On tietysti eri asia onko seegerin laitto ollut uutena ahdistavaa. Ne kuminpalat ovat voineet hieman turpoilla kun niitä koko ajan puristellaan. Ja aika kovettaa. Nykykumiin kun ei saa laittaa enää kunnon pehmentimiä.
Ja kyllä. Siellä on kitkapinta seegerin navanpuoleisella sivulla alunpitäen. Kaikki kuluu mikä hemppaa. Californioissa on hieman kevyempi ratkaisu kuin sporttisemmissa malleissa. Paitsi sitten kaikkein sporttisimmissa ei ole lainkaan.
Tuohon kitkapinnan paksuuteen en ota kantaa mutta omissa pyörissäni huollon ja puhdistuksen yhteydessä olen sen katsonut ja todennut onko pintaa vai ei. Kunhan tästä tulen entiselleni niin pöyhäisen varaston kunnostamattomien osien tilannetta onko siellä missä kunnossa nuo kitkapinnat. Pitäisi kolme napaa löytymän.
Tuosta liitekuvasta en saa selvää onko tuo kitka- vai toinen puoli. Joka tapauksessa toisessa pinnassa on joko massalevy- tai sintteripinta pyörän iästä riippuen. Uusihan ei montaa kymppiä maksa.
Tuossa on valuvanneversio:
http://www.motomatti.fi/2013/06/california-kolmosen-takapyoran-navan.htmlKoitan katsoa olenko tehnyt juttua Jackal-Stone-EV-osastolta. Joka tapauksessa olen niitäkin remontoinut. Pyörien omistajat eivät yleensä tiedä että tämäkin on säännöllistä huoltoa vaativa kohde. Renkaanvaihdon yhteydessä tulee yleensä tehtyä.
Löytyi toisestakin versiosta lyhyt selostus:
http://www.motomatti.fi/2012/02/californian-takanapa.htmlKolmannesta versiosta ei löytynyt juttua mutta ei siitä tainnut oola kysymystäkään. Mutta tuosta jälkimmäisen linkin jutusta selviää että kitkaa siellä välissä on ja nimenomaan liimattu massalevy.
Valitettavasti aloin tekemään kovin myöhään blogiani niin että suurin osa remonteista on jäänyt tosittamatta ja alkupäässä jutut ovat ylimalkaisempia. Joitakin niistä olen "päivittänyt".