Muistelma
Kilpatallin jonka, eräänlaisena voimansiirron asiantuntijana toimin keikka keskinorjaan oli mielenkiintoinen. Toki itse tiimi ja rata-ajaja olivat lähteneet ennalta jo treenaamaan ja tutustumaan rataan. Itse ajelin, kun Rabben remontin alla oleva pitsapaatti vihdoin pääsi puolelta öin Uumajaan oli niin että varattu majoitukseni oli jo buukattu muille. Arvelin että tie se on sinnepäin. Ajelin yön yli. Tarinaa ja sen fiiliksiä kertomatta kerron kun olin aamusella Mo I Ranassa. Shellin baari oli avainnut aamukuudelta, sikälaista aikaa ja sinne suuntailin aamiaiselle. Sämpylää ja kahvia. Kyselin että mihin suuntaan pitäisi lähteä. Baarin pitkäsäärinen misu ei tiennyt. Mutta baarin kokki tiesi. Hänellä oli (Ehkä vieläkin on.) Rata-Alfa. Sain opastuksen: pohjoiseen. Kyltti oli vasemmalle muutaman km jälkeen. Koko rata-alue oli untenmailla. Sama koitti itselleni kun sain näkösuojan eli teltan suojakseni. Pullosta Jallua otin puolet että nukahdan. Toisen puolen jätin muille houkutkseksi. Ilmeni, sittemmin, että ei ollut kuluttajia. Pyörä, jonkan virittämiseen olin osallistunut, voitti luokkansa. Guzzilla pestiin japsipelit ja britit.
Kerrottakoon että sen jälkeen Guzzilla on ajettu useita, EM-pokaaleja ja Man-saarella tuloksia. Nykyisin ko. pyörä on uudella mantereella.