Jees. Ei ainakaan keulisi pyörä jos etuveto, vois vähän vetää ohjausta, ehkä ojaankin riippuen tehoista.
Periaatteessahan konsepti on hyvä pyörissä nykymuodossa, paino on aina siellä missä kitka (jarrutus/kiihdytys/korjaaminen).
Mutta evoluutio on ennenkin kikkaillut totuttuun. Kone toisinpäin, muutama ristinivel lisää moniosaiseen kardaaniin, tehonhukka varmaan puolet haarukkaa ylös ja alaspäin ja vaikea konsepti varmaan mekaanisesti toistaiseksi, joku kyllä tekee senkin vielä kuriositeettina.
Entä kevyt tarvittavan tehokas sähkömoottori etunapaan ja kone hukkaa tehot sähköksi. Äänetkin säilyisi jos polttomoottori ja 6:n männän Bremboilla takuuvarmasti etukautta nurin näyttävästi, eikä tarvita takajarruja mihinkään.
Mutta mähän yritän vain muille pyörään tutustuviin jakaa omia kokemuksiani muutaman vuoden Guzzilla ajaneena ja mulle ainakin on loistavaa että täällä keskustellaan kaikesta.
Edelleen sitä mieltä että takapysäyttimelläkin on käyttöä, sanokaa te viisaammat mitä tykkäätte.
Reissuissahan joutuu sorateille, osa viehätystä pyörällä ettei osaa ennustaa mihin joutuu.
Tykkään siitä että tuntee fillarin, luottaa siihen ja tietää miten toimii myös ääritilanteissa eli yhteistä eikä väline joka vie. Veikkaan että yhdessä lonkotellu kestää pidempään jos ratsu ja "omistaja" tietää jotain toisistaan.
Ja se tunne ei tule kuin ajamalla, huoltamalla, kiroilemalla, sopimalla ja muuten yhdessä kokemuksista, kuten donnien kanssa kuuluu hyviin tapoihin.
Kaikellahan on sielu, luonnetta varsinkin moottoripyörillä.