Meinasin kirjoittaa tämän tuonne erääseen toiseen keskusteluun, mutta siellä tuntuu jo sen verran olevan närästystä päällä, että laitan omana

Työkaverilla oli jo viime kesänä ongelmia nelipyttyisessä Suzukissa. Nyki ja nyhti pikkukierroksilla ja poltteli silloin tällöin tulppaa. Viime talvena irroitti kaasaripaketin, purki kohokammiot irti ja pesi ultralla. Kasauksen jälkeen synkkasi manometrillä. Silti ongelma pysyi. Paheni jopa siten, että poltti lähes poikkeuksetta nelosen tulpan parin päivän seisonnan jälkeen käynnistettäessä. Edelleen pätki ja rötäsi, mutta yläkierroksilla toimi ok.
Vihdoin sitten toi pyörän minulle, että saadaan perusasiat alta pois. Purin kaasuttimista kannet auki. Kalvot olivat ehjät. Luistit olivat ehjät. Mutta..
Nelosen luistista puuttui NEULA!

Tässä vaiheessa kävi ilmi siis että kaasarit oli putsattu vai alakautta ja ettei niitä oltu purettu kokonaan. Pyörä oli toiminut tällä tavalla jo pari vuotta, edellisen omistajan mukaan ennen toimi hienosti..
Pyörä on nyt paraikaa tallissani odottamassa uutta neulaa. Odote oireiden paranemiselle on aika korkea. Mutta monenlaista on monttööriä. Ensin kannattaa tarkastaa ne perusasiat ja sitten syventää tutkimuksia..