Urpon ja Turpon 16 asunnon rivitaloyhtiössä tehtiin lumityöt vuosikausia
talkoilla. Tarkoitti, että Urpo ja Turpo ja pari muuta tekivät kaikki lumityöt.
Tähän pikku hiljaa kyllästyttiin ja tänä talvena työt on tehnyt kiinteistöhuoltoyhtiö.
Siitäs saitte, ilmoitustaululla on firman numero johon voi soittaa, jos on valittamista.
Tuo on aika yleistä nykyään. Vähät tekijät kyllästyy puurtamiseen.
Jos ja kun jollain on siitä huoltofirman laskusta valittamista, niin taloyhtiön kokouksessa se on päätetty, joten valitus siihen suuntaan.
Osakas voi aina kutsua kokouksen, jossa esittää sitten huolensa jos huoltofirman lasku kamalasti ahistaa, jolloin taas asiasta äänestetään.
Onneksi nykyään riittää enemmistö tai määräenemmistö, jolloin yksi osakas ei voi torpata hankkeita.
Vanhempi polvi muistaa kaapeliteeveen tulon ja kun se yksi mummo äänesti vastaan, niin taloyhtiöön ei tullut kaapeliteeveetä. Silloin piti olla 100% kannatus asioille.
Meillä on yhdessä taloyhtiössä (olen hallituksen jäsen) tänä keväänä ongelma edessä, kun minua lukuunottamatta kukaan ei jatka hallituksessa.
Kun taloyhtiön vuosikokoukseen ilmestyy hallitus ja kolme muuta osakasta (36 asuntoa), niin voi olla, että minun täytyy esittää ulkopuolista ja maksullista taloyhtiön hallitusta.
Voihan se olla, kun euroilla härnätään, niin löytyy hallitushalukkuutta, mutta riittääkö se asioiden hyvään hoitoon...