Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653982 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1275 : Lokakuu 03, 2016, 21:54:53 ip »
<snip>
Muutama kolhu työmailla josta muutamien päivien sairaslomalla selvitty lukuun ottamatta hirvikolaria työmatkalla.
<snip>

Peurakolari Nevadalla palaverista kotiin ajellessa oli meikäläisenkin ainoa työtapaturma. Toipuihan siitä, nyt on jo 13 vuotta tuosta. Eläkeläisenä on kivaa :-)
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1276 : Lokakuu 03, 2016, 22:05:58 ip »
Off topic autoilua osa sata.
Sain autoni toimimaan valmistajan edellyttämällä tavalla muutama viikko sitten. Olen huomannut sen vielä parantuneen ajamalla. Se on  ilmeisesti oppinut uusia temppuja ruiskuunsa, kun anturit antavat oikeaa tietoa. Kerrankin voittajafiilis tuon kanssa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1277 : Lokakuu 04, 2016, 00:15:42 ap »
...pellit vasta raollaan. Mystinen satunnainen käyntiinlähtöongelma Transportterissa vaatii ratkaisua. Josko jatkaisin vianetsintää näillä?
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1278 : Lokakuu 04, 2016, 10:17:49 ap »
Professionaalin oloinen mittari.

Dieselautoon vaihdatin polttoainesuodattimen hiljattain ennen kuin ilmenee pakkasella käyttöhäiriöitä. Vanhassa suodattimessa kun voi olla likaa että virtausvastusta. Renaultin suodatin on tosin melko iso: 10 cm halkaisijaltaan ja 35 cm korkea.
Autolla on vain satunnaista ajoa joten tankkia ei kannata tankata täyteen aiemmin vasta kun saa jo talvilaadun dieseliä.
Eräänä syksynä kävi nolosti kun olin tankannut lokakuussa tankin täyteen kesälaatua eikä ajoa ollut ennen joulukuuta. Hyvinhän se lämpimästä tallista lähti mutta seisottuaan yön pakkasessa alkoi hyydyttämään polttoainetta ajon aikana. Suodatin on lisäksi pyöränkotelossa eli se ei saa moottorilta säteilylämpöä. Piti turvautua vanhaan "kikkakuutoseen" eli bensiiniä tankkiin pari litraa. Onneksi oli sahabensaa mukana. Hiljalleen tukos aukesi sen verran että pääsi huoltikselle halliin lämmittämään tankillisen. Oli useamman tunnin kahvitauko.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1279 : Lokakuu 04, 2016, 10:47:47 ap »
Lainaus
Mystinen satunnainen käyntiinlähtöongelma Transportterissa
Kaikenlaista rahanmenoa taas ollut 12v vanhassa vajaat puoli miljoonaa ajetussa Audissa. Samalla kysyin eilen ajoituksen säätöä, kun haaleana taas saa sahata (muuten lähtee hyvin). Tuomio oli "ruiskutussuutin Nro. 3", osat 1.201,82€.  Pitää alkaa miettimään että mistä hommaa, romikselta, Boschilta vai mistä, alkuperäisvaraosina ei tohdi...
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1280 : Lokakuu 04, 2016, 11:21:33 ap »
Mikä lienee suuttimen normaali käyttöikä?
Purkamoilta olen hakenut omiin projekteihini ja vähän kavereillekin suuttimia.
Edullisia ovat olleet. Varmasti myös paljon ajettuja mutta toimivia.
Saaneet uuden elämän mp-käytössä. Bosch on ollut merkki. Voi olla sattumaakin mutta osittain valinta on johtunut kiinnitystavasta.
Jotkin suuttimet kun kiinnittyvät yläpäistään jakotukkiin. Sellainen on hankalampi soveltaa uusiokäyttöön.

Yllä oleva ei kauheasti liity kyseiseen murheeseen.
Jos suuttimen käämi on ehyt niin vika voi olla suuttimen hienosuodattimessa (tukkeutunut) tai suuttimen kara jumittaa.
Molempiin auttaa puhdistus. Se taas edellyttää purkutoimia ja rakenteessa on todennäköisesti kyse juurikin jakotukkiratkaisusta kuten saksalaisilla yleensä.
Joutuu siis purkamaan enemmän kuin yhden suuttimen osalta olisi tarpeen. Samalla vaivalla laittaisin uuden tai tai käytetyn suuttimen niin ei tarvitsisi tehdä suurempia kuvioita asian eteen. Hommassa puhtaus on tärkeää.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1281 : Lokakuu 04, 2016, 11:40:04 ap »
Professionaalin oloinen mittari.

Eräänä syksynä kävi nolosti kun olin tankannut lokakuussa tankin täyteen kesälaatua eikä ajoa ollut ennen joulukuuta. Hyvinhän se lämpimästä tallista lähti mutta seisottuaan yön pakkasessa alkoi hyydyttämään polttoainetta ajon aikana. Suodatin on lisäksi pyöränkotelossa eli se ei saa moottorilta säteilylämpöä. Piti turvautua vanhaan "kikkakuutoseen" eli bensiiniä tankkiin pari litraa. Onneksi oli sahabensaa mukana. Hiljalleen tukos aukesi sen verran että pääsi huoltikselle halliin lämmittämään tankillisen. Oli useamman tunnin kahvitauko.

Se parafiini kun kerkeää hyhmettyä joukkoon, ei se enää liukene. Pitää lämmittää takaisin dieseliksi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1282 : Lokakuu 04, 2016, 11:41:57 ap »
Lainaus
Mystinen satunnainen käyntiinlähtöongelma Transportterissa
Kaikenlaista rahanmenoa taas ollut 12v vanhassa vajaat puoli miljoonaa ajetussa Audissa. Samalla kysyin eilen ajoituksen säätöä, kun haaleana taas saa sahata (muuten lähtee hyvin). Tuomio oli "ruiskutussuutin Nro. 3", osat 1.201,82€.  Pitää alkaa miettimään että mistä hommaa, romikselta, Boschilta vai mistä, alkuperäisvaraosina ei tohdi...

Bensa vai diesel?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1283 : Lokakuu 04, 2016, 12:01:35 ip »
Minun, alan ammattilaisen (evp) kielessä, on ruiskutussuutin aina bensakoneen suutin. Suihkutussuutin löytyy dieselistä.
Vastaukseni tulevat sen mukaan.

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1284 : Lokakuu 04, 2016, 12:04:25 ip »
2.5 tdi/V6, viimeisin ja tehokkain versio vahasta "jakajapumppu" (?) vehkeestä. VAG varaosalista kertoo: "059 130 202 F, ruiskutussuutin (täydellinen)".
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1285 : Lokakuu 04, 2016, 12:13:41 ip »
Jälleen käännösvirhe tai virhe jo VAG:llä. Häiritsee kun tekniikan lehdetkin ja jotkut ammattilaisiksi itsensä kuvittelevat kertovat asioista ristiin ja asioiden erot ja toimintatavat hämärtyvät. Kiertämättä dieselien ja bensakoneen suuttimet ovat lähentyneet toimintaperiaatteeltaan toisiaan. Enää ei asenneta paineajoitteisia suuttimia vaan on sähköisesti ajoitettu toimintatapa.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1286 : Lokakuu 04, 2016, 14:08:30 ip »
Ottamatta kantaa "ruisku/suihku"  , ko suutin,     Iparts "Suomi"  +372 6863345  taitaa kustantaa 389,23 eur. Bosch - merkkinen
eiköhän se eteläsuomesta muutamassa päivässä saavu. 

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1287 : Lokakuu 04, 2016, 14:53:55 ip »
Se on myös dieselissä niin kauan ruisku, enne kuin polttoaine osuu suuttimen kärjen reikiin, jolloin siitä dieselvirtauksesta tulee suihku. Ruiskutussuutin on ihan oikea nimi, sillä suihkutetaan polttoaine palotilaan dieselissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1288 : Lokakuu 04, 2016, 18:51:38 ip »
Pitäkää tunkkinne. Minä pidän omani. Onkos dieselissä sitten ruiskutuspumppu vai.....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1289 : Lokakuu 04, 2016, 19:33:53 ip »
Yleensä siirtopumppu ja korkeapainepumppu..
Hyvä pyörä, parempi mieli.