Joo, näyttäs tekevän tuossa kaupassa vain hiukan päälle 200€ per kappale. Joka tapauksessa halvemmat kuin Stein Dinsellä. Mutta sisältävätkö uudet jouset kuten Stein Dinsen markkinoimissa on?
En kyllä aio ostaa tuoltakaan. Rakenne noissa vaimentimissa on sellainen, nyt kun olen purkanut ja uudelleen ne koonnut, että pätevältä koneistajalta syntyy kyllä kaikki sen rakenneosat. Saattaa olla että itseltänikin. Rakenteet ovat varsin yksinkertaisia. Tiivisteet saa tiivistekaupasta joten en aio toistaiseksi tuhlata vakuutusyhtiön maksamai eläkerahoja noihin putkiin. Sen lisäksi varastossani on peruskunnostettu tonnisen Quotan keula. Se sopisi oikein kivasti Sääksjärvi Triken keulaksi. Ohjausakselin kulmaa pitää hieman muuttaa ja ylä- sekä alakolmioista ottaa 0,85 mm paksu lastu pois. Tai hankkia kolmiot 14,7 mm keulaputkille. Asiaa mietin seuraavan kerran kun ensin on pakollinen jarrutustesti läpäisty ja katsatushenkilöltä saatu siunaus ajoneuvon tieliikenteeseen rekisteröintiä varten. Sen jälkeen keulan vaihto ei tarvitse kuin uuden katsastuksen ja tiedot siitä rekisteröintitodistukseen. Jonkinlainen prosenttimenetys siitä seuraa mutta aiempien kokemusten perusteella Triken kokonaismuutosprosentti ei ylitä kahtakymmentä prosenttia keulan vaihdonkaan kanssa. 35% on käytännön maksimi. Uudelleenverotusraja on 50%.