Palaan vielä tähän asiaan...
Lyhennytin 15 mm Koneja ja jouset vaihdettiin hieman lyhyemmäksi. Pudotin myös etupäätä. Niin siinä kävi että ajomukavuus ( pintakova ) ja 15 mm pois joustosta oli liikaa. Tosin hallitaavuus kuorman kanssa paikallaan oli hyvä ( riitti kantapäät maahan). Matkalla lisäksi toinen heitti ns. öljyt pellolle.
Onko mahdollista korjata Koneja Itse ?? Tai onko joltain jäänyt ylimääräistä käytettyä paria ?. Tosin Hagon olisi 199.50 €
Harmi kun MG ei tee matalaa mallia...
MR
Missä korjautit Konit?
Saahan ne purettua itsekin, täytyy vain olla työkalu tiivistepoxin avaamiseen ja senkin saa tehtyä itse.
Kysy korjausmahdillisuutta Motoralilta ja kerro mitä sanoivat.
http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo-ja-pakettiautojen-osat/iskunvaimentimet-ja-jouset/Koni-huoltoOn jäänyt mieleen joskus jonkun iskarinvalmistajan/kauppiaan lausunto että, iskunvaimentimen max huolto/
vaihtoväli on 60000km.
Vaihdoin viimekesänä reilun 100000 km ajetun takaiskarin uuteen samanlaiseen. Vanhassakaan ei oikeastaan
tuntunut olevan mitään vikaa, fiilis oli vain sellainen että jotain tarttis tehdä. Olisi kannattanut
vaihtaa jo aiemmin

15mm lyhennys tässä tapauksessa on aika paljon, taitaa olla n. 25% joustovarasta?
Pintakovuus voi tulla uudesta jousesta mikä lienee jäykempi kuten myös iskunvaimennuksenkin täytyy
olla lyhentyneestä joustomatkasta ja jäykemmästä jousesta johtuen. Voisit kokeilla löysempirunkoista takarengasta jos mahdollista.
Omalla kohdalla tuppaa varsinkin iskunvaimennusta olla liikaa, varsinkin kun menee jonkun pakaasien
kanssa tehdyn reissun jälkeen radalle. Ilmennee tärinänä jarruttaessa ja kaarreajossa kun jousitus ei ehdi
seurata epätasaisen asfaltin pintaa. Samasta syystä ajolinjan pitäminen kaarteessa on hankalaa.