>> Tulee kevyttoiminen ja tunnokas jarru. <<
Muistaakseni täällä joskus "joku" kertoi tehneensä po. muutoksen, mutta joutui uusimaan kahvan, koska pääsylinterin teho ei riittänytkään. En muista oliko kyse kumiletkuista.
Mutta onko todella niin, että nykyisillä uusilla letkuilla teho riittää? Nää teräspunosletkuthan on olleet vakiona jo vuosikausia.
Miten pyörän jarrutuskäyttäytyminen muuttuu? Jäähän se jakoventtiili pois käytöstä.
Kokonaisjarrutusteho kai sinänsä vähän nousee - eikös? Ja jalkajarrun teho laskee, mutta ei tietenkään samassa suhteessa, koska etujarruhan on aina tehokkaampi, kuin takajarru.
Olen itse miettinyt tuollaista muutosta, sillä jalkajarrun käyttö vähän tehottomana on vähäistä, jolloin paras mahdollinen jarrutusteho jää ikäänkuin käyttämättä.
Tietenkin herää kysymys, jotta miksi tehdas on ylipäätään tuolaisen tehnyt ja miksi niin tekee moni muukin. Ei kai sitä ns. piruuttansa ole tehty.