Hienoa että Rosso Mandello lähtee taas liikenteeseen

. Mielestäni ulkonäöltään parasta A -luokkaa Guzzeissa (onko vielä alkuperäinen 1-levyinen kytkin vai vaihdettu 2 -levyiseen?).
1. Tps:n säätöarvoista
a) Tyhjäkäyntiasento
Olen kolunnut molemmat Workshop Manualit, tehtaan opetusvideon ja V11sport.de -foorumin yhden ohjeen läpi ja tein niistä yhteenvedon että pääsen käyrryille kun olen V11 noviisi. Katillisille on vain yhtä arvoa mutta näille katittomille on V11sport.de -ohjeessa pienempi arvo kuin Workshop Manualissa. Mielestäni sillä ei ole muuta merkitystä kuin se, että tämä määrää paljonko läpät ovat (synkronoituna) auki tyhjäkäyntiasennossa. Jos ovat liikaa (mV arvo suuri), tyhjäkäynti on liian korkea vaikka ilmaruuvit ovat pienellä. Jos ovat sopivasti auki, 1100 r/min tyhjäkäynti löytyy kun ilmaruuvit ovat n. 1/2 kierrosta auki.
b) Perusarvo läppä täysin kiinni
Tähän ei löydy muuta kuin se 150 mV ohjearvo. Kuka säätää mihinkin, omista syistään. Olen siitä onnellisessa asemassa että olen yksi Motomatin tekemien "liitos/säätö -sarjan" omistajista. Kyllä on näppärää säätää, sen kun laittaa pistokkeet vastakkain ja mittarin riviliittimeen. Tässä "DeLuxe" -mallissa on vielä se JuhaV:n ideoima potikka toteutettuna. Jos haluaa, potikan avulla voi hakea millä tps:n asetuksella moottori käyttäytyy oman mielen mukaan (koskematta tps:ään). Sitten mittaa mikä on mV -arvo, napsauttaa vipukytkimestä testauspotikan pois päältä ja kääntää tps:n siihen arvoon. Minä tekisin tuon viimeisen "läppä kiinni" -asennossa. Johtosarjan valmistaja on antanut ymmärtää että lambdalla/kateilla varustettuja malleja ei parane manipuloida näin primitiivisin keinoin.
2. Ne tyhjäkäyntiarvot
Vuosimallit 1999-2002 (ei kat) : 465 mV, +/- 5mV (= 2,9° +/- 0,1° auki)
1) : 500 - 525 mV (= 3,2 - 3,6° auki)
2)Vuosimallit 2003 (kat) => : 550 mV, +/- 5mV (= 3,8°, +/- 0,1° auki).
3)1) = V11Sport.de
2) = MG/Workshop Manual “ei kat” 03/2001
3) = MG/Workshop Manual Update “kat” 04/2003 + MG/Opetusvideo + V11Sport.deHuomautettakoon että Guzzidiagista ei ole apua tps:n säätöön, koska ecu ilmoittaa ulos mV ja astearvoja suurin askelin: sopii siis vain karkeaan varmistukseen millä hehtaarilla ollaan.
3. Mittarista
Kuvissa on oma perusmittari ja kun sen säätövalitsin on kohdassa "2", näyttö on voltteja. Näyttö "0.460" = 460 mV. Omalla kohdalla toimii hyvin tyhjäkäyntiasento 460 mV.