GuzziDiag näyttää kaiken, minkä myös viralliset testilaitteet. Siinä mielessä ei pitäisi olla yhtään asiaa minkä 15RC tietää, mikä ei näy GuzziDiagin kautta. Jos joku anturi näyttää "viisimiljoonaa astetta pakkasta", se pitäisi näkyä heti näytössä lukuarvona. Seurattuani GuzziDiag kehitystä olen päässyt siihen käsitykseen, että 15RC olisi ollut vielä "tyhmempi" lambdan suhteen ja vasta 5AM ecun kohdalla mukaan tuli tämä "itse mukautuksen reset" -toiminto. Esim. California Workshop Manual Update Cod. 03920171, 05/03, joka tuli juuri 15RC ecua varten, ei puhu vielä tästä toiminnosta. Mutta 5AM eculla varustettujen Workshop Manualit kyllä. Ja juurikin niin että kun vaihdetaan ruiskutukseen vaikuttavia osia, tämä toimi olisi tehtävä.
Harmi kun nykyään ei saa enää näkyviin kaikkia painikkeita (Guzzidiag päälle - mallin valinta - eri valikoiden selausta) kuten muinoin. Nyt pitää olla yhteys ecuun päällä, että näkee mitkä painikkeet ovat aktiivisia ja mitkä ei. Noin saattoi katsoa aikaisemmin mikä toiminto on mahdollista milläkin eculla.
GuzziDiag periaate on että vain niihin ecun muistipaikkoihin pääsee käsiksi, missä kartat ovat. Muille alueille ei ole pääsyä joitakin poikkeuksia lukuunottamatta (lambda off, reset autolearning parameters). Tuntuisi siis siltä että karttojen uudelleenkirjoittaminen takaisin identtisinä ei vaikuta asiaan.
Tällainen toiminto siis on (oliko sivulla "toimintotestaus"): "Lambda itse mukaut.reset" (FIN) - "Reset autolearning parameters" (ENG) - "Selbstadaption zurücksetzen" (DE). Mutta käsittääkseni vasta 5AM alkaen, ei vielä 15RC kohdalla.
Aikaisempi 15M ecuun liittyvä Workshop Manual puhu vielä "reset" -toiminnosta, mutta ymmärrän tuon niin, että kyse on pelkästään häiriöilmoitusten poistamisesta. Siis toiminto joka on myös GuzziDiagissa. "RESETTING THE ECU: The ECU resetting procedure is very simple and is the following: open the “Active Test” page and click on the erase key using the mouse. If the “PASS” status appears,the operation has been successful, if not, there are current errors present."
Voisi siis kokeilla vaikuttaako mitään jos a) nollaa häiriöt b) tuuppaa jotkut toiset pyörään sopivat vakiokartat sisään (jos lukee alkuperäiset ja siellä olisi vikaa, sehän menisi sellaisenaan myös takaisin). Viimeiset Cali Vintage (tuorein 15RC peli) kartathan taisivat olla käytettävissä. Silti veikkaan "tulotieto" -vikaa (ecu saa paikkaansa pitämätöntä tietoa joltain anturilta).