Tuo ensimmäinen kohta kuvasi alkuperäistä Sebac-vaimenninta. Se missä teleskoopit on yhdistetty
ilmaputkilla. Jos nyt Karin pyörästä löytyy linkittämäsi FAC-patruunat, ne on ilmeisesti jo joskus
vaihdettu? Sebac taitaa nykyään keskittyä skoottereiden ja autojen vaimentimiin.
LM:n keulan kanssa taitaa olla haastavinta saada liukuputket kulkemaan herkästi. Tai ei siitä
herkkää saa mutta voi sitä yrittää. Sen puoleen kunhan on vaimentimet

.
Omassa LM:ssa taitaa olla nyt nämä:
http://www.stein-dinse.biz/Moto-Guzzi/Gabel/Gabelstossdaempfer/Gabelstossdaempfer-M-GT-2-Ser-1000S-LM1000-Cal-1100::4114.html#!
Samalla sivulla näkyy edullisempikin vaihtoehto.
En muista oliko tuon kanssa pituudessa/jousissa jotain ongelmaa, aiemman Bitubon kanssa oli.
Eli jos uuden patruunan mitoissa on eroa alkuperäiseen, eikä jousia tule mukana, voi olla etteivät
alkuperäiset jouset ja/tai jousituksen korkeus ole sopivat ilman muutostöitä.
Ongelma saattoi toki johtua omista mieltymyksistäkin.
Mitä tulee japsikeulojen puslien kestävyyteen, ainakin Buellissa olevan Showan puslien teflonpinnoite
irtosi aina yhden kesän ajeluiden aikana säännöllisesti. Joskus pinnoitteen muruja meni tiivisteen väliin
aiheuttaen vuodon. Kaikenlaisia öljymerkkejä tuli kokeiltua ihan randomina kun purkkien mainos-
teksteistä ei apua ollut. HD:n varaosana ostettu taisi olla likimain huonoin vaihtoehto.
Nyt mennään Motulilla ja näyttää paremmalta. Toivottavasti pitävät spexit nykyisellään.
Ainakin aiemmin oli olemassa erilaisille liukupinnoille omat liukasteet mutta ainakin minulta ja
vaimenninöljypurkkien kyljestä se tieto on kadonnut?
Pekka