Kyllä tuolla tosiaan sen kymppisekuntisen nykyisestä 1:36:sta saa pois. Oma epävirallinen paras on 1:33, katsottu kaverin videodatasta. Jalkatappeja en halua siirtää, menisi idea koko hommasta. Se vaan on lystiä ajaa "väärin päin". Painon pudotusta tuo huutaa, siis pyörästä, kuskista ei jouda millään
Saisi jarrutuksia viedä myöhempään. Ja joo, isoin este on pään sisällä..
Ohjeet tähän onkin vaativampi rasti - ajoasennon, lähtötason ja aiempien tapojen/opitun vuoksi. En edes näkemättä tarkemmin yritäkkään, mutta ne "myöhäisemmät jarrut" saa tässä vaiheessa vielä unohtaa kokonaan, koska suorilla kohkaaminen vain estää ajotekniikan oppimista. Ymmärrän rataharjoittelun ja sen tärkeyden Californialla , mutta - no ajetaan Vespoillakin kisaa ja samojen fysiikan lakien alla mennään.
Ensin ajolinjat kuntoon - koko rata käyttöön, yhtä tai kahta vaihdetta käyttäen.
Seuraavaksi asteittain kovenevalla vauhdilla kaarteeseen hallitusti sisään siten, että pääsee kiihtyvällä vauhdilla ulos.
Suoravauhti vain sellaiseksi (aluksi pelkkä moottorijarru riittää), että kaiken keskittymisen pystyy käyttämään vain seuraavaan kaarten juoheaan ajamiseen...
Määrätietoisesti edeten ja riittävän (yksilöllisen) kierrosmäärän jälkeen voi ottaa kovemmat
suoranopeudet, jarrut ja kellonkin käyttöön. Tosin kymmen sekunttia häviää jo kaarrenopeuksien kasvaessa.
Näin se menee kansainvälisenä ammattivalmentajana toimineen, ei moottoriurheilussa, mutta taitolajissa kumminkin, josta löytyy paljon yhteisiä elementtejä (pelon/kehon hallinta, nopeus...), mielestä
T,
Jukka
Ps. Selvyydeksi konteksti ammattiin.