Otan riskin ja jätän nokan avaamatta.
Nyt kun on päässyt näkemään (taas kerran) rakenteet läheltä, lähden siitä että vika oireilee ja varoittaa ennen täystuhoa, mikä se tässä tapauksessa olisikaan.
Erikoista kyllä, ettei 1.8 mm välys suoranaisesti tuhonnut mitään.
Pidän mielessä että erityisesti vasemman imuventtiilin välystä on syytä tarkkailla ja koetan olla masentumatta jos se (välys) alkaa kasvaa. Silloin on syytä pistää nokka huoltoon.
Mikäs olikaan se germaanifirma joka diilasi "nokka + jouset + ohjurit" paketteja ja muitakin, en muista.
Tuuppaan koneeseen RVS-liemet ja pidän peukkuja.
Tämäkin tuhoutunut nostaja on pyörinyt, ei ole jumittamisen merkkejä nähtävissä.
Ah, tiputin öljypohjan tänään pois. Sieltä ei yllättäen löytynyt mitään kummallista, ei edes efektihitusia sillai että olisi silmään sattunut. Magneetissa oli hippuja, muttei paljoa. Öljynsuodatin oli kiinni, ja järkevässä momentissa, ja sen ulkopuoli oli ehjä. Suodatin näytti muutoin ihan vieraalta, oli pitkä, eikä ollut tunnettua merkkiä. Pistän tilalle vakiosuodattimen.