Kirjoittaja Aihe: totaalisen off-topic -ketju  (Luettu 655083 kertaa)

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #210 : Helmikuu 08, 2014, 14:45:36 ip »


Mitäs jos puhutaan vaihteeksi vaikka Mersujen vioista ja siitä missä kilometrimäärissä niitä esiintyy...

HUOM. Jätetään ne A ja B-sarjalaiset kokonaan pois, kun ei niitä oikein voi mersuina pitää. Ainakaan laadun puolesta...



Miun W201:seen pitää joka katsastukseen vaihtaa taakse yksi pusla / tukivarsi ja eteen yksi pallonivel / pusla.
Taka-akseli on korissa kiinni 10 tukivarrella ja kun on simpukkaohjaus, niin palloniveliä on enempi hammastankoon verrattuna.
Kannentiivisteen vaihdatin 440 000km kohdalla, kun alkoi vuotamaan öljykanavan kohdalta öljyä ulos. Eihän se pakollinen toimenpide ollut, mutta arvelin korjauttaa sen etukäteen. Muuta kannelle ei tarvinnut tehdä ja edes jakoketjua ei tarvinnut vaihtaa.
Joten eihän ne ajamista kestä, vaikka kilometrejä ei tule vuodessa kuin 35 000km.
Tämäkin vielä! ! !

TimoEv

  • Viestejä: 2 159
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #211 : Helmikuu 08, 2014, 17:23:16 ip »
Siitä Ihme-Opelista vielä...
Kun noin vuosina ajelin ~65´000 km / v, niin edeltävät kulkupelit olivat Toyotoja. Ja tuo Opelin seuraaja oli myös Toyota.
Noita Opelin ongelmia ei noissa ollut. Kyse oli huonosta autosta. Sehän oli sitä aikaa kun seuraavaan Ople-mallin julkistus tavallaan myöhästyi 1,5v. Olen ymmärtänyt, että Russelsheimiin palkattiin ihan uusi ostojohtaja ja laatu putosi, mutta rahaa kuulemma säästyi...

Sinänsä asia on merkityksetön nykyään. Jos joskus maailmassa olisi varaa ostaa uusi kulkuneuvo en autoa ostaisi.
Valinnan vaikeus olisi kuitenkin jonkinmoinen, kun pitäisi valita kolmesta: C, N tai S. Kun ovat niin erilaisia ja eri tyyppisiä... Huoh! :-\

Guzzr

  • Viestejä: 671
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #212 : Helmikuu 08, 2014, 17:37:18 ip »
Onko muita kuin BMW, Honda ja Suzuki, jotka valmistavat sekä mp että autoja?
Pari Honda meillä on ollut, Accord-mallit, ja molemmat olivat hyviä. Yks uutena ostettu ja toinen(engl. valmistettu) käytettynä hankittu.
Kuolinpesän MB C -malli olen korinalaosa-maalannut pari kertaa - huono maalipinta tai pohjamaali ja myös huono veto =takaveto. Ja tällä mallilla ei oo edes öljytikku. Myöhemmin
MB oli pakko laittaa tikut uudemmille malleille.  :-\
Kerran verstas laittoi liikaa öljyä moottoriin - jouduimme lähtemään takaisin verstaalle vähentämään öljymäärän - kun summeri ja punavalot paneelilla ilmoitti vikan.
Onko MB huono merkki kun ei nykyään kelpaa taksiyrittäjille.? Vai onko saksalaismerkkit liian kalliita matalasuhdanteessa Suomessa.
Ja kyllä Toyotakin ja Honda maksaa paljon nykyään käytettynäkin.
Itse ajaamme nyt USA-, Ranska- ja Englantilaisautoilla, ja  aika vähän km/  vuosi.

On kokeiltu myös Ruotsi- , Korea-, Italia-, Saksa-, Japani-, Hollanti- ja muitakin jenkkiautoja 40-vuoden aja............... 

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #213 : Helmikuu 08, 2014, 17:39:32 ip »
Mesemiehellä pitää aina olla silppukopallinen niveliä ja puslia varastossa, jotta on mitä vaihdella ennen katsastusta tai kun alkaa kulkea "uraherkästi". Onneksi ne ei maksa paljon mitään. Omani 90-luvun alusta (viimeisiä 190D) ja nyt ei enää tule paljon kilsoja kun on "sarkansa" kyntänyt tuolla työelämässä. Pääomatappiotkin on olemattomia, joten liikeneviä varoja voi haaskata prätkiin. Ikinä en kans ole uutta autoa ostanut kun eka vuoden pääomatappiot on hyvän pärrän verran.
Joskus ollut useita Rellujakin ( Tipasta - Lagunoihin) ja ne on pelittänyt hyvin ja mukavia ajaa, paitsi 2000-luvun Rellut jotka on aika syvältä kuten tilastot osoittavat. Vanhat ruotsalaiset panssaritkin ovat kestäviä joskin aika isoruokaisia.

tramp

  • Viestejä: 151
  • Säkkijärvenpolkka on ihan hanurista
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #214 : Helmikuu 08, 2014, 17:47:13 ip »
Jostakin just lukasin noiden taksien käyttämät merkit ( olisko ollut vuoden 2013 tilasto) ja ainakin siinä tilastossa MB oli vielä ykkönen. Seuraavat tais olla Volvo ja Toyota.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 407
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #215 : Helmikuu 08, 2014, 17:50:55 ip »
Se hyvä tässä keskustelussa on, että omat autohuolet tuntuu kovin pieniltä. Jollain menee minuakin huonommin  ;D
Omaan autoon vaihdoin termarin, niin tuli lämpöviat kuntoon.


..ihan ilman hampaita ja huumorilla edellinen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #216 : Helmikuu 08, 2014, 18:23:17 ip »
Oli mullakin Opel Corsa Diesel, ajelin sillä 8 vuotta ja 288.000 km.
Oli siinä vika: laturin hihna oli mitoitettu huonosti, ei kestänyt, yhden kiristyksen saattoi tehdä, sitten oli vaihdettava. Ja sitten noin 140.000 km kohdalla huollossa joku kiristi hihnaa liikaa ja laturista meni laakerit. Olipa kallis Hitachin laturi, 3647 markkaa (tosin siihen sisältyi työ ja 2 päivää laina-autoa). Ei muuta vikaa, mutta laiskaa oli kulku.  ;D

Seuraava auto oli Toyta Corolla, 2-litrainen turbodiesel, ajelin silläkin 8 vuotta ja 221.000 km - yksi ruiskutussuutin meni & kallis oli. Toyota-huolto olisi vaihtanut kaikki 4 kerralla, 672 € kappale. Itsenäinen huolto suostui vaihtamaan sen yhden, viallisen (tosin ei ollut helppoa määrittää, mikä oli rikki).
Jaa niin, menihän siitä radiokin, kuulemma tyyppivika.

Nyt ei ole autoa, täytyy lainata vaimolta, jos tarvitsee... ja kohtahan pääsee taas mopoilemaan.  :)
Emeritus-guzzisti

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #217 : Helmikuu 14, 2014, 08:57:25 ap »
Lainaus
Kyllä on aivan päin hel....... jos UUSI moottoripyöräilijä täytyy käydä kat.kontorille  4 - 5 kertaa ennenkuin saa ajaa täystehoinen mp. - jos aloittaa 15 - 16 vuot. iästä.
Tämä täytyy heti muuttaa.
Kauppiaita ovat kuullema miet. kääntyä eduskunnalle asiassa.

Lainaus
Ei tainnut Smoto olla yhtä hereillä tässä korttiasiassa kuin katsastuksen suhteen.

Lienee ollut noin kaksikymmentä vuotta sitten kun sekä poliitikot, Liikenneturva että motoristijärjestöt päivittelivät 16 - 25 -vuotiaiden moottoripyöräilijöiden onnettomuustiheyttä. Asialle piti siis tehdä jotain. Esityksenä oli silloin tehdä kortista vaiheittainen ja pudottaa tehoja. Toimenpiteellä on ollut selvä liikenneturvallisuutta parantava vaikutus sekä nuorten moottoripyöräilijöiden määrän vähentyminen. Se että onko jokin kallista tai tarkoituksenmukaista on kai enemmän näkemyskysymys.

Vastapainona on saatu ryhmä moottoripyörällä ajavia kortittomia. Niihin edellämainitut toimet eivät ole tehonneet. Silti niissä loukkaantuneet ja menehtyneet lasketaan samaan tilastoon kortillisten kanssa. Paljon olisi parantamista.

Tässä olisi tietysti aihe jota voi viedä eteenpäin. Muistakaa että SMOTO ei tee yhtään mitään jos joku jäsenistöstä ei jotain asiaa itse aja eteenpäin. Muutaman aktiivisen henkilön vapaaehtoinen ja palkaton toiminta ei repeä joka paikkaan. Joukkoon mahtuu lisää aktiivisia toimijoita. Voin vakuuttaa. Esimerkiksi MMAF hoitaa verotusasioita ja ajoneuvotekniikkaa SMOTOssa. Voisi olla esimerkin valossa syytä perustaa oma toimintaryhmä ajokorttiasioita hoitamaan.

Yhteydenotot: http://www.smoto.fi/?page_id=70

Katson muutaman kuukauden päästä onko kuinka monta yhteydenottoa ja esitystä on ajokorttiasioissa tehty.

No nyt on otettu "yhteyttä" Smotoon,ihan livenä. Smoton jalkautuessa kerhovierailulle ,jotka alkoivat eilen Pieksämäeltä. Resurssien puute on ,niin kuin MM totesi,käsinkosketettava. Onneksi on tainnut taannoinen jäsenmaksu hässäkkä jo rauhoittua ja järjellä ajateltuna ,pitäisi jokaisen motoristin kuulua jotakin kautta edunvalvonta yhteisöön.
Keskustelua oli paljon:Ajokortti,Vakuutukset ja "Jäsenedut".


Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #218 : Helmikuu 14, 2014, 16:55:25 ip »
Tämä ainakin on totaalisen off-topic  ;)

http://www.youtube.com/embed/Xfzxesxk_Yo
Emeritus-guzzisti

sälli

  • Viestejä: 8
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #219 : Helmikuu 19, 2014, 18:56:35 ip »
Joku jos jaksaa lukea ja vastata niin olis jees, eli hommasin uuden printterin kun tulee aina sillon tällön tarvetta tulostaa joku lappu tai lippu. Tuommosen Epson Expression Home XP-305 ostin, alle viidenkympin sain ja olin tyytyväinen. Vasta nyt aloin kattomaan musteiden hintaa ja en meinannu uskoa, paketti musteita melkein yhtä paljon kuin itse tulostin: Epson monipakkaus 18 Claria Home Ink??! Mikä järki? Tuntuu että menin lankaan, tekis mieli palauttaa koko laite.  >:( Ja toiseks, minkä "grammaista" on perus toimisto-tulostuspaperi? En halua sellaista ihan halpaa läpinäkyvää. Tuolta esim löysin: tulostuspaperi mutta onko 80 grammanen ihan ok..?

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #220 : Helmikuu 19, 2014, 19:05:47 ip »
Järki on just siinä: printteri on halpa, musteet kalliita - varma tulonlähde firmalle.  ;D

80-grammaista paperia silloin käytettiin, kun olin työelämässä - ja sellaista on pöytälaatikossa nytkin - ei kuvatulostukseen kuitenkaan.
Emeritus-guzzisti

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 553
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #221 : Helmikuu 19, 2014, 19:10:28 ip »
Jep,
Printterikauppa on "suurta huijausta". Varsinkin värillisten mustesuihkutulostimien. Kaupan kannattavuus perustuu kallisiin värikasetteihin.
Itse olen jo usean vuoden käyttänyt hieman kalliimpaa mustavalkolaseria.
Ostettaessa se maksaa hieman enempi, mutta yhdellä värikasetilla (musta) tekee monen monta tulostetta. Eikä musteet kuivu patruunaan.

Paperia on tarjolla moneen lähtöön. Itsellä nyt 75g /matta. Sen ohuempaa ei juuri kannata käyttää (eli 80g on ok peruspaperi).
Jos tulostelee väritulosteita, on hieman painavampi 90-100g kiillotettu paperi on parempi.
Onnittelukortit ja esitteet jopa 110-120g/ kiiltävä.
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

jjp

  • Viestejä: 201
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #222 : Helmikuu 20, 2014, 08:47:39 ap »
80-grammanen on se 'standardi' paperi. Tuon rintterin kanssa jotku tekee niin, että kun muste loppuu, niin ostetaan uus ja hukataan se vanha jonnekin...
Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

egon

  • Viestejä: 968
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #223 : Helmikuu 20, 2014, 09:37:01 ap »
Oman muistesuihkun patruunat saa täytettyä uudella musteella joissakin kivijalkakaupoissa, olikohan pari kymppiä per laaki. Kone inkuttaa jotain täyttöpatruunasta, mutta antaa inkuttaa kun se silti kerran toimii. Ensiasennuspatruunat on pieniä sekä suihkukoneissa että lasereissa, tarvikepatruunalla printtaa moninkertaisen määrän A4 -roinaa.

Huhu kertoo, että joissakin printtereissä on sisään ohjelmoitu laskuri, joka panee koneen tilttiin kun tulee säädetty määrä täyteen, vaikka konessa ei sinänsä olisi elimellistä vikaa. Jossain on kuulemma ohjeita, miten tuon tilttausrajan saa ohjemoitua isommalle, mutta ei ole vielä ollut tarvetta sellaista haeskella.

sälli

  • Viestejä: 8
Vs: totaalisen off-topic -ketju
« Vastaus #224 : Helmikuu 20, 2014, 17:40:22 ip »
Jaahas, no ilmeisesti oon sitten tavallaan mennyt lankaan. Mutta en kyllä tied mikä se vaihtoehto olis. En kyllä suostu maksamaan tollasta hintaa noista musteista ja nopeella googletuksella löytyikin monta kertaa helvempia vaihtoehtoja.

Lainaus
Huhu kertoo, että joissakin printtereissä on sisään ohjelmoitu laskuri, joka panee koneen tilttiin kun tulee säädetty määrä täyteen, vaikka konessa ei sinänsä olisi elimellistä vikaa. Jossain on kuulemma ohjeita, miten tuon tilttausrajan saa ohjemoitua isommalle, mutta ei ole vielä ollut tarvetta sellaista haeskella.
Eikös ton pitäisi mennä jo laittomuuden puolelle?! Jos semmonen osa siellä on niin kai sen voi löytää?