulake on se, jonka kautta lataus tapahtuu: latausregulaattori - 30A sulake – akun plus napa. Se rele, jonka ”no” kärki (releen kelalla jännite kun virta päällä, kärki siis kiinni) kuumeni ja hajosi niin, että releessä oli sulamisjälkiä, kuvassa Nr. 46. Kärjet 30-87 (plus mm. sytytyspuolille [45,47], polttoainepumpulle [50], varoitusvaloliittimelle [44, ei käytössä] ja ruiskusuuttimille [51,52]). Minkään näistä ei pitäisi kuluttaa paljoa virtaa, ellei tosiaan matkalla johdoissa ole ”maavuotoa” runkoon.
Ja vielä muistuttaisin kainosti että tämä 30A sulakkeen sulaminen ei ole V11 kohdalla mitenkään erityisen harvinaista ajan oloon. Liittynee siis johtosarjan / sähkökaavion suunnitteluun.
Rele (23), joka ei ole vetäneenä (starttirele) ei ole moinaankaan, ihan vilakka. Vaikka yksi nc -kärki on käytössä, jonka kautta valojen sähköt kulkevat. Ei taida siis etuvalo liikaa virtaa viedä, kun se rele ei kuumene ja kaikki valojen sähkö kulkee sen kärjen kautta.