Ettämä rakastan tätä uljasta digiaikaa. Olen aivan pähkinöinä.
Kuten nämä muuttuvat nopeusrajoitukset. Jotka kyllä muuttuvat, mutta näköjään vain yhteen suuntaan.
En jaksa muistaa enää niin kauas (tässä iässä) milloin tuolla moottoritiellä sai viimeksi ajaa satasta. Siis tänä talvena.
Digitaulussa palaa se 80 km/h kelillä kuin kelillä. Näin ainakin Porvoo - Kuninkaantie - Seiskatie.
Varmaan niidenkin taulujen hallinnointi on ulkoistettu johonkin Bangladeshiin ja siellä kaveri lukee googlekääntäjän kautta iltapäivälehtien juttuja "valkoisesta kurittajasta". Kas kun eivät pudota saman tein viiteenkymppiin. Ollaan niin jännän äärellä tämän pohjoisen ilmaston kanssa.
Voi olla, että tämä menee sinne vanhan äijän normaalien joutavien jorinoitten ja narinoitten piikkiin. Mutta on toisaalta ollut likimain 45 vuotta ajokortti lompsassa ja niillä pohjilla sanoisin, että on ollut kyse siitä kuuluisasta normaalista talvikelistä.
Itse olen vedellyt vasenta kaistaa ja satasta mikä on mielestäni oikein oivallinen nopeus lumesta puhtaalle asvaltille, tiellä missä ei ole vastaantulevaa liikennettä ja kaarteetkin kilometrin pituisia. Mutta sakothan siitä tulee jos sattuu huitaisemaan ohi kissalanpoikien siviiliautosta.