Luulin projektin olevan valmiin, pyörä on koottu viimeistä nippeliä myöten läjään ja tänään oli aika käynnistää se ja testata. Hyvin käynnistyi, eikun ykkönen pesään....menihän se melkoisella kolauksella ja hyvä oli, että puristin samalla varoiksi etujarrukahvaa koska takapyörä alkoi pyöriä heti vaihteen kytkeytyessä. Ei siis irrota kunnolla! Kyllä palkitsee ihmisen pojan se kun on pyörän osista koonnut ja heti tuolla tavalla kuittaa.
Edelleen kytkinkahva tuntuu huomattavasti jäykemmältä kuin ennen remppaa, mutta kuvittelin sen johtuvan uusista kytkinjousista ja siitä etteivät kytkimen osat olleet vielä pesiytyneet kunnolla. Mahdollisia vikalähteitähän on monia, eikö edes koneen irtiotto ole niin vaikeaa, mutta ajattelin aloittaa kahvasta ja jatkaa siitä alaspäin.
Kytkimen vedellessä viimeisiään alkusyssyllä, epäilin huonoja kytkinnesteitä ja mahdollisesti järjestelmässä olevan ilmaa, joten vaihdoin nesteet ja ilmasin sen. Nyt kaffasta vedellessä etuveto tuntuu aika pitkältä, joten saattaapa olla syytä purkaa pääsylinteri ja tarkistaa kunto. Foorumeilla on ollut juttua poikenneista jousista pääsylinterissä, jolloin oireet ovat olleet vastaavat.
Seuraavaksi voisi vaikka epäillä kulunutta työntötankoa työsylinterin ja kytkimen keskikupin välillä. Remppaa tehdessä ei ollut noita tankoja kellään varastossa, joten laitoin vanhan paikalleen. Voi olla, että tangon pituus riitti kuluneilla kytkinlevyillä, mutta uusien kanssa ei.
En ihan hevillä enkä muullakaan populaarimusiikilla usko, että joku jousista olisi pois sovitteestaan, koska ensimmäisellä kokoamisella kävi juuri noin ja toisella kerralla tähystin huolella painelevyn keskireiästä ja työkalulla korjasin sen joka oli pois paikaltaan. Älkää vaan koskaan tehkö kytkinremppaa niin, että kone on rungossa paikallaan ja kytkimen joutuu kasaamaan pystyssä olevaan vauhtipyörään. En minäkään toiste. Varsinkaan kun ei ollut pyörän nostopöytää vaan piti istua/maata kurtussa rungon alla lattian tasalla.
Kokkola kuittaa.