Voit lohduttaa ittees sillä ettet ole ainut etkä viimmenen joka sen öljyrenkaan rikkoo kasatessa...
Sen saa kyllä niin helposti 1100 koneessa poikki ettei tosikaan.
Mä laitan nykyään ensin männän pyttyyn ja sitten vasta pakettina lohkoon paikalleen. Männäntapin ja sokat (tilaa samalla uudet sokat) mahtuu laittamaan paikalleen kun mäntä mahd. alas pyttyyn ja kiertokanki pitkälle. On helpompi asentaa noin.
Jep. Tämän kun muistaisi, mutta tottakai koitin laittaa sylinterin männän päälle siten että mäntä on kiinni kiertokangessa joka on kiinni kampiakselissa jnpp.
Tavoitteena tänä viikonloppuna:
- ottaa männät irti
- saada Piikkiöstä tai jostain muualta öljyrengas (varuiksi tilasin kaksi), uudet lukkorenkaat ja vielä yksi nostinkuppi
- laittaa sylinterit mäntien päälle käyttäen männänrengastyökalua
- pistää moottori kasaan
- kellottaa asteet ja tarvittaessa taas kerran irrottaa nokkaketju ja rattaat ja ottaa tarpeeksi monta kertaa uusiksi
- pistää moottori käyntikuntoon.
Jotkut kuulemma ajavatkin moottoripyörillään. Minusta on paljon jännempää rikkoa ja kasata ja rikkoa ja kasata uudelleen läpi kesän, vuodesta toiseen, moottoripyörää tallissa sen sijaan että ajaisin sillä.
edit: Nyt akuuttina haasteena saada tänäksi tai huomiseksi osat Piikkiöstä. Minä kun olen Hyvinkäällä tänään kello 17 asti ja Piikkiö sulkee ovensa tänään kello 18 ja avaa ne vasta maanantaina kello 10. Jos pyydän pistämään postiin, saanen osat vasta maanantaina, eli "se siitä viikonlopusta".
edit lisää: Hankin aikanaan BMW R1100GS-vehkeen, että olisi edes joku vehje jolla ajaa kun guzzi on palasina tallissa. Nyt on BMW ollut jo pari kuukautta tai kauemmin merkkihuollossa, enkä vieläkään tiedä, mikä siinä on vikana. Pitäis varmaan lopettaa nämä hommat.