Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 653990 kertaa)

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1230 : Elokuu 30, 2016, 08:33:21 ap »
Tuosta kaavaillusta rikesakon (taas) korotuksesta.
345e ropisisi 6km/h nopeusrajoituksen ylityksestä.
Ei hitto, on tää tosiaan hullu maa kuten Ikkala mainitsee!
Ihan kuriositeettina, niin tuo summa on enemmän kun virossa haastalelemani tarjoiliatar tienaa kuussa tyyriissä ravintolassa (niillä on lakisääteinen minipalkka muistaakseni 700e, mutta sitä ei noudateta vaan työhaastattelussa kysytään mihin hintaan olet valmis töihin ainakin tässä kyseisessä tapauksessa).

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1231 : Elokuu 30, 2016, 09:20:18 ap »
Vielä kun otetaan käyttöön se mitä Mikko Alatalo taannoin ehdotti, sakotetaan myös alinopeudesta. Alkaa olla mielenkiintoista tasanopeusajoa maanteillä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 505
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1232 : Elokuu 30, 2016, 09:21:30 ap »
Niinpä on. Huomattiin tämä Kroatian Trogirissa Guzzin merkkihuollossa kun vietiin etujarrupalojen vaihtoon. 7 mm avain puuttui pajalta, mutta eipä montaakaan minuuttia kun skootteri ulvoi pääkadulla ja avain tuotiin paikalle. Silti vaihtoon meni vain puoli tuntia ja veloitus hommasta 23 €  :)

Lainaus
Monet valmistajat käyttävät takajarrusatuloissa 7 mm kuusiokoloruuvia.
Niin käyttävät. Guzzikin, mutta etujarrussa, esimerkiksi CARC-malleissa.
Lisäsin kyseisen avaimen työkalusettiin. Välttämätön jos tarvitsee etupyörä irrottaa reissun päällä. Toki hyvässä kuusiokolosarjassa 7-millinenkin on mutta aika harvassa. Lienee tuumamitoituksellista alkuperää kun avaimessa oli toisella puolen murtoluku.

Guzzeissa kun on perinteisesti muutama sama osa kun H-D:ssä kuten astinlaudat niin niiden kiinnityspulttikoko on M7. Sekin on perua tuumamitoituksesta.
Yleensäkin Guzzista löytyy tuumamitoitusosia jonkin verran. Keulaputkissa on, tosin harvassa mallissa, tuumamitoitus. Nykyään onneksi vähempi. Esimerkiksi NPT-kierre on vaihtunut M10 x 1-kierteeksi mutta vaatii siksi erillisen tiivisteen. Myös ilmausruuvit ovat nykyään millikierteisiä.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1233 : Elokuu 30, 2016, 11:29:09 ap »
Lainaus
merkkihuollossa kun vietiin etujarrupalojen vaihtoon.
Ei sielläkään sitten kovin usein jarrupaloja CARC-Guzzeihin vaihdeta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1234 : Elokuu 30, 2016, 14:19:11 ip »
Siinä ei olla ehkä oltu tilanteen tasalla. Saattaa olla ettei ohjekirjaa oltu luettu tarkkaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka Karjalainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 505
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1235 : Elokuu 30, 2016, 14:42:10 ip »
Ei siltä näyttänyt katukuvassa; skootteri oli suosituin vehje. Mutta MG merkkihuolto sentään keskellä kylää uusissa tiloissa.

Lainaus
merkkihuollossa kun vietiin etujarrupalojen vaihtoon.
Ei sielläkään sitten kovin usein jarrupaloja CARC-Guzzeihin vaihdeta.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1236 : Syyskuu 01, 2016, 12:57:41 ip »
Jaaaaaa autosta pakosarja halki  >:( Päältä ja alta. Oikeen huolella. Autoa on vaivannut nykiminen kylmänä jo reilun vuoden. Ei ole löytynyt syytä oikeen mistään. Kaikki pelaa myös diagnostiikan mukaan. Livedataa tutkailtuna lämpimänä seos laihenee, lambdat kyllä toimii. Alettiin epäillä ilmavuotoa, kun pakokaasu ei haise konehuoneessa, eikä lämpösuoja päällä löytynyt mistään pakokaasun tuulen virettä. Liekö syy nyt löytynyt?

Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1237 : Syyskuu 21, 2016, 09:46:50 ap »
Väsytysvoitto autotekniikasta!!  :D
Autoani vaivannut nykiminen ja tehottomuus on selätetty. Lähes kahden vuoden taisto takana. Aiemmin olin saanut ohjeeksi kokeilla yksittäisiä antureita, poistamalla sen käytöstä ja sen jälkeen seurata toimintaa. Jos moottorin toiminta muuttuuparemmaksi, anturissa lienee vikaa. Olin kokeillut jo kaikki haistimet, joille näin voi tehdä. Täysin ilman tulosta. Kaikki siis tuntui olevan kunnossa. Tilailin kuitenkin muutama viikko sitten Ebaysta veljen dieselautoon ilmamassamittarin. Sehän oli halpa 150€ Suomesta/38€ Kiinasta. Auto parani osan vaihtamalla. Ajatus omaan autoon kokeilemisesta heräsi juuri tästä, oman auton ilmamäärämittari maksaa Suomessa satakunta rahaa ja Kiinassa 16€ kuluineen kotiin.. No ei siinä korkealta tipu, jos ei toimi vaikka ollenkaan. Osa saapui ja tutkailin sitä, verraten alkuperäiseen. Alkuperäinen on haistellut virtaavaa ilmaa jo 16 vuotta ja 226tkm, eli olihan sillä jo työsuoritetta takanaan. Ihan hyvältä näytti kiinankopio, ei mitään näkyvää estettä asentamisella. Liitin oli selvästi tiukempi ja varmaan tiiviimpi. Mittari imuletkun väliin ja testaamaan. Pyhät pyssykät! Meinasi lähteä käsistä kun tielle pääsi! Aiempi tarve hakea kierroksia ja momenttumia on poissa. Kaasupolkimen viimeinen pari senttiä ei enää tukahduta autoa, nykiminen on historiaa. 2000-3500 kierroksen välille tuli ämpärikaupalla käytettävää voimaa. Lisäksi liikkeellelähtö helpottui, kun ei tosiaan tarvitse liirata kytkimellä kierroksia ja koettaa olla stumppaamatta. Myös ohituksia voi taas kuvitella tekevänsä liikenteessä.
Veikkaan, että alkuperäinen mittari on ollut heikolla toiminnalla niin kauan, että boksin opitut arvot ovat olleet jo päin hanuria. Kun johdon sitten irroitti, otti moottorinohjaus käyttöön opitut, laihat seostargetit. Ihme sinällään, kun diagnostiikka antoi suht järkeviä lukemia auton käydessä. No, oli miten oli, nyt toimii! Ennen laiska auto heräsi horroksesta ja voisi kuvitella koneesta nyt irtoavan lähemmäs sen valmistajan kertomaa numeroa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1238 : Syyskuu 21, 2016, 10:08:20 ap »
Ehdotin samaa eilen tutun noin 15 vuotta vanhan V6 Audin omistajalle. Käynnistyvyys epämääräistä ja kulkua huonosti. Oli vaihtanut tulpat, sytytyspuolat ja muitakin osia mutta tilanne ei parantunut. Tosin akkukin oli melko puuduksissa.
Sanoi vievänsä vaihtoautoksi jonnekin.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1239 : Syyskuu 21, 2016, 10:18:44 ap »
Siksipä tämä venyi, kun anturin toimimattomuutta ei oltu saatu todennettua. Merkkifoorumilla ohjeena oli lähinnä "Vaihda umpimähkään ripakopallinen antureita ja osia". Ehdotukset vaihdettaville osille olivat kaikkea mahdollista keulamerkin ja ratin väliltä. Itse kuitenkin lähestyin vikaa poissulkemalla mahdollisia vikapaikkoja.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1240 : Syyskuu 21, 2016, 14:38:57 ip »
Ilmamassamittari on kulutusosa. Paljon siihen kertyy törkyäkin, varsinkin jos ilmansuodatus ei ole aina kunnossa.
Kokeilin pestä kyseistä osaa, liitekuvassa se on ollut bensapurkissa likoamassa varttitunnin. Bensan väri muuttui mustaksi huljutellessa ja purkin pohjalle jäi sorakerros. Viimeistelin kontaktisprayllä. Toimi vielä operaation jälkeen mutta kun ei siitä pesemällä uutta saa, laitoin uuden kun eivät paljoa maksa.
Tarkoitukseen on myytävänä puhdistusaineitakin.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1241 : Syyskuu 21, 2016, 14:47:04 ip »
Joo, volkkarit noita syö kuin näkkäriä. Tutun autokorjaajan mukaan vetää juuri yleensä mieluusti laihalle vikaatuessaan. En tiedä mikä tuossa oikein happanee, kun mekaanisia osia ei ole ja mittaavan kuumalangan/filmin puhdistaminenkaan ei osaa täysin paranna. Se nimenomaan hiipuu käytössä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 2 152
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1242 : Syyskuu 21, 2016, 14:59:02 ip »
Mittauslangan, liuskan tai mikä hommaa hoitaakaan, pinta menee kuulemma "röpöläiseksi" ajan kanssa.
Ei sitten enää toimita oikeanlaista signaalia ohjainlaitteelle.
Oma lukunsa on sitten ilmansuodattimen vaihtajan toiminta. Tuossa minun Transportterissa suodatin oli
rikki eikä ollut edes oikealla paikallaan. Syynä lienee vaihtotyön suuruus. Sen saa periaatteessa vaihdettua kun
avaa kotelon klipsit ja raottaa koteloa minkä pystyy. Tuskin menee siten kuitenkaan oikein. Pitää purkaa
ympäriltä tavaraa pois niin paljon, että saa koko suodatinkotelon kannen nostettua pois. Vähän niin kuin
Guzzin pikkulohkon suodattimen vaihto ;D.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1243 : Syyskuu 21, 2016, 15:08:56 ip »
Veljenpojan mopoautossa oli kanssa filtteri mukavassa paikassa; moottorin ja tulipellin välissä, osin lattian alla.. Oli edellinen huoltaja todennut työn sen verran työlääksi, että jätti vaihtamatta. Ilma ei enää läpi kulkenut, vaan imi putsarikotelon ruttuun ja veti sen välistä ilmoja. Ei ollut kovin halukas lähtemään enää käyntiin. Tuon siis kuuluisi olla keltainen tai ainakin häivähtää sinne päin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Summu

  • Viestejä: 348
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #1244 : Syyskuu 22, 2016, 21:31:49 ip »
https://www.uusisuomi.fi/raha/204522-sdpn-kansanedustaja-tytti-tuppuraisen-lakialoite-pullon-ja-tolkinpalautusrahat

Kansanedustaja Tuppurainen pääsi juuri "Tyhmät ihmiset" -listalle. Kansanedustaja ei ilmeisesti ymmärrä, että verottajan mukaan tulot pitää ilmoittaa veroilmoituksessa ja verottaja ei ole kiinnostunut muutaman sentin tulojen verottamisesta, kunhan ne vain on ilmoitettu. Ks. verotettavan tulon alaraja. Pullonpalautusrahoista tuskin joutuu maksamaan veroa ellei kysymyksessä ole aivan valtava määrä eli kerääminen on ammattimaista ja kokopäiväistä ja silloin paatuneimmankin veropinnarin pitää myöntää, että asia on ihan jees.

Tämä postaus on rangaistus Suomen kansalle, joka ei ymmärrä asiaa ja äänestää tuppuraisten kaltaisia eduskuntaan.