Ostin 2004 ylivuotisen Stonen uutena, ja silloin myyjä kauppasi pyörää niin, että -03 Stonet ja Ev:t olivat ensimmäiset hydraulisilla nostimilla valmistetut. Muutenkin noihin aikoihin lueskelin näistä vuosimallien eroavaisuuksista ja olen 100% varma, että -02 vuosimalleissa ei ole hydraulisia nostajia. Olisin sinuna aivan huoleton asian suhteen.
Minä ajelin muistaakseni jotain 13-15tkm ennen tehtaan takaisinkutsua, eikä minun Stonessa ollut mitään oireita. Muistan Hailuotoajossa tavanneeni kaverin, jolla oli 03 tai 04 Ev ja hän vakuutti, että kukaan ei voi olla kuulematta sitä kolinaa, kun ongelmat alkaa..Pekka P. Kokkolassa teki takaisinkutsun vaatimat korjaukset ja sanoi, että mitään häikkää ei ollut Stonestani löytynyt, kun avasi ja tutki koneen. Remppaan kuului jokin tehtaan lähettämä korjaussarja, mistä muistan vain nokka-akselin ja venttiilien jouset. Varmaan oli myös ainakin jotain nostajiinkin liittyvää. Stone toimi ilman mitään murheita omistukseni loppuun asti sinne jotain 24tkm:n lukemiin, kun vaihdoin mallia.
Jouko