Suurin haitta ilmajäähdytyskoneella on varmasti tyhjäkäynnillä kuumassa ilmastossa ja tehonotto moottorista.(Vesijäähdyt. näyttää sallia suurempia tehoja ja kierroksia)
Muistan kerran Ranskassa: Oli 35 astetta ja pitkiä autojonoja kapealla tiellä ennenkuin tulin keskisuureen kaupunkiin(ei ohitusmahdollisuuksia) . Le Mans moottori kävi KUUMAA, jouduin pari
kertaa pitää taukoja tien vierellä ja jännitti (kestääkö moottori?)(Olisi ollut kivaa tai vähemmän jännitystä siinä vaiheessa jos alle olis ollut vesi"pyssy"-kone.
Mp-tallissa ovat muuten 3 vesijäähd. koneita ja se pojan kevein italialainen tuottaa niin hyvin kuin 95 hv 750-moottorilta. Ne eivät ole vaatineet paljon huoltoa. Ainoastaan GL 1000,n
vesipumpun vaihto + tiivisteet on tehty.
140 hv,nen Guzzi sporttimatka-mp kyllä kiinnostais jos kaikki muut ominaisuudet ovat hyviä ja vaihtoraha sopiva ja ajofiillnki koelenkillä
