Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653944 kertaa)

I.H.

Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1815 : Huhtikuu 07, 2018, 18:04:43 ip »
Joo, tuo on tuttua, että taloyhtiöiden hallituksiin ei ole tunkua, ihmiset pelkäävät vastuuta, koska hallitus periaatteessa vastuussa kaikesta mitä taloyhtiössä tapahtuu, jopa isännöitsijän tekemisistä,  omien asioiden hoitaminen ei kiinnosta. Yleensä kaikesta "naristaan" uudet ongemat odottavat, kun ruvetaan miettimään sähköautojen latauspisteistä.   8)
Titaniumin kuski

Breeze

« Vastaus #1816 : Huhtikuu 07, 2018, 18:18:49 ip »
Isännöitsijän rooli on johtaa taloyhtiötä, yhdessä hallituksen kanssa. Monesti sanotaan, että isännöitsijä on taloyhtiön toimitusjohtaja, mikä hyvin kuvaa isännöitsijän työnsarkaa ja roolia.

Näin ollen hallituksen puheenjohta yhdessä hallituksen kanssa käyttää ylintä päätäntävaltaa.

Tämäkin vielä! ! !

jjp

« Vastaus #1817 : Huhtikuu 07, 2018, 21:38:07 ip »

Vanhempi polvi muistaa kaapeliteeveen tulon ja kun se yksi mummo äänesti vastaan, niin taloyhtiöön ei tullut kaapeliteeveetä. Silloin piti olla 100% kannatus asioille.

Satuinpa minäkin aikoinaan tuollaiseen kokoukseen. Siellä kyllä oltiin ottamassa sitä kaapelia ihan sovussa. mutta yksi pikku fiba siihen päätökseen meinasi jäädä. Tarjouksessa luki, jotta saadaan tiettyyn hintaan, jos muutkin alueen talot sen ottaa. Tuo 'jos muutkin alueen talot sen ottaa' meinasi jäädä päätökseen, mutta sanoin, ettei kai noiden muitten talojen kaapelit meitä liikuta, kunhan me saadaan se siihen hintaan. 'Niin, joo, tosiaankin. Jos me saadaan se tuohon hintaan, niin viis muista.  ;D'
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

Urpo ja Turpo

« Vastaus #1818 : Huhtikuu 12, 2018, 09:04:23 ap »
Ja mitähän pyörien hinnalle käy?

No nyt se sähköpyörätuki sitten kuopattiin.
Kiireisimmät pyöräkauppiaat olivat jo kerinneet nostamaan hintoja.
Tuleeko nyt pyöräale vai aikovatko kauppiaat ainakin vähän aikaa
kerätä rahaa korkeammilla hinnoilla?

TunturiTT

« Vastaus #1819 : Huhtikuu 12, 2018, 10:26:25 ap »
Yrittävät varmaan korkealla hinnalla, mutta kun kauppa ei käy, myyvät alennetulla hinnalla. Ja alennettu on se alkuperäinen hinta..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

antero mäkelä

« Vastaus #1820 : Huhtikuu 29, 2018, 17:49:11 ip »
Harhautuksen makua oli havaittavissa telkkarikaupassa.
Käytiin Sellon Powerissa ostamassa tarjoustelkkari. Myyjä innokkaasti esitteli kahta rinnakkain asetettua laitetta, joista toinen oli "tehdasasetuksissa", toinen taas "kalibroitu". Kalibroimattomassa oli selkeästi kontesti säädetty täysille, tai ainakin melkein, jolloin kuvissa oli selkeä ero "kalibroidun" hyväksi. Kalibroinnin hinnaksi poika kertoi 179€, niitä oli heti saatavana myymälän lattialla. Kun sanoin että mahdollinen kalibrointi, mikäli ylipäätään tarpeellinen, pitäisi mielestäni tehdä katselupaikan olosuhteiden mukaan, en saanut minkäänlaista vastausta.
Myyntipuhe jatkui ja kalibroinnin hinta tippui ensin 139-, sitten 99€:n. Kun emme olleet halukkaita maksamaan olemattomasta, poika lähti varastoon katsomaan löytyykö kalibroimattomia laitteita. Palasi hetken päästä ja tarjosi kalibroitua 66€:n lisähintaan. Emme halunneet maksaa sitäkää, niinpä poika haki vrastosta "viimeisen" kalibroimattoman.
Ennen kun meitä asiantuntevasti palveltiin, vielä meitäkin vanhempi pariskunta näytti olevan toisen myyjän toimesta samanlaisessa opastuksessa ja ottivatkin tuollaisen "paremman" laitteen. Kuinkahan moni muu?
Kun saatiin telkkari katselukuntoon, niin ei kyllä ollut kuvan kontasti lähelläkään myymälän "kalibroimatonta".
Jäi jotenkin ikävä maku Powerin kauppatavasta, vaikka viikon päästä on kiva katsoa Moto GP isommalta ruudulta.

motomatti

« Vastaus #1821 : Huhtikuu 29, 2018, 19:46:28 ip »
Olen nuo hehtaarimarketit kiertänyt yleensä kaukaa. Eivätkä ne yleensä myy sen merkkisiä laitteita joita itse arvostan.
Toki joskus niissä on oikean merkkisiäkin koneita kaupan sopivaan hintaan. Kun kertoo marketin hinnan kivijalan kauppiaalle niin saa samaan rahaan tai jopa alle. Mutta aina eivät kykene.

Lisäksi tulee kutsuja drinkille tai joskus jopa päivälliselle kivijalkakauppiaan toimesta. Niissä on kiva käydä enkä koe sitä tyrkytykseksi. Vaimonkin voi ottaa mukaan mutta ei ole pakko.

Pekka

« Vastaus #1822 : Huhtikuu 29, 2018, 20:29:24 ip »
Minulla kun ei ole telkkaria, en niistä paljon tiedä mutta ainakin ennen niiden kuvan sai itse säädettyä mieleisekseen.
En sellaista ostaisi mitä tuon takia pitäisi huoltoon raahata.
Usein kauppiaalla on tarkoitus putsata asiakas kerralla, se seuraava kauppa kun on hänen mielestään aina uusi...
Itse olen ottanut selvää etukäteen haluamastani tuotteesta ja hakenut sen lähimmästä mahdollisesta kaupasta, mikäli
hinta on ollut kilpailukykyinen. Yleensä sen joutuu tilaamaan nettikaupasta. Se on muutenkin kaikin puolin helpompaa,
tavara tulee tarvittaessa suoraan tontille ja hinta jää rahdinkin jälkeen alle paikallisten kauppiaiden hintojen.
Viimeisin isompi ostamani kodinkone oli pesukone, tinkiminen ei tuottanut tulosta joten lähikauppias jäi nuolemaan näppejään.

Nyt viikonloppuna olen yrittänyt saada lisätietoa myynnissä olevasta moottoripyörän varaosasta. Yksityiseen myyjään saa hyvin yhteyden mutta
hän osaa kertoa kamppeesta vain noita "elämyksellisiä" asioita, kuinka hieno se on omistaa jne.... Tästähän  Motomattikin jo kirjoitti; tekniikastaviis
kunhan on hienoa.
Toisaalta tyyppi oli ehkä jo vapputunnelmissa, tai ei ole muuten kaikki muumit kotona. Mielenkiintoista mennä tuolla käymään huomenna työpäivän
päätteeksi.

Sohc van Helmi.

TunturiTT

« Vastaus #1823 : Huhtikuu 29, 2018, 21:16:51 ip »
Tämä on tismalleen minun tapani toimia! Monesti tarvittava kampe kulkeutuu sitten Euroopasta. Renkaat ja elektroniikka yleensäkin. Samoin auton osat.

Itse olen ottanut selvää etukäteen haluamastani tuotteesta ja hakenut sen lähimmästä mahdollisesta kaupasta, mikäli
hinta on ollut kilpailukykyinen. Yleensä sen joutuu tilaamaan nettikaupasta. Se on muutenkin kaikin puolin helpompaa,
tavara tulee tarvittaessa suoraan tontille ja hinta jää rahdinkin jälkeen alle paikallisten kauppiaiden hintojen.

FOT

« Vastaus #1824 : Huhtikuu 29, 2018, 21:46:48 ip »
Lainaus
Yleensä sen joutuu tilaamaan nettikaupasta. Se on muutenkin kaikin puolin helpompaa,
Näin se vaan menee - täällä korvessakin.

JZR on ollut toistaiseksi kaverin tallissa isommalla kirkolla - kelirikko estää pääsyn omaan talliin vielä muutaman viikon.
On se vaan huolto ym. hommat helpompaa, kun on tarpeita tarvittaessa saatavilla kilometrien päästä, kymmenien sijaan.

Eurooppalainen 4-napainen vilkkurele löytyi "kivijalka" Motonetin hyllystä alle kahdeksalla eurolla - vaihtoon mennyttä Hellan vastaavaa ei löytynyt edes netissä alle kuuteen kymppiin.

T,
Jukka

jjp

« Vastaus #1825 : Huhtikuu 29, 2018, 21:50:19 ip »
Noi myyjät myy niin hanakasti näitä lisäjuttuja, koska ne on ainoat, mistä ne saa bonareita. Ei niitä saa nykyisin enää laitteista. Ainoastaan noista vakuutuksista sun muista palveluista.
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

LeCa

« Vastaus #1826 : Huhtikuu 30, 2018, 08:26:54 ap »
Suomalaiset kuluttajat pyörivät touhukkaana "kilpailuttamassa" milloin Poweria, milloin Giganttia ja urheilukamppeissa XXL:lää. Loppujen lopuksi eurot päätyvät jokseenkin yhteen ja samaan lompsaan. Volyymi puhuu ja sen perään kartellit, kun aluskasvillisuus, ne pienet paikalliset, on saatu kitkettyä.

https://www.talouselama.fi/uutiset/entiset-giganttilaiset-haastavat-gigantin-asialla-ovat-samat-kaverit-jotka/0a203cb9-c439-3462-b38e-d87101bb5edb

TimoEv

• Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
« Vastaus #1827 : Toukokuu 01, 2018, 10:11:10 ap »
Noista pesukoneista... Nuorena 19v poikana kävin pesukonekorjaajan kurssin AEL:lla ja korjasin kapineita ihan työkseni. Olen sen jälkeen seurannut jopa huvittuneena noiden "myyjäpoikien" juttuja. Eräskin kertoi ihan omia juttujaan, kunnes ryhdyin kyselemään aina väliin eri asioita. Hissukseen valkeni jotain ja kysyi sitten, että olenkos minäkin alalla...
Myyjä yritti myydä minulle ns. vapaavalintakonetta, kertoen fantastisesta mahdollisuudesta erilaisten säätöjen tekemiseen. "Minkäslaista pyykkiä sitä sitten on?", kysyin. "Onhan sitä nyt vaikka mitä..."
Kerroin sitten että pyykkiä on vain viittä ( 5 ) erilaista. Ei ole olemassa mitään 58 ast., tai 74 ast. lämpötilassa pestävää erikoishienokirjopyykkiä...
Ja lisäsin kaikkien koneiden pesevän puhtaaksi. Jos ei pese, niin vika on pyykkääjässä: Väärä pesuohjelma, liian vähän pesuainetta / pyykin likaisuus etc. Esimerkkinä autonkorjaajan haalarit 40 ast. ja liian pieni annos "ekologista viherpesuainetta".

Tärkein ominaisuus on linko. Oltava 1100rpm, jotta kuivuminen sujuu edes säällisessä ajassa. Muut ominaisuudet liittyvät enemmän mielitekoihin ja / tai kokoon, jotta mahtuu kotiin ja pystyy käyttämään. Kukin tietenkin valitsee ihan itse - välittämättä vaikkapa minun horinoistani.

Ja tärkein: ÄLÄ koskaan jätä konetta käyntiin tai vesihana auki, jos poistut kotoa. Pesukone palaa komeasti vieden koko huoneen mennessään. Ja haljennut letku kastelee koko talon, jos saa jatkaa pruuttaamista pitkään.

TunturiTT

« Vastaus #1828 : Toukokuu 01, 2018, 11:55:31 ap »
Meillä halkesi joku vuosi sitten pesukoneen putki, vaikka vaimo oli kotona. Olohuoneeseen ei kuulunut koneen ääntä vähään aikaan, niin meni katsomaan. Oli useampi sentti vettä lattioilla. Vakuutusyhtiö kuivasi ja korjasi rakenteet. Harmi vaan, kun olin juuri pari kuukautta aikaisemmin remontoinut eteisen..

LeCa

« Vastaus #1829 : Toukokuu 01, 2018, 12:00:20 ip »
Tuo "myyjäpoika" on oiva termi kodinkoneliikkeiden henkilökunnalle. Hieno homma, että nuoret saavat töitä ja yleensä ovat kohtelijaita asiakaspalvelijoita. Mutta joskus olisi hauska asioida yli kolmekymppisenkin myyjän kanssa. Vaikka semmoisen jurommankin.

Sattui hupa tapaus viime syksynä Lappeenrannan Gigantissa. Sellainen Harry Potterin näköinen, ikäinen ja kokoinen kaveri palveli arvatkaa ketä. Ex-ammattinyrkkeilijä Nikolai Valujevia. 213 cm, 140 kg. Olisi ollut kännykamerakuvan paikka, mutta ei pokka pitänyt. Enkä uskaltanut.  ;D