Kaksitahtisen kanssa ei kannata ollenkaan käyttää moottorijarrua. Kaasu kiinni loppuu voitelu ja osin jäähdytys. Vaikka olisi pumpulla öljy, niin ei kannata. Se kyllä osaa pilata tulpan, jos menee pelkällä öljyllä. Kytkin sisään ja jarrua. Rata-ajo on ollut varsin opettavaista tuon suhteen. Oma koneeni on toki sen verran anteeksiantavainen, että pikku virheitä se kyllä sietää, vaurioita ei ole vielä kerennyt tulemaan. Tuorevoitelun olen poistanut ja ajan seoksella. Radalla toki on pidettävä mutkissa huoli siitä, että ulostulossa on voimaa tarjolla. Putken, tai lähinnä pakokaasun, on oltava riittävän kuumaa ja kierrosten oltava oikealla alueella, muuten voima ei riitä nostamaan kuopasta.
Antiikkisilla vermeillä ajellessa ei ole niin nuukaa, niissä on yleensä tyhjäkäyntipiiri niin suuri, että soppaa kyllä sitä kautta on imettävissä ja putkella ei ole muuta funktiota, kuin kaasun poisto, niin sitäkään ei tarvitse pitää taistelulämmössä ja -kierroksilla. En suosittele kyllä niilläkään moottorijarrua sen kummemmin, parempi opetella oikea ajotyyli.