Täälä taas tuttu näky. Täytyy kehua itteensä että alan olla jo aika nopee tässä moottorin irrotuksessa.... kertaus opettaa.... Joka kerta tarvii irrotella vähemmän osiakin.
Alkasin tutkia eri 8v mallien korjaamokäsikirjoja. Kun tuli mieleen että mitäs sen laakerilaipan ja lohkon väliin tulee vai tuleeko mitään. Kun se tiiviste kerran jää pois tässä uudemmassa mallissa.
Esimerkkejä: 8V sportin manuaali sanoo: "Fit a new gasket between the crankcase and the crankshaft flange, flywheel side" OK, ja tiiviste on kuvassa.
8V norgen manuskasta: "Fit a new gasket between the crankcase and the crankshaft flange, flywheel side" OK, paitti että tiivistettä ei ole kuvissa!
Stelvio, en muista enää vuosimallia: "Predisporre loctite 510 tra carter e flangia albero motore, sul lato volano." Jaaha, ei ole viittitty edes kääntää Englanniksi vaikka koko muu manuska on. Kuvassa ei tiivistettä.
Ja sitte viimein 1400 cali: "Prepare loctite 510 between the crankcase and the crankshaft flange, on the flywheel side" Siis oikeen jopa selvällä lontoolla!
Jos Guzzilla olis yhtään oltu asialla niin kaikki nuo vanhan mallin laakerihässäkät olis vaihdettu takuuseen jo aikaa. Mutta eihän nämä mitään tee. Ongelma on kyllä tiedossa kun kerran uusi versiokin tehty, ...kele.
Noh, nyt ootellaan vaan osia.