Kymiringiä mediasta jo pitkään seuranneena en ihmettele yhtään konkurssia.
Hienoa tarinassa oli se, että oli kauppamiehiä ja puhujia, jotka katteettomilla lupauksilla ja uskottavalla tarinalla saivat 22 000 000 euron velalla jonkinnäköisen radan melkein valmiiksi.
Surullista on se, että jotkut ihan oikeasti osti ne katteettomat lupauksen ja uskottavan tarinan.
Kouluarvosanoilla.
Uskonto 10
Matematiikka 4
Itse en henkilökohtaisesti uskonut missään vaiheessa muuta lopputulosta kuin kuplan puhkeaminen ja konkurssi.
Paras vinkki, vihje ja tieto siihen oli se, että yksikään hankkeen puuhamies ei laittanut senttiäkään omaa rahaa ja että muita yksityisiä rahoittajia ei löytynyt.
Jos hanketta eteenpäin puskevat eivät itseään kiinnitä taloudellisesti hankkeeseen, niin silloin sillä puuttuu uskottava perusta.
Jos radan saisi 5 miljoonalla eurolla ja siihen päälle toinen mokoma, että radan saisi sellaiseen kuntoon, että sitä pystyisi markkinoimaan oikeasti yleisötapahtumiin.
10 miljoonaa euroa pitäs radasta saada kymmenessä vuodessa
10 000 000/520=19 230€
Vuodessa on 52 viikkoa ja se kun kerrotaan kymmenellä vuodella, niin joka viikko, jouluna kuin juhannuksena pitäs kassaan kilistä melkein 20 000€.
Siten pitäs vielä jotenkin taikoa rahaa investointeihin ja käyttökuluihin.
Joko miun laskelmat on aivan metsässä tai sitten Suomessa 10 000 000 euron moottorirata on mahdottomuus.