Kirjoittaja Aihe: Moottorirata  (Luettu 188257 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #120 : Syyskuu 07, 2015, 23:49:52 ip »
Lainaus
Säätäminen menee niin päin, että ensin säädetään ilman kuormaa painumat kohdalleen. Sen jälkeen kuski nousee kyytiin ja mitataan painumat uudelleen. Jos painumat eivät ole kuormattuna oikein, jouset eivät ole sopivat.
No vot, se oli siinä. Miksi tuo lause ei ole jokaisen säätöohjeen alussa, ensimmäisenä?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2015, 20:02:15 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: Moottorirata
« Vastaus #121 : Syyskuu 07, 2015, 23:57:36 ip »
Minä toki ajattelin että kuskin kanssahan sitä pyörää ajetaan, siis päinvastoin. Että se on tärkeintä, mikä on painauma kuormattuna, ajotilanteessa. Sitten on joustovaraa molempiin suuntiin niin kuin olla pitää olipa kyseessä kuoppa tai hyppy.

Näinhän siinä siviilipyörän kanssa joutuu toimimaan, eipä sitä pakaasien kanssa reissuun lähtiessä ole muuta
tehtävissä kuin kiristää jousitusta. Silloinkin voi yrittää pitää noista painumista kiinni, pyörä on tällöin
"kuormaamaton" pakaasien kanssa. Kuski ja matkustaja ovat se kuorma.

Tämäkö se on?
https://www.spiralspinner.jp/user_data/PDF/OHLINS/Fork-Spare/FG43RT.pdf
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #122 : Syyskuu 08, 2015, 10:12:33 ap »
Lainaus
Tämäkö se
Kyl. After Market:FG43. Guzzi OEM:FG8470.

R.Däs: "Kaikki V11 mallit ilman katetta pyrkivät woblaamaan, se johtuu useammasta eri tekijästä. On erittäin tärkeää siirtää painoa etupyörälle. Se tuo ajostabiilisuutta. Periaatteessa ei ole haitaksi jos siirtää putkia yläkolmiosta enemmän läpi, jolla painoa siirtyy jonkin verran etupyörälle. Akseliväli lyhenee mutta painoa siirtyy myös etupyörälle."

P.Roper: "Scuras stock were grossly, dangerously, under-sprung so unless the springs have been upgraded you'll need them unless you look like an anorexic catwalk model."
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2015, 20:01:55 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #123 : Syyskuu 09, 2015, 21:17:30 ip »
V11LeMans.com palstalta tuosta Ashley Law Isle of Man osanotosta V11 LeMans Tennillä:
"
The bike was built by him and the guy who runs Moto Strada, Jason. I believe they blueprinted the motor and ran the crank and rods from an 1100 Sport Corsa. The exhaust system was custom made by Scorpion and the motor chucked out a huge amount of torque on the dyno. During the race Ashley was grinding the sump in the bends.  -  12th place in practice times when he is racing against GSXR1000s, Fireblades and R1s on a circuit where a high top speed is vital.  I did a track day at Cadwell Park the same year and he was there on his Tenni and he was keeping pace with the superbike racers and pulling huge wheelies over the mountain, it sounded ace too.  -   I was fortunate enough to have attended the 2002 TT. I was at Rhencullen when the Tenni raced. It was pretty scary watching him wobble thru Rhencullen as the bike appeared to have a hinge in the middle. I later heard that he had snapped his steering damper."
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 12, 2015, 15:26:38 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moottorirata
« Vastaus #124 : Syyskuu 09, 2015, 21:26:15 ip »
Olisiko tämä se sama pyörä, jonka Ekku, Luoma ja JL näkivät saarella? Kuvailivat pyörän aika tarkkaan vakioksi. Myös haastattelun mukaan oli näin. Ei siis mikään oikea kilpakone.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #125 : Syyskuu 09, 2015, 21:42:06 ip »
Ymmärsin et se oli ihan valmistusvuonna...2002TT. http://www.iomtt.com/TT-Database/competitors.aspx?ride_id=4176
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moottorirata
« Vastaus #126 : Syyskuu 10, 2015, 06:30:52 ap »
Niin just. Nyt kun muistelen, muistelemani mopo taisi olla sääntöjä kierrellen rakennettu Sport. Kärsi myöhemmin metallin värisestä öljystä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Marko

  • Viestejä: 612
Vs: Moottorirata
« Vastaus #127 : Syyskuu 10, 2015, 06:41:22 ap »
https://jlmeccanicacorse.wordpress.com/2013/09/02/classictt-2013-ohi/

Tuola kuva siitä ClassicTT:ssä olleesta 1100 Sportista. Eli kyseessä eri pyörä kuin tuo Tenni.
Terkut Tukholman satamasta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moottorirata
« Vastaus #128 : Syyskuu 10, 2015, 07:18:51 ap »
Niinhän se olikin. Kone taisi olla reilusti tuoreemmasta nostettu vakio.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #129 : Syyskuu 11, 2015, 22:51:09 ip »
Lainaus
Destia sai rakennusurakan
Hyvähän se on kun siellä onkin rata valmiina, sen kun päällystää. Laguna Seca -mallinen korkkiruuvimutka poikineen :P.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moottorirata
« Vastaus #130 : Syyskuu 11, 2015, 23:29:53 ip »
Hivenen aistittavissa supermotomakua tuossa radassa..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 904
Vs: Moottorirata
« Vastaus #131 : Syyskuu 11, 2015, 23:51:03 ip »
Harmillista mutta taitaa olla Destialla vielä muutama tiekarhu jäljellä :o
Siinä korkkiruuvimutkat taitaa tasoittua.
Rataprofiili linkissä, siitä hiirellä kiinni ja voi pyöritellä.
http://www.kymiring.fi/assets/Uploads/ladattavat/rataprofiili.pdf
Minun tietsikka herjaa tietoturvasta tässä. Jos hyväksyy ja sitten klikkaa
blankkoa sivua, radan kuva aukeaa.


Lähiseudulla paras korkkiruuvimutka on siellä Nastolasta Vuolenkoskelle ajettaessa. Useampiakin mutta
kaksi hyvää. Tie 3136.
Jos sellaisen haluaa radalta löytää, ainakin Gotland Ringillä sellainen on.
https://www.youtube.com/watch?v=5amwid6jFZQ
Huomaa kuinka ajolinja kääntyy jatkuvasti, pyörä on pystyasennossa vain hetkenaikaa pääsuoralla.
Sohc van Helmi.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #132 : Syyskuu 12, 2015, 21:52:51 ip »
Lainaus
Rataprofiili linkissä
Kumpaan suuntaan sitä kierretään, pitääks vasen klipari korjata kans?
PS. Edit 13.9
Piaggion varaosahinnoittelun ihmeellisestä maailmasta: kysyin mitä maksaa Suomessa varaosana osa nr.2 (myydään vain kokonaisuutena): 927,00€. 1 kpl vasen ohjaustanko. Sitten kysyin Italiasta kaverilta joka myy purkuosia. Sanoi että ei ole nyt käytettynä, mutta uusi on, maksaa 50,00€. Tosin ilman sisuskaluja.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2015, 20:00:56 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moottorirata
« Vastaus #133 : Syyskuu 12, 2015, 22:33:47 ip »
Teippiä kierretään myötäpäivään kahvan päästä katsottuna  :P
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Camn

  • Viestejä: 2 582
Vs: Moottorirata
« Vastaus #134 : Syyskuu 16, 2015, 18:57:35 ip »
Mitähän tossa tapahtuu kohdassa 2:43 lopussa, ensin syttyy jarruvalo, sitten V11 heilahtaa nopeasti takapäästään, kuski joutuu ilmeisesti paniikkiin ja ajautuu hiekalle, jossa kaatuu. Lukitseeko takajarrun hetkeksi? https://www.youtube.com/watch?v=SeQxVT1CDXM
V11 - it defines you.